|
Atmos setup |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Highway 2 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-December-2020 Status: Offline Point: 43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Januar-2021 kl. 18:22 |
Hej.
Jeg skal igang med at lave et atmos setup. Dertil ville jeg blive glad for lidt råd og erfaringer fra nogen som har lavet dette selv. Indtil videre har jeg følgende plan: Har pt sat 7,2 op. Det ville jeg så lave til 7,2,4. Altså 4 atmos højtalere. Jeg hælder mest til at sætte de fire i loftet. Jeg har en marantz sr6011 reciever. Jeg har kigget på nogen klipsch cs18c loft indbygningshøjtaleree. Hvordan har valgt at sætte dem op i loftet jer der har det? Kender i de klipsch eller kan i anbefale andre? Helst en max pris på 1500 PR STK. Har i ellers kunnet finde indhold med atmos? De var lige de første tanker🙂 Vh Michael |
|
![]() |
|
Wish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 207 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Michael! Jeg har haft et Atmos setup et godt stykke tid, dog ikke med indbygningshøjtalere. Jeg brugte Dali Alteco C-1 højtalere, fire styks, som blev hængt på for- og bag-væg, da jeg ikke kunne montere i loftet. Effekten var ganske god, men jeg har ikke sat det op efter jeg er flyttet, fordi jeg ikke bruger det nok. Der er lidt indhold på Netflix med Atmos, men ellers er det mest 4K blu-rays. Jeg har læst mange steder at man bestemt skal gå efter fire højttalere, ellers er effekten slet ikke så god.
|
|
![]() |
|
Highway 2 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-December-2020 Status: Offline Point: 43 |
Ok.
Jeg skal dog lave det i loftet. Har dedikeret rum hvor alt er indbygget og har desuden troltekt loft så refleksion ideen med atmos mod loftet kan jeg ikke lave. Tak for hjælp.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Jeg har 4 Atmos højtaler
2 på front-væggen (DALI ALTECO C-1) og så 2 scandyne minipods henover lytte positionen. Og så har jeg en Marantz 7011. Du skal så bruge en extra forstærker. Jeg bruger setuppet sammen med en HD projektor, så jeg har kun BD og her synes jeg udvalget af film med Atmos/DTS-X/Auro er meget begrændset. Så er der lidt på netflix, Itunes og DisneySå udvalget er lidt begrændset i mine øjne. Mange af BD filmene i DK kommer ikke med 3d lyd, desværre. En film i en god DTS HD MAster gør det også godt. Jeg bruger ikke opskalering, da jeg ikke synes at det blievr godt. |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
Jeg har dog kun 5.1.2 og med alteco højtalere også.
Jeg kan kun anbefale dig atmos. for de film kun i 5.1/7.1 bliver hos skaleret rigtigt godt op |
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
![]() |
|
Hej.
Hvorfor skriver du jeg skal bruge en ekstra forstærker? |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Din sr6011 har 9 forstærkertrin 7+4=11
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Fordi der er kun indbyggede forstærkere til 9 kanaler i din 6011 Dvs 5.2.4 eller 7.2.2 Sal du køre 7.2.4 skal du bruge forstærker til de 2 sidste hæjttalere.
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
LofterPalle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Inden man går i gang med at købe højtalere ville nok undersøge om det virkelig er nødvendig med 4 Atmos højtalere. Flere er ikke nødvendigvis det bedste. Man kan få nogle retningsbestemte højtalere der kan drejes. At montere 4 atmos højtalere i loftet er sjældent nødvendigt, da disse to skal placeres over lyttepositionen.
|
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Jeg har et 7.2. 4 setup oog bruger surround opmixeren på alt der ikke er native atmos eller dts-x.
Jeg vil helt klart anbefale 4 stk atmos højttalere - og samtidig være opmærksom på at du bør flytte dine alm surround og bagkanaler ned til lige over ørehøjde. Samspillet imellem dine surround og atmos højttalere laver en boble rundt om dig, så derfor er det relevant at dine alm surrounder ikke hænger for højt. Mvh Troels
|
|
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
|
|
![]() |
|
LofterPalle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Er der stor forskel på lytte oplevelsen på et 5.1.2 og et 7.1.4 setup?
|
|
![]() |
|
mskp ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Jeg ville tilføje atmos højttalere før surround back. Jeg har 6 indbygningshøjttalere i loftet. Det lyder godt, men ville nok vælge en bookshelf højttaler i loftet næste gang. Det er ikke så meget lyd jeg får fra de Kef CI160QR som jeg endte med at købe. Men stadig fedt, og surround back givet ikke vildt meget. IMHO. Mit setup er 7.2.6, og det lyder super godt alt i alt.
|
|
Morten
__________________ LG OLED77CX Denon AVC-X8500H Monitor Audio Silver 500/300/C350 SVS SB-4000 Panasonic DP-UB9000 Nvidia Shield TV (2019) Sony UBP-X700 Apple TV 4K |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |