|
|
|
Besvar
|
Side <12 |
| Forfatter | ||
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10993 |
Sendt: 25-August-2009 kl. 13:45 |
|
Hvordan får du et bundkort til at sende 720p i bios/opstart? Det var ligesom det der var pointen i det jeg skrev, at det skal virke i opstart/bios Hvis det ikke virker der, så er sandsynligheden for at det virker i windows nok ret minimeret. |
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Sendt: 25-August-2009 kl. 13:49 |
|
|
Det er ret bekymrende, hvis TVét skulle have problemer med et ATI kort, men ikke andre mærker af GFX kort under opstart/bios. Jeg kan rent principielt ikke se, hvordan det skulle være muligt, udover at det må være en fejl under den HDMI kommunikation mellem enheden og TVét. Men denne fejl burde være standard, uanset om det er et Nvidia eller ATI kort. Det er først når du kommer ind i windows, at selve driveren kan drille. Har du evt. søgt på google for andre med lign. problemer?
|
||
![]() |
||
sizanx
Ny bruger
Oprettet: 31-Januar-2009 Status: Offline Point: 11 |
Sendt: 25-August-2009 kl. 13:53 |
|
|
Jeg har søgt på google, der er andre der har et lignende problem, men har ikke fundet en løsning endnu. Jeg vil prøve at sætte et apparat gennem HDMI i mit tv, se om det virker, og se om mit system virker med et andet TV gennem HDMI, hvis dette er tilfældet så må jeg nøjes med at købe et VGA kabel
Redigeret af sizanx - 25-August-2009 kl. 13:54 |
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Sendt: 25-August-2009 kl. 14:05 |
|
|
Jeg vil umiddelbart tro, at begge dele virker, (altså både PC med ATI kortet og TV), men bare ikke sammen. Og det er det som er bekymrende. At vælge VGA synes jeg personligt er et rigtig dårligt alternativ. Så hellere skifte tilbage til Nvidia. |
||
![]() |
||
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 25-August-2009 kl. 14:39 |
|
|
Visse HD skærme understøtter ikke Vesa Bios Extensions over HDMI, og så kan du ikke se bios.
Edit...slettet, var lidt for hurtig.. Redigeret af Patriarken - 25-August-2009 kl. 14:45 |
||
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Sendt: 25-August-2009 kl. 18:58 |
|
|
Nu har jeg heldigvis selv testet TVét i sin tid. Og jeg har da heller ikke mødt et bundkort i nyere tid, som ikke udsendte standard 640x480 ved opstart/bios. Det er faktisk en meget standard opløsning. Hvis ATi kortet har 2 DVI porte, så skal han prøve den anden port. Af een eller anden årsag, så er der nogle kort som har låst den ene port til standard/primær port. Det forklarer også, hvorfor det virkede med Nvidia kortet og nu pludselig ikke med ATi kortet. Plus at det forklare, hvorfor han kan se TVét i Catalyst centeret, men ikke får et billede. Sidstnævnt burde han dog kunne skifte over til.
|
||
![]() |
||
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 25-August-2009 kl. 21:32 |
|
Jeg kender ikke Panasonic displayet....Jeg forholder mig til lidt mere generelle omstændigheder. Redigeret af Patriarken - 25-August-2009 kl. 21:39 |
||
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
sizanx
Ny bruger
Oprettet: 31-Januar-2009 Status: Offline Point: 11 |
Sendt: 25-August-2009 kl. 22:36 |
|
Du har ret... Jeg har fået en bærebar med Nvidia til at virke på min skærm, og min computer virker fint på et Sony LCD tv. Derudover har jeg testet en bærebar med Ati grafikkort (HD4650 tror jeg der var i) og det virker så ikke. Nu er jeg så i den situation at der gået 2 uger af fortrydelsesretten fordi jeg har været på ferie, derudover har jeg ikke et backup grafikkort, så det er fandme nedern... |
||
![]() |
||
Badsted
Guld medlem
Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
Sendt: 26-August-2009 kl. 09:30 |
|
|
Jeg har også et PX80 og kører med et Ati HD 3650 kort, som også har to dvi udgange. Der medfølger en dvi-hdmi adapter med kortet, men denne har jeg aldrig brugt. Derimod har jeg købt et DVI - HDMI kabel og det viser fint både BIOS under opstart og alle mulige andre opløsninger (kører dog med 720p for formatets skyld) Hvis du bor i nærheden af Ølstykke/Ballerup, er du er velkommen til at låne mit Ati kort, da jeg pt. bruger min Acer Revo som HTPC. Med venlig hilsen PS. Du kan såmænd også låne mit kabel, for det bruger jeg heller ikke pt. Redigeret af Badsted - 26-August-2009 kl. 09:32 |
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Sendt: 26-August-2009 kl. 10:15 |
|
|
Det er godt nok kedeligt Jeg ville tage den med ATi. De burde efterhånden være bekendt med problemet, og evt. kunne fixe det. Som du også selv har erfaret, så er du ikke den eneste med det problem.
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side <12 |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |