recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - aTV / Boxee med TimeMachine?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

aTV / Boxee med TimeMachine?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Juli-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: aTV / Boxee med TimeMachine?
    Sendt: 29-Juli-2012 kl. 16:26
Hej!

Jeg bruger min bærbar computer til at gemme DVD'er og sådan på da jeg som mange af jer andre er træt af at rode med skiver. Jeg har 2TB i min computer, En Macbook Pro.

Indtil nu har jeg set film ved at den har stået ved siden af fjernsynet (hvor den alligevel "bor) og så med HDMI kabel.

Jeg har en Airport extreme hvor jeg ønsker at lave backup over Wifi med den usb port der er deri.
Min plan er så at købe en 2TB ekstern jeg kan gemme væk sammen med AP'en.

For at få mine film og mit musik over på fjernsynet skal jeg så have en boks.
Jeg har kigget på aTV og på Boxee.

Det skal siges at jeg ikke er HD fanatiker så om det er 720 eller 1080 rør mig ikke. Jeg vil bare have det let og lige til.

Er det muligt at jeg:
A. sætter timemachine til automatisk at lave backup over wifi til den eksterne.
B. Min boxee/aTV kan få adgang til filerne på backup'en og afspille dem derfra praktisk talt uden begrænsninger ifht. format osv.

Hidtil har begrænsningen ved aTV været at den i "ren form" kræver at jeg er hjemme med min computer for at min kæreste kan se hendes Beverly Hills.
Jeg kan så forstå at jeg kan læggge xmbc på aTV'en og derved få adgang til en NAS.
Men kan jeg så A. bruge harddisken der er sat til min airport?
Og kan jeg B. bruge en Timemachine backup direkte?

Og hvilken maskine synes i ville klare det bedst? At der er æble på mit hardware ellers trækker mod aTV men i dette tilfæld er funktionalitet over brand :)

Har forgæves søgt på google men kan ikke rigtig finde nogen med samme setup/problemstilling som mig?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu