recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - atv 3 parret med et 3 usb netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

atv 3 parret med et 3 usb netværk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6515
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: atv 3 parret med et 3 usb netværk
    Sendt: 02-August-2012 kl. 07:20
hejsa, mine forældre vil gerne have en atv 3 til deres sommerhus men de har ikke internet når de er dernede så bruger de enten deres iphones som internet, eller har de sådan et mobilt bredbånd via et usb stik... kan de bruge deres pc med tilkoblet sådan et 3 usb netstik, til en apple tv på en eller anden måde ?? eller er det helt hen i vejret... 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 13:11
Skal de se film eller hvad? Hvis det skulle lykkes, render der hurtigt nogle megabyte på sådan en film.

Jeg ville få fat i en router til det mobile netværk. For nemhedeen skyld.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 15:14

Hej Forzajuve.

Der er flere ting i det.

Ja det er muligt at streame TV via en 3G usb netstik. Jeg kan huske at jeg for ca 4 år siden prøvede at streame fra en Windows Media server til min bærbare HP med et 3G usb netstik med et TDC sim kort. Vi var overrasket over hvor flydende det var.

Nogle normale routere har mulighed for at tilslutte et usb netstik til usb porten. De mest kendte er nok dem fra TP-Link.

Her er et link til 'USB Modem Compatibility List for deres TL-MR3420' som viser hvikle usb netstik der kan bruges:

http://www.tp-link.com/en/support/3g-comp-list/?model=TL-MR3420&location=1963

Jeg er dog ikke sikker på at det er en ide jeg 'tror' på.

Man skal tænke på at alle brugere på samme mobil mast deles om en vis båndbredde. Jeg vil tror at det måske i en periode kan virke for en eller måske to samtidige brugere. Men selv om dine forædre skulle have et flat rate abonnement med  fast pris uanset forbrug, vil jeg tro at mobil selskabet vil begynde at begrænse dine forældres båndbredde så snart andre brugere begynder at raportere problemer.

Så det kan meget let komme an på, hvilket selskab og måske hvilken mast.

Hilsen Carsten.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 20:19
det var mest om den kunne klare billeder fra sin iphone og ipad, ikke så meget til film, nogen der kan anbefale en router som ville kunne bruges sammen med sådan en 3 usb stik
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 20:52
Ikke sammen med USBstik, men istedet for. Der findes routere med indbygget modem for mobilt bredbånd. Heri sætter man sit SIMkort. Burde også være tilgængeligt fra 3.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 20:56
Men hvis I har en iPhone 4/4S, kan I oprette et wifihotspot derigennem som Appletv konfigureres til til at forbinde med. Det har jeg afprøvet med succes. Så kan der Airplayes til Appletv
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 21:42
ja det ved jeg godt, vidste dog ikke om hastigheden var ok, til sådan noget
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 09:19
men ved i hvordan man kan bruge et usb modem og få delt internettet fra den pc det bliver sat til
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu