|
Atmos over ARC ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Juni-2018 kl. 20:56 |
||
I min manual til mit Sony XE9005 står følgende:
ARC (Audio Return Channel) (HDMI IN 3 only) (Two channel linear PCM: 48 kHz, 16 bits, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, DTS) Jeg har netop fået oplyst TV'et ikke kan overføre Atmos via DD+, det gør mig lidt ærgerlig, idet jeg påtænker at opgradere receiver og højtalere til at understøtte Atmos. Men det nytter jo så ikke noget hvis jeg gerne vil have Atmos via ARC og Netflix app indtil ATV 4K opdateres. Har googlet lidt og fundet en del steder som siger det virker fint fra den indbyggede Netflix app og via ARC på forskellige Android TV. Denne video påstår også det kan lade sig gøre, ihvertfald hvis man springer til 27:17 inde i videoen, der nævnes ikke noget om specifikke tv mærker. https://www.youtube.com/watch?v=TLhiOPlN7EA Har nogen erfaringer med dette, altså at afspille fra Netflix på Android TV og få receiveren som er tilsluttet via HDMI ARC til at tolke det som Atmos? |
|||
![]() |
|||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Atmos på Android TV: Ja
Netflix: formentlig nej...... |
|||
miri
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
||
Netflix har en liste over enheder, hvorpå deres Atmos er understøttet: https://help.netflix.com/da/node/64066
Af tv-skærme er det kun LG OLED pt. Det lader til, at Apple TV 4K også vil komme til at understøtte Netflix's Atmos.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
||
|
|||
miri
|
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Du har ikke fulgt med på forsiden for nylig? :D https://www.recordere.dk/2018/06/endelig-dolby-atmos-til-apple-tv4k/ Redigeret af Nagash - 08-Juni-2018 kl. 21:30 |
|||
![]() |
|||
||
|
|||
miri
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
||
Dyr fleste tv kan ikke passthrough HDMI lyd videre fra ekstern kilde til receiver. Men du kan sætte apple tv'et til receiver og receiver til tv. Så virker det. Nå Apple tv kommer med atmos
Redigeret af T-Duck - 08-Juni-2018 kl. 23:48 |
|||
![]() |
|||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
||
Øhh ja, det ved jeg. Mit spørgsmål gik på om det kunne lade sig gøre før ATV opdateres, og via HDMI arc
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
||
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
||
Apple har opdateret produktsiden for Apple TV 4K på apple.com. Her er en sektion med Dolby Atmos, hvor de fremhæver filmtitler i både iTunes og Netflix.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
||
Jeg har et LG OLED B7, en LG Soundbar SJ9, og en LG Blu-Ray 4K afspiller UP970 med følgende tilkobling. - HDMI-kabel fra UP-970 til HDMI IN på soundbar, - HDMI kabel fra HDMI OUT (ARC) på soundbar, til HDMI (ARC) på tv'et. Jeg har Atmos via Netflix og via Blu-ray, men har læst noget med, at man skal have E-ARC (hvilket Tv'et ikke har), for at lyden sendes helt ukomprimeret? Som jeg læser det, komprimerer tv'et lydsignalet fra Dolby Atmos, så det ikke er 100% komprimeret? Er der et setup, hvorpå det kan lade sig gøre, eller skal man vente til HDMI 2.1?
Redigeret af vasif - 09-Juni-2018 kl. 23:34 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |