|
Atmos og støj hos overbo |
Besvar |
Forfatter | |
SoundWave
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Juli-2021 kl. 12:28 |
Jeg planlægger at udskifte mit anlæg med en soundbar, da stuen skal forenkles en smule. Jeg har derfor kig på flere soundbarer. Flere af dem har Atmos, og det er noget jeg ikke har pt.
Jeg er lidt bekymret for hvor meget det evt. vil larme hos overboen, når højttalerenhederne peger mod loftet. Jeg spiller generelt ikke specielt højt da jeg bor i lejlighed, men derfor er jeg stadig betænksom omkring situationen. Er der nogen der har erfaringer med dette som de vil dele?
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det bør vel næppe være et problem, bor selv i lejlighed, har et normalt SR anlæg og en kraftig sub, der har aldrig været problemer.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
SoundWave
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er der jo forskel på hvordan lejligheder er bygget. Min er bygget i 1914 og dermed let dæk mellem etagerne, dvs. træloft og trægulv. Der er hverken beton eller lyddug til at absorbere lyden. Det dur ikke for mig med subwoofer, da den generer for meget.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har der være problemer.? Hvis ikke, så bliver der vel heller ikke efterfølgende, men som du skriver, så er der intet til at absorbere lyd. Hvis man kan høre under/over/naboen i det daglige, så er det ikke godt.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min situation er lidt anderledes. Jeg bor selv i fleretagers lejlighed og opgraderede for noget tid siden til Atmos. Og her taler vi altså to højttalere skruet direkte op i loftet. Lige over de højttalere står vores egen seng. Jeg kan absolut ingen forskel høre deroppe efter de blev tilføjet. Det er ene og alene subwoofer og dybe frekvenser fra store gulvhøjttalere, der virkelig går igennem vægge, gulve og lofter. Mængden og placeringen af de mindre "effekt-højttalere" har næsten intet at sige.
|
|
floe
Bruger Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vild generalisering at lave alligevel.
|
|
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270 Theta DSPro Prime |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |