|
Atmos/dolby digital test demo |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Czuba81
Ny bruger Oprettet: 13-Marts-2019 Sted: Maribo Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-April-2021 kl. 14:25 |
|
hej.
Kan man downloade en Atmos eller dolby digital test et eller andet sted?
|
||
kamajoka
Bruger Oprettet: 15-Januar-2013 Sted: Horsens, Danmar Status: Offline Point: 119 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Her findes der lidt forskelligt: /https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/
|
||
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
På hvilken platform? Dolby har egen Atmos test-app. Den er ikke udgivet i de danske app-butikker, men kan hentes, hvis man skifter region på f.eks. Smart TV. Den her en del godt testmateriale. Den findes vist også som Blu-ray-skive, men jeg ved ikke om man kan købe den.
Der findes en 'Dolby Summit' app med Atmos-testspor på nogle TV-platforme, bl.a. Apple TV. Der findes også en app kaldet 'Surround Speaker Check' som en mere simpel Digital Digital test.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Czuba81
Ny bruger Oprettet: 13-Marts-2019 Sted: Maribo Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
en samsung hw-q96r soundbar. Har et lg cx 55 oled tv tilsluttet.
|
||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1261 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skal det være en test-video? Hvis du har f.eks. Disney+ er der masser af Atmos-materiale der ...
|
||
mbm1
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2037 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vil lige høre hvad der kræves for at høre Atmos.
Hvis jeg Googler finder jeg der står min. 5.1.2 højtalere, Men hvad er så ideen ved at tv har Atmos. Her kan man jo ikke koble en masse højtalere på. Grunden til jeg spørger er at jeg skal købe en surround reciever men forventer ikke at koble mere end 2 fronter og center på. Giver dette så noget hørbart med dolby Atmos?
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4025 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det giver intet atmos. Du skal op i højtalere under loftet, eller højtalere oven på front højtalerne der i rette vinkel skyder lyden op på loftet og reflekteres ned på lytterne. Eller Sound bars der kan skyde lyden op og reflekteres ned
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så dolby Atmos er total overkill for de fleste.
Og når der laves dolby Atmos hoved telefoner er dette blot en gimmick
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4025 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men den rumfornemmelse er ikke muligt i et højtaler setup med kun froner og center?
Dette undrer mig da det vel formegentlig er noget lyd proccesing i Dolby Atmos.
|
||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af T-Duck - 23-Maj-2021 kl. 11:38 |
||
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
DTS neural X. virker da ikke kun på lossy formaterne.... DTS Neutal X er et upmix som også virker med DTS HD MA og Dolby True HD for at få effekter i sine overhead højtalere. Men om der forskel på hvad den enkelte receiver kan? Det virker ihverfald fint med Yamaha.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |