|
At gå fra en TV-pakke til streaming |
Besvar ![]() |
Side <1 56789> |
Forfatter | |||||
Jespus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Nå, men det bliver spændende at høre om jeres erfaringer med billige kina-bokse. Før hen, mener for nylig, var der vist adskillige problemer i den daglige brug af disse. Jeg kan nævne framerate og filsøgning, som dem der lige popper op i min hukommelse. Der var vist også noget med, at de bare lukkede under afspilning og det gjaldt også dem i den "dyre" ende. Men det kan være, at kina-boksne er kommet over deres børnesygdomme :-)
|
|||||
![]() |
|||||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4742 |
||||
Hej. Jeg ved ikke jeg forstår dig rigtigt, hvis jeg forstår dig således, at du mener, at der er bedre officiel App support på Android TV Play Store, end på Android Play Store for Mobiler, Tablets og Bokse med et Android tablet Styresystem. For det vil der nok være, mange meget store Mobil og Tablets fabrikanter, der vil være kede af? Nu plejer jeg ikke at kritisere andres udstyr her på Recordere. Men der er vi, så forskellig. Men jeg har før oplyst, at min næste Boks skal supportere AV1. Her er et link om at 'Netflix Now Streaming AV1 on Android': Hvis jeg forstår dig rigtigt, mener du IKKE at nVidea Shield 2019 understøtter AV1. Jeg ved ikke hvad grunden kan være. Næsten hele branchen støtter op om AV1. Og jeg har i denne tråd læst at Apple TV Ikke understøtter VP9, som bruges af Netflix i dag. Så jeg vil godt spørge, om der er nogen, der har læst rygter, eller lignende, om at AV1 skulle komme til Apple TV? For det er vel ikke sådan, at man snart bliver tvunget til at købe en Android Boks med et Tablet styresystem, hvis man ønsker at bruge AV1 med 10 bit og den båndbredde besparelse på 20% som Netflix har? For det syntes, jeg vil være kedeligt for de forum medlemmer, der lytter til dine råd og påtænker at købe en Boks UDEN AV1. Vi ved ikke, hvor hurtigt udviklingen med AV1 vil gå. Men hvis meget af streaming'en , både vil komme i bedre kvalitet og kræve mindre båndbredde, er jeg bange for at mange, der i dag køber en ny dyr Boks uden AV1, allerede om et eller to år, vil ønske at opgradere, deres ellers nye Boks. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 29-April-2020 kl. 13:43 |
|||||
![]() |
|||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
||||
Csell.
Jeg forstår godt din forhåbning. Med dine billige bokse ville kunne kører av1, det betvivler jeg ikke på. Men når du selv siger netflix kører kun sd opløsning, og anmelder til din boks, som du selv linket til, siger på youtube, det er spørgsmål om tid, før google lukker for den youtube rip app, som er lagt på boksen. Hvad nytter så av1, når appsne ikke har de nødvendige tilladelser til at kører på de enkelte enheder. For at kunne kører optimalt, så skal hver hardware producent ansøge om det hos fx. google og netflix, da de skal bedømme og teste om deres app kører som de skal. OM vi ved om nvidia shield og apple tv får av1, det er vi mange der spørger dem om? men når det er sagt. Så har det jo ikke noget med streamings kvaliteten af gøre. Det er 20% ca ja der ville kunne spares kontra HEVC. OM de bruger det til at hæve kvaliteten eller om at reducere båndbredde, håber på det første men det er nok den sidste der vil ske. Hvorfor blander du altid mobil telefoner og tablets ind i denne debat. For selvfølgelig har de producenter de fornødne rettigheder til at vise 4k hdr på netflix og youtube. Men når en billig kina boks som din må lave en ripoff af den officielle android tv youtube app, så tvivler jeg på at de er godkendt til streamings app'sne og derfor får du et ringere produkt en dem der officielt understøtter android tv og de rette tilladelser og rettigheder. Redigeret af T-Duck - 29-April-2020 kl. 13:59 |
|||||
![]() |
|||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8660 |
||||
Det handler om at mobile enheder kan få samme kvalitet med lavere båndbredde. Og den kvalitet, de i dag får, er sandsynligvis lavere end den Netflix-klienter på bl.a. Shield og ATV modtager.
AV1 er ganske nyt, og chipsets er vist ikke på plads endnu (eller er ganske nye).
Apple er founding member af AOMedia, så ja, det forventes at ske med en kommende hardware release. |
|||||
![]() |
|||||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 921 |
||||
Hej isteen. For 6 måneder siden skiftede vi fra "Grundpakke + 10 Bland selv kanaler", + Tv i flere rum +2 TV bokse, hos Yousee, og over til IPTV og vi syntes det kører glimrende, og jeg kan "næsten" ikke se forskel i kvaliteten, og alt kører som det skal. Vi har aldrig fortrudt et sekundt, og vi kan spare 4500-5000 om året, de penge er godt sparet.
|
|||||
//Guldhammer
|
|||||
![]() |
|||||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4742 |
||||
Hej. Jeg ved ikke om du med Framerate, mener Frame Skipping. Jeg har ikke set det. Men det kan måske skyldes vores LG OLED55B6V og dens Firmware. Det bruger i dag Firmware ver 5.85. Men jeg kan stadig huske en Anmeldese fra 2016 og det afsnit de kalder ' 1) No More 4K Blu-ray Frame Skipping' fra dette link: Ellers kan jeg oplyse til dem der efterspørger DTS 5.1 lyd, at flere Android Bokse har det. Som et eksempel kan nævnes: ' X96 Max Plus with Amlogic S905X3 SoC and Ethernet Gigabit' Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 29-April-2020 kl. 21:11 |
|||||
![]() |
|||||
Guests ![]() Gæst ![]() |
||||
Lyder imponerende og det er jo mange penge, men hvad gør man så lige når man ønsker og optage udsendelser streaming virker tungt for mit vedkommende at man skal ind og lede efter udsendelser for at se dem senere, kan det ikke gøres lettere ligsom når kanalerne ligger fast på tv´t som er det optimale
|
|||||
![]() |
|||||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 921 |
||||
Jeg glemte lige at skrive at vi deler TV2Play abb med 4 andre, og så kan man se programmer i arkiv på DR.dk appen, ellers henter jeg tv programmerne fra DR.dk med TV4ever.
|
|||||
//Guldhammer
|
|||||
![]() |
|||||
Guests ![]() Gæst ![]() |
||||
Dele med 4 andre må man det ?
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Hej. At optage DR med TV4Ever på en PC er nemt. Jeg vil anbefale dig at prøve det. Du kan enten optage DR live, eller optage fra en af DR's TV program Guider. Enten den nye eller den gamle. Her er to link de to program Guides, så at du får en ide om hvordan de ser ud: Det du gør er, at du klipper og klistrer de to programguider ind i TV4Ever søgelinie, og lægger dem ind som bookmarks. Hvis du så clicker på et program , finder TV4Ever ud af den nødvendige information, og tilbyder dig at optage programmet. Det er meget nemt. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 29-April-2020 kl. 22:33 |
|||||
![]() |
|||||
||||
Ja selvfølgelig må man det, du kan max bruge 5 enheder med TV2 Play.
Redigeret af guldhammer - 29-April-2020 kl. 23:26 |
|||||
//Guldhammer
|
|||||
![]() |
|||||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 980 |
||||
Man må ikke dele med andre husstande, hvis det er det der menes.
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 56789> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |