recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Attention G20-ejere!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAttention G20-ejere!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
DJAJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Sådan er det desværre. Også derfor at mange de sieneste år har ment at fladskærme har ringere billed end gamle CRT TV...

M.v.h.

Et godt CRT HAR et bedre billede end en flad uden HD signal... NO DOUBT !
Man skal være blind / uvidende eller ignorant for at påstå modsat...
Djaj
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af DJAJ DJAJ skrev:

Sådan er det desværre. Også derfor at mange de sieneste år har ment at fladskærme har ringere billed end gamle CRT TV...

M.v.h.

Enig hvis vi siger en flad med analogt signal. For med et digitalt signal sparker en fladskærm altså CRT af tronen som det bedste
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Oprindeligt skrevet af kosteskaft kosteskaft skrev:

Jeg gik igennem Fona her forleden og fandt et 50" G20, som stod på Wild Life HD, men jeg blev virkelig skuffet over billedkvaliteten, og jeg havde faktisk besluttet mig for at købe det før jeg så det.

Men mit spørgsmål er om det er fordi fjernsynet ikke er kalibreret? Eller hvordan kan det være det var så dårligt?
Det er præcis årsagen til at jeg ikke fik lov af "chefen" til at købe mig et Pioneer 5090h. Vi var i Elgiganten i Århus og kigge på TV. De have Pioneer'en på bud og havde selvfølgelig et demo stående.
Men billedet på det var så dårligt at hun med det samme sagde at det skulle det ikke være. Så hvis bare Elgiganten havde gjort bare lidt for at vise et godt billede, så havde jeg nok haft et Pio i dag.
Det er meget svært at bedømme biledet på et TV udfra hvad man umiddelbart ser i en forretning. Hvis man kan få en sælger til at vise lidt forskelligt materiale og lege lidt med indstillinger kan man få lidt ud af det. Men det bedste er at opleve det i egen stue.
DERFOR skal man aldrig lade "chefen" blander sig i den slags!! Hun kan godkende størrelse og farve og ellers klappe i! Clap
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 17:14
Wrong.. hun skal bare betale halvdelen og så ellers klappe kaje LOL
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af DJAJ DJAJ skrev:

M.v.h.

Enig hvis vi siger en flad med analogt signal. For med et digitalt signal sparker en fladskærm altså CRT af tronen som det bedste
Kun med analogt signal er CRT bedre. Med digitalt signal er en flad idag bedre. Det var jo anderledes for nogle år siden.....

Til top
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2004
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 19:14

Og lige nøjagtig hér tager du desværre fejl!

80% af Hr. & Fru Danmark pakker deres fladskærm ud, sætter til, søger kanaler og "nyder" herefter deres nye TV. I sikker forvisning om, at producenterne nok ved bedst, når det gælder billedindstillinger...

M.v.h.

Kære Henrik B.

Som selvbestaltet repræsentant for de 80% er jeg nødt til at sige at du har ret - desværre.

Men.............. det er jo ikke fordi vi har lyst til at beholde et middelmådigt billede. Vi ved bare ikke bedre og ved ikke hvordan vi (med vores små hjerner vel at mærke) kan forbedre billedet uden at hyre Mr Smartypants, som koster halvdelen af folkepensionen, til at komme forbi og kalibrere "dyret".

Når kalibrering bliver tilgængeligt for almindelige mennesker uden propel på hatten så lover jeg, på vegne af de 80%, at vi straks fremtryller det bedste billede som apparaturet kan præstere. Indtil da må vi leve med det som fabrikanten har bestemt som værende det bedste.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 21:14
Hej boom-boom.

Det er faktisk ikke så avanceret endda. Man kommer langt med fjernbetjeningen og brugermenu'en. Og vælger man at købe sin fladskærm det "rigtige" sted, får man også råd og vejledning med hjem om, hvordan man opnår bedst mulig billedkvalitet - hvis man ønsker det.  Wink

M.v.h.
Til top
kosteskaft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2010
Sted: Danmark
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 21:15
Jeg ville umiddelbart bare gå efter den kalibrering de havde lavet i flatpanel's test til G20'eren?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 21:22
Ja, mange "herinde" mener at man blindt bare skal følge de brugerindstillinger, som Rasmus fra flatpanels benytter. Dette er dog ikke korrekt!

Hvorfor? Husk på at de indstillinger Rasmus anbefaler, er foretaget på en skærm som ér kalibreret med prof-udstyr. Disse indstillinger vil på en ikke-kalibreret skærm kunne forstærke/forværre problemer som farvestik m.v. Ligeledes er der på f.eks. plasmaskærme små forskelle fra panel til panel. Så man ikke altid regne med at to skærme af samme serie, skal benytte 100% samme indstillinger. Men det er selvfølgelig bedre end nogen standard-indstilling.  Tongue

M.v.h.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 21:23
Satans..! Hvad gør man så, hvis man som jeg ikke lige har lyst til at smide penge efter en prof. til at lave det?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 21:25
Som udgangspunkt følger du Rasmus' indstillinger. Og derfra laver du så en finjustering, efter dine personlige preferencer.  Wink

M.v.h.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 21:26
Okay... Det vil jeg så prøve. Får fjernsynet i morgen formiddag, så må vi se hvordan det kommer til at gå. :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu