recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Atmos soundbar overkill til tv og Netflix?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Atmos soundbar overkill til tv og Netflix?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Atmos soundbar overkill til tv og Netflix?
    Sendt: 28-Maj-2016 kl. 21:08
Jeg har ingen surround sound og søger derfor en soundbar.

Har set mig lun på Yamaha YSP-5600 men til 12.500,- ved jeg ikke om det er overkill.
Philips kommer også med en her til sommer som ganske sikkert er væsentlig billigere.

Jeg kommer ikke til at fodre den ned atmos materiale, men jeg tænker, at jeg stadig vil kunne få glæde af det ved alm. TV og Netflix. Min forhåbning er jo at soundbaren vil opskalere kilden til noget der ligner surround og at den vil gøre det godt pga atmos processoren?

Er det komplet overkill og bør jeg overveje en "alm" soundbar?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3794
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 21:29
Hvis du ingen planer har om Atmos, så syntes jeg det er overkill.
Dernæst syntes jeg at selvom der skulle lidt Atmos på, er det stadig liiiiiige nok for en soundbar, trods den skal være ret god:).

Nu du spørger sådan, tænker jeg du er klar over der vil komme en masse subjektive bud, men overstående er mit bud:)
Istedet ville jeg kigge efter en af de mindre Yamaha soundbars eks ysp 4000/4100 som er 7.1 surround og en helt anden pris, som nok matcher dit behov bedre.

Den førstnævnte Atmos soundbar har ligeledes hdmi 2.0 eks, men til almen tv, Netflix og Blu Ray er det ligemeget.
De ældre/mindre yamahaen får også rigtig god kritik
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu