recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - At gå fra en TV-pakke til streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

At gå fra en TV-pakke til streaming

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 12:42
Nå, men det bliver spændende at høre om jeres erfaringer med billige kina-bokse.
 Før hen, mener for nylig, var der vist adskillige problemer i den daglige brug af disse. Jeg kan nævne framerate og filsøgning, som dem der lige popper op i min hukommelse.
 Der var vist også noget med, at de bare lukkede under afspilning og det gjaldt også dem i den "dyre" ende. Men det kan være, at kina-boksne er kommet over deres børnesygdomme :-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 13:41
 
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvrofor vil du ikke acceptere er størstedelen vil have en boks der virker med alt de skal bruge, og ved der er officelt support er de apps. i stedet for en product hvor selv en anmelder siger, man ikke kan vide sikker på hvornår, at apps producenter opdager det, og får lukket for den appe på den enhedstype.
Ville du ikke være mere glad for en boks du kan bruge 3-5 år og ved den virker med den software der er til. eller ville være mest glad for et product man skal være nørd for at vedligeholde?

Hej.

Jeg ved ikke jeg forstår dig rigtigt, hvis jeg forstår dig således, at du mener, at der er bedre officiel App support på Android TV Play Store, end på Android Play Store for Mobiler, Tablets og Bokse med et Android tablet Styresystem. For det vil der nok være, mange meget store Mobil og Tablets fabrikanter, der vil være kede af?

Nu plejer jeg ikke at kritisere andres udstyr her på Recordere. Men der er vi, så forskellig. Men jeg har før oplyst, at min næste Boks skal supportere AV1. Her er et link om at

'Netflix Now Streaming AV1 on Android':


Hvis jeg forstår dig rigtigt, mener du IKKE at nVidea Shield 2019 understøtter AV1. Jeg ved ikke hvad grunden kan være. Næsten hele branchen støtter op om AV1.
Og jeg har i denne tråd læst at Apple TV Ikke understøtter VP9, som bruges af Netflix i dag. Så jeg vil godt spørge, om der er nogen, der har læst rygter, eller lignende, om at AV1 skulle komme til Apple TV?

For det er vel ikke sådan, at man snart bliver tvunget til at købe en Android Boks med et Tablet styresystem, hvis man ønsker at bruge AV1 med 10 bit og den båndbredde besparelse på 20% som Netflix har?

For det syntes, jeg vil være kedeligt for de forum medlemmer, der lytter til dine råd og påtænker at købe en Boks UDEN AV1. Vi ved ikke, hvor hurtigt udviklingen med AV1 vil gå. Men hvis meget af streaming'en , både vil komme i bedre kvalitet og kræve mindre båndbredde, er jeg bange for at mange, der i dag køber en ny dyr Boks uden AV1, allerede om et eller to år,  vil ønske at opgradere, deres ellers nye Boks.  

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 29-April-2020 kl. 13:43
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 13:45
Csell.
Jeg forstår godt din forhåbning. Med dine billige bokse ville kunne kører av1, det betvivler jeg ikke på. Men når du selv siger netflix kører kun sd opløsning, og anmelder til din boks, som du selv linket til, siger på youtube, det er spørgsmål om tid, før google lukker for den youtube rip app, som er lagt på boksen. Hvad nytter så av1, når appsne ikke har de nødvendige tilladelser til at kører på de enkelte enheder. For at kunne kører optimalt, så skal hver hardware producent ansøge om det hos fx. google og netflix, da de skal bedømme og teste om deres app kører som de skal.

OM vi ved om nvidia shield og apple tv får av1, det er vi mange der spørger dem om? men når det er sagt. Så har det jo ikke noget med streamings kvaliteten af gøre. Det er 20% ca ja der ville kunne spares kontra HEVC. OM de bruger det til at hæve kvaliteten eller om at reducere båndbredde, håber på det første men det er nok den sidste der vil ske.

Hvorfor blander du altid mobil telefoner og tablets ind i denne debat. For selvfølgelig har de producenter de fornødne rettigheder til at vise 4k hdr på netflix og youtube. Men når en billig kina boks som din må lave en ripoff af den officielle android tv youtube app, så tvivler jeg på at de er godkendt til streamings app'sne og derfor får du et ringere produkt en dem der officielt understøtter android tv og de rette tilladelser og rettigheder.

Redigeret af T-Duck - 29-April-2020 kl. 13:59
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Nu plejer jeg ikke at kritisere andres udstyr her på Recordere. Men der er vi, så forskellig. Men jeg har før oplyst, at min næste Boks skal supportere AV1. Her er et link om at

'Netflix Now Streaming AV1 on Android':



Det handler om at mobile enheder kan få samme kvalitet med lavere båndbredde. Og den kvalitet, de i dag får, er sandsynligvis lavere end den Netflix-klienter på bl.a. Shield og ATV modtager.

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hvis jeg forstår dig rigtigt, mener du IKKE at nVidea Shield 2019 understøtter AV1. Jeg ved ikke hvad grunden kan være. Næsten hele branchen støtter op om AV1.


AV1 er ganske nyt, og chipsets er vist ikke på plads endnu (eller er ganske nye).

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Og jeg har i denne tråd læst at Apple TV Ikke understøtter VP9, som bruges af Netflix i dag. Så jeg vil godt spørge, om der er nogen, der har læst rygter, eller lignende, om at AV1 skulle komme til Apple TV?


Apple er founding member af AOMedia, så ja, det forventes at ske med en kommende hardware release.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har i den sidste måned fundet ud af, at man rent faktisk godt kan leve uden at have adgang til sport på TV.
Jeg har derfor besluttet at opsige min pakkeløsning hos Boxer, og sonderer pt terrænet for fremtiden. Heraf følger et par spørgsmål, som I muligvis kan besvare.

- Uden Boxer (og dermed uden kort fra Boxer), kan jeg fortsætte som før med at modtager DR som vanligt via antenne?

- TV2 har jeg tænkt mig at streame via TV2 Play, fungerer det fint og uden ventetider via appen?

- Hvis jeg skulle få lyst til at streame sport på et senere tidspunkt, hvilke streamingtjenester findes der så?
Er der en oversigt over sportstreaming et sted på nettet - evt. med priser på de forskellige tjenester?


Tak til alle der har mulighed for at lette min overgang fra fortiden til nutiden

Hej isteen.

For 6 måneder siden skiftede vi fra "Grundpakke + 10 Bland selv kanaler", + Tv i flere rum +2 TV bokse, hos Yousee, og over til IPTV og vi syntes det kører glimrende, og jeg kan "næsten" ikke se forskel i kvaliteten, og alt kører som det skal.
Vi har aldrig fortrudt et sekundt, og vi kan spare 4500-5000 om året, de penge er godt sparet.
//Guldhammer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

 Før hen, mener for nylig, var der vist adskillige problemer i den daglige brug af disse. Jeg kan nævne framerate og filsøgning, som dem der lige popper op i min hukommelse. 

Hej.

Jeg ved ikke om du med Framerate, mener Frame Skipping. Jeg har ikke set det. Men det kan måske skyldes vores LG OLED55B6V og dens Firmware. Det bruger i dag Firmware ver 5.85. Men jeg kan stadig huske en Anmeldese fra 2016 og det afsnit de kalder ' 1) No More 4K Blu-ray Frame Skipping' fra dette link:


Ellers kan jeg oplyse til dem der efterspørger DTS 5.1 lyd, at flere Android Bokse har det. Som et eksempel kan nævnes:
' X96 Max Plus with Amlogic S905X3 SoC and Ethernet Gigabit'


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 29-April-2020 kl. 21:11
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har i den sidste måned fundet ud af, at man rent faktisk godt kan leve uden at have adgang til sport på TV.
Jeg har derfor besluttet at opsige min pakkeløsning hos Boxer, og sonderer pt terrænet for fremtiden. Heraf følger et par spørgsmål, som I muligvis kan besvare.

- Uden Boxer (og dermed uden kort fra Boxer), kan jeg fortsætte som før med at modtager DR som vanligt via antenne?

- TV2 har jeg tænkt mig at streame via TV2 Play, fungerer det fint og uden ventetider via appen?

- Hvis jeg skulle få lyst til at streame sport på et senere tidspunkt, hvilke streamingtjenester findes der så?
Er der en oversigt over sportstreaming et sted på nettet - evt. med priser på de forskellige tjenester?


Tak til alle der har mulighed for at lette min overgang fra fortiden til nutiden

Hej isteen.

For 6 måneder siden skiftede vi fra "Grundpakke + 10 Bland selv kanaler", + Tv i flere rum +2 TV bokse, hos Yousee, og over til IPTV og vi syntes det kører glimrende, og jeg kan "næsten" ikke se forskel i kvaliteten, og alt kører som det skal.
Vi har aldrig fortrudt et sekundt, og vi kan spare 4500-5000 om året, de penge er godt sparet.

Lyder imponerende og det er jo mange penge, men hvad gør man så lige når man ønsker og optage udsendelser streaming virker tungt for mit vedkommende at man skal ind og lede efter udsendelser for at se dem senere, kan det ikke gøres lettere ligsom når kanalerne ligger fast på tv´t som er det optimale
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har i den sidste måned fundet ud af, at man rent faktisk godt kan leve uden at have adgang til sport på TV.
Jeg har derfor besluttet at opsige min pakkeløsning hos Boxer, og sonderer pt terrænet for fremtiden. Heraf følger et par spørgsmål, som I muligvis kan besvare.

- Uden Boxer (og dermed uden kort fra Boxer), kan jeg fortsætte som før med at modtager DR som vanligt via antenne?

- TV2 har jeg tænkt mig at streame via TV2 Play, fungerer det fint og uden ventetider via appen?

- Hvis jeg skulle få lyst til at streame sport på et senere tidspunkt, hvilke streamingtjenester findes der så?
Er der en oversigt over sportstreaming et sted på nettet - evt. med priser på de forskellige tjenester?


Tak til alle der har mulighed for at lette min overgang fra fortiden til nutiden

Hej isteen.

For 6 måneder siden skiftede vi fra "Grundpakke + 10 Bland selv kanaler", + Tv i flere rum +2 TV bokse, hos Yousee, og over til IPTV og vi syntes det kører glimrende, og jeg kan "næsten" ikke se forskel i kvaliteten, og alt kører som det skal.
Vi har aldrig fortrudt et sekundt, og vi kan spare 4500-5000 om året, de penge er godt sparet.

Lyder imponerende og det er jo mange penge, men hvad gør man så lige når man ønsker og optage udsendelser streaming virker tungt for mit vedkommende at man skal ind og lede efter udsendelser for at se dem senere, kan det ikke gøres lettere ligsom når kanalerne ligger fast på tv´t som er det optimale

Jeg glemte lige at skrive at vi deler TV2Play abb med 4 andre,
og så kan man se programmer i arkiv på  DR.dk appen,
ellers henter jeg tv programmerne fra DR.dk med TV4ever.
//Guldhammer
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har i den sidste måned fundet ud af, at man rent faktisk godt kan leve uden at have adgang til sport på TV.
Jeg har derfor besluttet at opsige min pakkeløsning hos Boxer, og sonderer pt terrænet for fremtiden. Heraf følger et par spørgsmål, som I muligvis kan besvare.

- Uden Boxer (og dermed uden kort fra Boxer), kan jeg fortsætte som før med at modtager DR som vanligt via antenne?

- TV2 har jeg tænkt mig at streame via TV2 Play, fungerer det fint og uden ventetider via appen?

- Hvis jeg skulle få lyst til at streame sport på et senere tidspunkt, hvilke streamingtjenester findes der så?
Er der en oversigt over sportstreaming et sted på nettet - evt. med priser på de forskellige tjenester?


Tak til alle der har mulighed for at lette min overgang fra fortiden til nutiden

Hej isteen.

For 6 måneder siden skiftede vi fra "Grundpakke + 10 Bland selv kanaler", + Tv i flere rum +2 TV bokse, hos Yousee, og over til IPTV og vi syntes det kører glimrende, og jeg kan "næsten" ikke se forskel i kvaliteten, og alt kører som det skal.
Vi har aldrig fortrudt et sekundt, og vi kan spare 4500-5000 om året, de penge er godt sparet.

Lyder imponerende og det er jo mange penge, men hvad gør man så lige når man ønsker og optage udsendelser streaming virker tungt for mit vedkommende at man skal ind og lede efter udsendelser for at se dem senere, kan det ikke gøres lettere ligsom når kanalerne ligger fast på tv´t som er det optimale

Jeg glemte lige at skrive at vi deler TV2Play abb med 4 andre,
og så kan man se programmer i arkiv på  DR.dk appen,
ellers henter jeg tv programmerne fra DR.dk med TV4ever.

Dele med 4 andre må man det ?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

kan det ikke gøres lettere ligsom når kanalerne ligger fast på tv´t som er det optimale


Hej.

At optage DR med TV4Ever på en PC er nemt. Jeg vil anbefale dig at prøve det.
Du kan enten optage DR live, eller optage fra en af DR's TV program Guider. Enten den nye eller den gamle. Her er to link de to program Guides, så at du får en ide om hvordan de ser ud:



Det du gør er, at du klipper og klistrer de to programguider ind i TV4Ever søgelinie, og lægger dem ind som bookmarks.
Hvis du så clicker på et program , finder TV4Ever ud af den nødvendige information, og tilbyder dig at optage programmet.

Det er meget nemt.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 29-April-2020 kl. 22:33
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har i den sidste måned fundet ud af, at man rent faktisk godt kan leve uden at have adgang til sport på TV.
Jeg har derfor besluttet at opsige min pakkeløsning hos Boxer, og sonderer pt terrænet for fremtiden. Heraf følger et par spørgsmål, som I muligvis kan besvare.

- Uden Boxer (og dermed uden kort fra Boxer), kan jeg fortsætte som før med at modtager DR som vanligt via antenne?

- TV2 har jeg tænkt mig at streame via TV2 Play, fungerer det fint og uden ventetider via appen?

- Hvis jeg skulle få lyst til at streame sport på et senere tidspunkt, hvilke streamingtjenester findes der så?
Er der en oversigt over sportstreaming et sted på nettet - evt. med priser på de forskellige tjenester?


Tak til alle der har mulighed for at lette min overgang fra fortiden til nutiden

Hej isteen.

For 6 måneder siden skiftede vi fra "Grundpakke + 10 Bland selv kanaler", + Tv i flere rum +2 TV bokse, hos Yousee, og over til IPTV og vi syntes det kører glimrende, og jeg kan "næsten" ikke se forskel i kvaliteten, og alt kører som det skal.
Vi har aldrig fortrudt et sekundt, og vi kan spare 4500-5000 om året, de penge er godt sparet.

Lyder imponerende og det er jo mange penge, men hvad gør man så lige når man ønsker og optage udsendelser streaming virker tungt for mit vedkommende at man skal ind og lede efter udsendelser for at se dem senere, kan det ikke gøres lettere ligsom når kanalerne ligger fast på tv´t som er det optimale

Jeg glemte lige at skrive at vi deler TV2Play abb med 4 andre,
og så kan man se programmer i arkiv på  DR.dk appen,
ellers henter jeg tv programmerne fra DR.dk med TV4ever.

Dele med 4 andre må man det ?

Ja selvfølgelig må man det,
du kan max bruge 5 enheder med TV2 Play.


Redigeret af guldhammer - 29-April-2020 kl. 23:26
//Guldhammer
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:


Dele med 4 andre må man det ?

Ja selvfølgelig må man det,
du kan max bruge 5 enheder med TV2 Play.

Man må ikke dele med andre husstande, hvis det er det der menes.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu