|
AT-lærred er ikke 100% AT |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej EQ hjælper ikke på comb-filtering, men hvordan ved du, at det er comb-filtering du hører? Hvis du har beklædt vægge med rockwool, er eneste comb-filter årsag jeg kan komme på, at bagside af lærred reflekterer tilbage på højttalerbaffle og så tilbage igen til lytteren. Dvs. at rykke højttalere tættere på lærredet burde hjælpe. Men comb-filter eller ej, så kan man ikke forvente at få et ordentligt resultat ved at smide en højttaler bag et AT-lærred uden at korrigere for de ting det gør ved lyden. Så jeg ville starte med, at måle hvad der foregår - så kan man også bedre finde løsningen.
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tja, i dette tilfælde må du sgu bare stole på, at jeg ved hvad jeg taler om Og ganske rigtigt, så hjalp det gevaldigt at fjerne lag nr. 2. Og heldigvis uden problemer med genskin fra baggrunden, så - vi er glade! TAK FOR HJÆLPEN, ALLE! |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |