|
Atmos højttalere, vanskeligt rum |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nbak ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-December-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-December-2016 kl. 17:48 |
Jeg skal have installeret mit 5.2.4 Atmos setup, men har en udfordring i at fjernsyn hænger ved siden af en dør, og det dermed er svært at lave et højttalersetup med ens afstande de respektive højttalersæt imellem. Vedhæftet er professionel tegning af stue med sofa, TV og dør :) Mit setup består af følgende: LG 55" 4K Marantz SR7010 Anthony Gallo A Diva Ti x 9 Anthony Gallo MPS 150 Velodyne miniVee Spørgsmålet går på om jeg skal placere alle højttalere til højre for døren og dermed får jeg et meget kompakt setup, hvor afstanden imellem FL og FR, samt SL og SR bliver knap 200 cm. Herimellem skal placeres center, som, hvis den placeres centralt imellem fronthøjttalere, kommer til at sidde til højre for midten af TV. Alternativt kan center monteres centreret for TV og dermed tættere på FL, end FR. Ovenstående problemstilling formoder jeg også gælder for højdekanalerne. Et andet setup kunne være at montere FL til venstre før døren og FR i højre hjørne af stuen og dermed opnå en større afstand imellem højttalerne, og tilsvarende montering ag baghæjttalere. Dette vil dog medføre at TV kommer til at sidde tættere på højrekanalerne og center, end venstrekanalerne. Kan et sådan setup korrigeres fra receiveren? Uafhængigt at ovenstående valg, kan jeg da hænge højdekanalerne på væggen, eller skal de op i loftet? I så fald, hvilken placering er optimal? Tak.
Redigeret af nbak - 25-December-2016 kl. 17:51 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |