recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Atmos højttalere (indbyg)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Atmos højttalere (indbyg)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Atmos højttalere (indbyg)
    Sendt: 31-August-2022 kl. 14:34
Hej

Jeg overvejer at lege lidt med atmos igen. 

Jeg har et 5.2 xtz spirit system med 3x spirit 6 som fronter og spirit 2 til bagkaler og overvejer at tilføje 2 loftshøjttalere til atmos

Det ville være oplagt at købe s2 atmosphere til 2500kr.
https://www.xtzsound.eu/s2atmosphere#!/Cinema-S2-Atmosphere-Mattsvart/p/384957509
men jeg har besluttet mig for at de skal bygges ind i mine troldtekt plader af æstetiske årsager 

Så er spørgsmålet bare hvad jeg skal gå efter - er der nogle der har anbefalinger? 

Gerne noget 6,5" og med justerbar diskant. Jeg har selv kigget på disse:


på forhånd tak


Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2022 kl. 19:22
Et forslag kunne også være disse: https://rslspeakers.com/c34e-mkii-in-ceiling-speaker/

Den er vinklet - prøv at se på AVSForum hvor en del bruger dem. Jeg har ikke selv hørt dem så det er kun et forslag ud fra hvad jeg har læst.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2022 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Et forslag kunne også være disse: https://rslspeakers.com/c34e-mkii-in-ceiling-speaker/

Den er vinklet - prøv at se på AVSForum hvor en del bruger dem. Jeg har ikke selv hørt dem så det er kun et forslag ud fra hvad jeg har læst.

Rigtig godt bud - jeg kan også læse at folk er glade for dem. Bare ikke lige så let tilgængelige her fra DK 
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2022 kl. 13:41
Jeg ville overveje Origin Acoustics. De spiller rigtig fedt.
Har dem i B&O udgaven i min entre - men det er basically samme højtalere.
Jeg kører selv 8" udgaven.
Ud over de spiller rigtig godt, så er monteringen også bare en fryd - det hele gik utrolig nemt. Husk BackBox hvis du har et lyddæmpende loft. 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2022 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Et forslag kunne også være disse: https://rslspeakers.com/c34e-mkii-in-ceiling-speaker/

Den er vinklet - prøv at se på AVSForum hvor en del bruger dem. Jeg har ikke selv hørt dem så det er kun et forslag ud fra hvad jeg har læst.

Rigtig godt bud - jeg kan også læse at folk er glade for dem. Bare ikke lige så let tilgængelige her fra DK 
Hvis du ikke allerede kender det, så er ShopUSA nemt og forudsigeligt. 
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2022 kl. 10:14
Jeg går selv og leger med tanken om disse. Har også Troldtekt loft, og vil gerne have noget indbygning.



Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu