recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ati: Intet signal DVI -> HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAti: Intet signal DVI -> HDMI

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10993
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Prøv med en anden DVI -> HDMI adaptor. Opstart/bios SKAL altid virke.

Ikke nødvendigvis, kommer an på skærmen fva. DVI/HDMI.

Jeg ville se på den opløsning du sender over HDMI til din Pana. Prøv 720p

Hvordan får du et bundkort til at sende 720p i bios/opstart? Det var ligesom det der var pointen i det jeg skrev, at det skal virke i opstart/bios

Hvis det ikke virker der, så er sandsynligheden for at det virker i windows nok ret minimeret.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 13:49

Oprindeligt skrevet af sizanx sizanx skrev:

Nu er jeg i gang med at tale med en AMD/ATi support på deres linje, hun har taget kontakt til en ingeniør mens jeg venter på svar. Håber de ved noget...

Det er ret bekymrende, hvis TVét skulle have problemer med et ATI kort, men ikke andre mærker af GFX kort under opstart/bios.

Jeg kan rent principielt ikke se, hvordan det skulle være muligt, udover at det må være en fejl under den HDMI kommunikation mellem enheden og TVét. Men denne fejl burde være standard, uanset om det er et Nvidia eller ATI kort.

Det er først når du kommer ind i windows, at selve driveren kan drille.

Har du evt. søgt på google for andre med lign. problemer?

Til top
sizanx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 13:53
Jeg har søgt på google, der er andre der har et lignende problem, men har ikke fundet en løsning endnu. Jeg vil prøve at sætte et apparat gennem HDMI i mit tv, se om det virker, og se om mit system virker med et andet TV gennem HDMI, hvis dette er tilfældet så må jeg nøjes med at købe et VGA kabel 

Redigeret af sizanx - 25-August-2009 kl. 13:54
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 14:05

Jeg vil umiddelbart tro, at begge dele virker, (altså både PC med ATI kortet og TV), men bare ikke sammen. Og det er det som er bekymrende.

At vælge VGA synes jeg personligt er et rigtig dårligt alternativ. Så hellere skifte tilbage til Nvidia.
ATi eller Panasonic må da finde en løsning. Umiddelbart formoder jeg det er ATi der må det. Det er ikke første gang de har problemer.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 14:39
Visse HD skærme understøtter ikke Vesa Bios Extensions over HDMI, og så kan du ikke se bios.

Edit...slettet, var lidt for hurtig..

Redigeret af Patriarken - 25-August-2009 kl. 14:45
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 18:58

Visse HD skærme understøtter ikke Vesa Bios Extensions over HDMI, og så kan du ikke se bios.

Nu har jeg heldigvis selv testet TVét i sin tid. Og jeg har da heller ikke mødt et bundkort i nyere tid, som ikke udsendte standard 640x480 ved opstart/bios. Det er faktisk en meget standard opløsning.
Så jeg går stærkt ud fra, at det virker. TVét kan ihvertfald fint klare det.

Hvis ATi kortet har 2 DVI porte, så skal han prøve den anden port. Af een eller anden årsag, så er der nogle kort som har låst den ene port til standard/primær port. Det forklarer også, hvorfor det virkede med Nvidia kortet og nu pludselig ikke med ATi kortet. Plus at det forklare, hvorfor han kan se TVét i Catalyst centeret, men ikke får et billede. Sidstnævnt burde han dog kunne skifte over til.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 21:32

Nu har jeg heldigvis selv testet TVét i sin tid. Og jeg har da heller ikke mødt et bundkort i nyere tid, som ikke udsendte standard 640x480 ved opstart/bios. Det er faktisk en meget standard opløsning.
Så jeg går stærkt ud fra, at det virker. TVét kan ihvertfald fint klare det.

Hvis ATi kortet har 2 DVI porte, så skal han prøve den anden port. Af een eller anden årsag, så er der nogle kort som har låst den ene port til standard/primær port. Det forklarer også, hvorfor det virkede med Nvidia kortet og nu pludselig ikke med ATi kortet. Plus at det forklare, hvorfor han kan se TVét i Catalyst centeret, men ikke får et billede. Sidstnævnt burde han dog kunne skifte over til.

Jeg kender ikke Panasonic displayet....Jeg forholder mig til lidt mere generelle omstændigheder.

Redigeret af Patriarken - 25-August-2009 kl. 21:39
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
sizanx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 22:36

Jeg vil umiddelbart tro, at begge dele virker, (altså både PC med ATI kortet og TV), men bare ikke sammen. Og det er det som er bekymrende.

At vælge VGA synes jeg personligt er et rigtig dårligt alternativ. Så hellere skifte tilbage til Nvidia.
ATi eller Panasonic må da finde en løsning. Umiddelbart formoder jeg det er ATi der må det. Det er ikke første gang de har problemer.

Du har ret... Jeg har fået en bærebar med Nvidia til at virke på min skærm, og min computer virker fint på et Sony LCD tv. Derudover har jeg testet en bærebar med Ati grafikkort (HD4650 tror jeg der var i) og det virker så ikke.  Nu er jeg så i den situation at der gået 2 uger af fortrydelsesretten fordi jeg har været på ferie, derudover har jeg ikke et backup grafikkort, så det er fandme nedern...
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 09:30

Jeg har også et PX80 og kører med et Ati HD 3650 kort, som også har to dvi udgange. Der medfølger en dvi-hdmi adapter med kortet, men denne har jeg aldrig brugt.

Derimod har jeg købt et DVI - HDMI kabel og det viser fint både BIOS under opstart og alle mulige andre opløsninger (kører dog med 720p for formatets skyld)

Hvis du bor i nærheden af Ølstykke/Ballerup, er du er velkommen til at låne mit Ati kort, da jeg pt. bruger min Acer Revo som HTPC.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

PS. Du kan såmænd også låne mit kabel, for det bruger jeg heller ikke pt.

Redigeret af Badsted - 26-August-2009 kl. 09:32
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 10:15

Oprindeligt skrevet af sizanx sizanx skrev:

Du har ret... Jeg har fået en bærebar med Nvidia til at virke på min skærm, og min computer virker fint på et Sony LCD tv. Derudover har jeg testet en bærebar med Ati grafikkort (HD4650 tror jeg der var i) og det virker så ikke.  Nu er jeg så i den situation at der gået 2 uger af fortrydelsesretten fordi jeg har været på ferie, derudover har jeg ikke et backup grafikkort, så det er fandme nedern...

Det er godt nok kedeligt  Fik du prøvet begge DVI porte ?

Jeg ville tage den med ATi. De burde efterhånden være bekendt med problemet, og evt. kunne fixe det. Som du også selv har erfaret, så er du ikke den eneste med det problem.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu