recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATi HD2600 HDMI kun stereo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketATi HD2600 HDMI kun stereo

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Kan man egenligt loade en decoder, som kan omsætte al lyd ac3, stereo, pcm til dts ?

Ja....FFDshow kan og det samme med AC3 filter. Men dette virker kun med Directshow.

Ellers skal du have fat på et lydkort med Dolby Digital Live! eller DTS connect. Auzentech har det på stort set alle deres lydkort, og ligeledes har visse Creative X-FI(Platinum) denne feature. De billigste modeller kommer fra Connect3d(DTS connect, Agrippa mv.)  som egentlig er de samme kort som dem fra Auzen, der er bare sparet lidt på DACs og ikke mindst  markedsføring....

Mange mid til highend bundkort(Sjældent dem fra Asus med mindre de er de aller dyreste) med Intel Chipset (Specielt G45 serien (Dolby Digital Live))har denne feature, ligesom Gigabytes 780 SH2 har det(DTS Connect).

Oprindeligt fandtes denne feature kun på nforce2 bundkort og mange var glade for den, men så droppede Nvidia det da de ikke ville betale til Dolby, dernæst gik der en 3 år førend HDA(Nu Auzentech) langerede HDA Mystique Gold som det første PCI kort med Dolby Digital Live Real Time Content Encoder. Jeg har selv dette lydkort og det er fremragende med et par drivertweaks.

Selve encodingen foregår i software via en slags Kernelstreaming.

Redigeret af Patriarken - 23-Oktober-2008 kl. 13:41
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 13:52

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Kan man egenligt loade en decoder, som kan omsætte al lyd ac3, stereo, pcm til dts ?

Ja....FFDshow kan og det samme med AC3 filter. Men dette virker kun med Directshow.

Har prøvet med ac3 filter, men lige meget hvad jeg gør har det ingen indvirkning på hdmi, den outputter stadigvæk pcm.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 14:29
Hvad præcist er det du afspiller?

Vista bruger ikke directshow, hvis det kan undgå det bare så du ved det....Ved MP3 og WMV WMA vil den bruge Media Transform og Media Foundation Protected Media Path specielt i Media Player/VMC hvor du ikke umiddelbart kan angive nogen filtre til forskellige filtyper(Video decoding er dog en undtagelse i VMC)....

Jeg har dog lavet et program således at du kan slå MFT Media Foundation fra. Når media Foundation er slået fra defaulter Vista til Directshow, det gammeldags meritsystem. MP3'ere mv vil såles kunne afvikles med Direct show osv... Det kræver dog at der installeres en splitter som er inkluderet i programmet...

Nedenstående er et AC3 encoding preset til FFdshow... Dette vil du også kunne indlæse i AC3 filter der essentielt er FFdshow med en anden Gui...

http://patriarken.mine.nu/AC3encoding.ffApreset

Codecs skal stå således:

og output således:

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 16:26

Whoa, du har godt nok styr på det .. :)

Ved ikke helt om jeg magter opgaven. Er også lidt usikker på om det vil have den ønskede effekt.

Det handler i bund og grund om at jeg ønsker at holde billede og lyd synkront, mit tv er philips og de vil gerne at man bruger deres spdif passthrough.

Men som sagt kan jeg kun få dts til at køre den vej, ac3 bliver bare spillet gennem venstre og højre højttaler.

Er dog ved at være nervøs for at mit tv downsampler DD, når det kommer gennem hdmi.

Har lagt en forespørgsel ved Philips, håber de svarer tilbage, så jeg kan blive afklaret en gang for alle. 

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu