recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Atmos via lg bluetooth soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Atmos via lg bluetooth soundbar

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Stop nu dig selv Multi, vi har fattet din pointe. Det er ikke os alle der har hverken plads eller råd til 28 højtaler klisteret op og ned af vægge og lofter, så lad os have vores soundbare i fred og ro uden at skulle ordkløves over stupidteter der ikke vedrøre trådstarteres spørgsmål. Du forstod jo udemærket hvad han spurgte om.
Stop dig selv.

Læs hvad jeg skriver..... Jeg skriver netop at hvis han er tilfreds, er det fint.

Synes faktisk din kommentar er flabet og bliver derfor nødt til at svare. Jeg forsøger at hjælpe trådstarter. Men det har du åbenbart ikke læst.

Selvfølgelig har jeg ikke noget imod folk der har en soundbar. 




Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 16:15
det jeg læser er at han skal bruge hdmi kabel istedet for bluetooth ? Er det rigtigt ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 16:19
Ja det er tydeligt din første prioritet var at hjælpe ;)

En soundbar kan ikke gengive Dolby atmos uanset hvad kilden er.


Men ægte atmos kan den alså ikke gengive. Så vil biografer kunne nøjes med en højttaler!


Den giver en rumfornemmelse i højden..... Måske.


Man kan også lytte til musik fra den indbyggede højttaler i mobilen. Endda i stereo. Men ægte hi-fi bliver det aldrig.


For min skyld må du gerne kalde det ægte.


I min bog er det ikke ægte Atmos, uanset hvor soundbaren placeres i lokalet.



T-Duck var den første til rent faktisk at forholde sig til emnet og give et kort, præcist og korrekt svar, du puster blot røg op i røven på dig selv. 

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Ja det er tydeligt din første prioritet var at hjælpe ;)

En soundbar kan ikke gengive Dolby atmos uanset hvad kilden er.


Men ægte atmos kan den alså ikke gengive. Så vil biografer kunne nøjes med en højttaler!


Den giver en rumfornemmelse i højden..... Måske.


Man kan også lytte til musik fra den indbyggede højttaler i mobilen. Endda i stereo. Men ægte hi-fi bliver det aldrig.


For min skyld må du gerne kalde det ægte.


I min bog er det ikke ægte Atmos, uanset hvor soundbaren placeres i lokalet.



T-Duck var den første til rent faktisk at forholde sig til emnet og give et kort, præcist og korrekt svar, du puster blot røg op i røven på dig selv. 


Det her er klart over stregen.

Desuden har du klippet flere indlæg sammen. Det giver ingen mening og er direkte misvisende.

Jeg stopper her. Ikke fordi jeg er enig. Men den tone gider jeg ikke.

Og hvorfor bliver du sur fordi jeg har en diskussion med T-Duck.



Redigeret af Mufti - 01-Januar-2020 kl. 23:40
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

 Hejsa har lige set 6 underground på Netflix og havde det koblet op med en lg sly8g via bluetooth fungerede fint.

Et kort spørgsmål: Hvorfor lyden via Bluetooth?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

det jeg læser er at han skal bruge hdmi kabel istedet for bluetooth ? Er det rigtigt ?
ja
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 19:56
tænker det er fordi at han gerne ville undgå at trække kabel.
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 21:06
Sidder soundbar ikke lige ved tv?

Jeg er godt nok gammeldags, jeg kabler alting, ikke mindst når tingene alligevel står lige ved hinanden.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu