recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATI videokort med HDMI forbindelse til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketATI videokort med HDMI forbindelse til TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperTheViking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Fr.sund,Danmark
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Emne: ATI videokort med HDMI forbindelse til TV
    Sendt: 25-August-2011 kl. 09:23

Hej Forum,

Jeg er lige sprunget med på vognen med, at forbinde min HTPC med mit Phillips TV (42PFL7404) via et HDMI kabel. Jeg har dog et problem.

Når TV og HTPC starter er billedet fint, men pludselig så bliver billedet tonet over i orange farver, det er uanset om jeg ser en film på HTPC'en eller om den står på hovedmenuen (jeg bruger MediaPortal) eller det er Windows 7 desktop.

Problemet løses ved at tage stikket ud og sætte det igen, men så går der lidt tid og så er den gal igen. Jeg har tidligere brugt et VGA kabel og det har virket fint, men jeg gik over til HDMI da der opstod 'skygger' når jeg bruger VGA forbindelsen.

Jeg har flyttet HDMI stikket til andre stik i TV'et uden ændring. Min Blu-ray afspiller, som også er forbundet med HDMI, fungerer perfekt.

Er der nogen der kender problemet og en løsning?

Mvh
Jesper
LG 65SM8600 - Sony HW55ES - Sony STR-DN1080 - Sony BDP-S7200 - BC Accustique Hudson - Dali Oberon Vokal - Dali Zensor 1 - Dali Ikon MK1 sub
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 09:53
Anvender et ATI 4200 i forhold til et philips TV (42PLF3604).

Har i TV-et opsat den til uskaleret og ikke PC tilslutning.
Anvender ATI seneste driver og deres setup funktioner.
Der findes  fladskræm opsætning i denne... 

Der er forskel på PC og TV tilslutning, det skal sættes op.. (0-255 eller 16-235) 

Yderlig kan du prøve at justere på RGB eller eller ej.
Jeg har nemlig oplevet røde fortegninger ved RGB. 

Altså prøve at få PC-en til at opføre sig efter samme standard som forbrugerelektronik...

Redigeret af avh - 25-August-2011 kl. 09:57
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 11:39
Prøv at opdatere din bios. Dette løste et lignende problem hos mig.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JesperTheViking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Fr.sund,Danmark
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 15:26
Hej med jer,

Tak for jeres input. Jeg har installeret den seneste firmware til TV'et samt den nye Catalyst driver - Det hjalp Smile

LG 65SM8600 - Sony HW55ES - Sony STR-DN1080 - Sony BDP-S7200 - BC Accustique Hudson - Dali Oberon Vokal - Dali Zensor 1 - Dali Ikon MK1 sub
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu