Jeg har indkøbt de fleste af de dele jeg skal bruge til min HTPC, bl.a. et grafikkort, hvor valget faldt på et lydløst ATI Radeon HD 3870 Ultimate Edition, da jeg gerne vil have at min HTPC skal være lydløs.
Der er dog et par ting omkring dette grafikkort, som jeg håber at I kan hjælpe mig med at besvare herinde.
Jeg har således læst mig frem til at der på dette grafikkort føres både billede og lyd med over via DVI, hvis man bruger den vedlagte DVI -> HDMI adapter - men hvor godt, hvordan og hvor meget fungerer dette i praksis?
Jeg regner naturligvis med at HTPC'en skal tilsluttes en AV receiver og at der så vil blive trukket både lyd og billede ud gennem DVI når der afspilles film på HTPC'en. Men vil dette også virke hvis jeg ønsker at afspille MP3 eller andre musikfiler fra HTPC'en over AV receiveren og hvad med computerspil - vil lyden komme med over der, eller bliver jeg nødt til enten at købe et dedikeret lydkort (eller bruge onboard lyd) og bruge noget minijack -> phono, optisk toslink eller lignende?
På forhånd tak :-)