recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATI Radeon HD 3870 Ultimate Edition
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketATI Radeon HD 3870 Ultimate Edition

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Emne: ATI Radeon HD 3870 Ultimate Edition
    Sendt: 11-Maj-2008 kl. 03:23

Jeg har indkøbt de fleste af de dele jeg skal bruge til min HTPC, bl.a. et grafikkort, hvor valget faldt på et lydløst ATI Radeon HD 3870 Ultimate Edition, da jeg gerne vil have at min HTPC skal være lydløs.

Der er dog et par ting omkring dette grafikkort, som jeg håber at I kan hjælpe mig med at besvare herinde.

Jeg har således læst mig frem til at der på dette grafikkort føres både billede og lyd med over via DVI, hvis man bruger den vedlagte DVI -> HDMI adapter - men hvor godt, hvordan og hvor meget fungerer dette i praksis?

Jeg regner naturligvis med at HTPC'en skal tilsluttes en AV receiver og at der så vil blive trukket både lyd og billede ud gennem DVI når der afspilles film på HTPC'en. Men vil dette også virke hvis jeg ønsker at afspille MP3 eller andre musikfiler fra HTPC'en over AV receiveren og hvad med computerspil - vil lyden komme med over der, eller bliver jeg nødt til enten at købe et dedikeret lydkort (eller bruge onboard lyd) og bruge noget minijack -> phono, optisk toslink eller lignende?

På forhånd tak :-)

Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 08:40
Jeg har ikke selv nogen erfaringer med overførsel af lyd via donglen, men en pæn interesse:) Du må meget gerne update med info hvis du køber det.

Som en sidebemærkning vil jeg fraråde at køre med 100% passive komponenter med mindre du monterer en enkelt 80 eller endnu bedre en 120mm blæser i kabinettet. Den behøver ikke at sige ret meget, en silenx på 7V f.eks burde være lydløs på 1 meters afstand. Specielt ATI grafikkort har en tendens til at blive meget varme.

Det er ikke for at tage lysten fra dig, jeg er selv mest til ATI, da jeg ganske enkelt ikke stoler på nvidia's drivere. Måske ikke fair, men sådan har jeg det nu.

God fornøjelse med at samele dit mediacenter.
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 18:20

Tak for dit indlæg huiron.

Men er der virkeligt ingen derude med en HTPC med et Radeon grafikkort, som kender til dette spørgsmål med hvor meget lyd man får med ud via DVI -> HDMI?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu