recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATI Edge Enhancement
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketATI Edge Enhancement

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Don Miguel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: ATI Edge Enhancement
    Sendt: 15-April-2008 kl. 20:37

Hej

Jeg kører Catalyst 8.3 med det nye Advanced Video Quality hvor man kan gøre billede skarpere under Edge Enhancement.

Mit problem er at jeg slet ingen forskel ser, når jeg bevæger slideren til højre for at gøre billedet skarpere. Jeg har prøvet det på Pirates of the Caribean 1 Blu Ray uden at der sker noget.

Er der nogen, der har fået det til at virke på Blu Ray film eller virker det kun til SD DVD film??

Min bundkort er Gigabyte med 780G chip så det opfylder alle krav til afspilning af Blu Ray.

Håber virkeligt, at der er nogen, der ved noget. Nvidia har også Edge Enhancement, men virker det der? Og hvilke grafikkort er det så _ 8500 eller 8600?

Håber på hjælp.

Takker

Til top
Tobias_P Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 09:31

Hej Miguel

Der er tråd her godt nok omkring denoise men det er samme Advanced Video Quality (AVQ):

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1006646

"AVQ" bliver åbenbart slået fra ved afspilning af blu-ray.

At AVQ bliver slået fra tror jeg ikke vi skal være kede af, da manipulering af billedet vil give en dårligere billedkvalitet.

Redigeret af Tobias_P - 16-April-2008 kl. 09:36
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu