recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV2 m. XBMC, problem med musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV2 m. XBMC, problem med musik

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zaboom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ATV2 m. XBMC, problem med musik
    Sendt: 24-Februar-2012 kl. 08:21
Har en jailbreaket ATV2 med XBMC (beta3, Eden) og oplever et irriterende problem ved afspilning af musik.
Jeg henter mit musik, primært mp3-filer, fra min NAS via SMB. Men mellem numrene er der op til 10-15 sekunders pause.
Er der en indstilling i XBMC jeg har overset?
Jeg kører trådløst via en TDC homeduo box.
Jeg har dog brugt XBMC i flere år på min HTPC uden at støde på dette problem.
Fed lille gadget der ellers virker super godt til det meste.


Redigeret af zaboom - 24-Februar-2012 kl. 08:23
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zaboom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 11:59
Er der andre der benytter XBMC på en ATV2 der oplever denne fejl?
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 13:07
Jeg oplever ingen problemer, du kan evt. prøve at slå crossfading til (f.eks. 5 sek) og se hvordan den håndterer det... På den måde kan du komme nærmere på at det er et problem med indstillingerne eller et problem med netværket.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zaboom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 14:17
Jeg har læst spalte op og spalte ned på diverse fora, men ingen har tilsyneladende dette lille problem, men andre problemer med lyden.
Jeg tror ikke det er et netværksproblem da video fungerer perfekt (iso rips af dvd'ere). Har dog ikke testet HD video endnu.
Men vil da prøve det med at slå crossfade til.
Ellers er det nok (forhåbentligt) noget der er fixet i den endelige version af Eden.
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zaboom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 14:21
Prøvede at slå crossfade til - det hjalp ikke. Nu var der dog ikke lang pause mellem numrene for de fadede fint men når jeg trykkede på næste nummer gik der 12-15 sekunder før den begyndte at fade. Så det er slået fra igen.
Læste også et sted at man skulle sætte ATV2'en til 16bit på lydudgangen. Også forsøgt uden nogen forbedring.
Sidste chance er nok at tilgå den igen via SSH og sætte standard afspiller til dvd i stedet. Det har løst andres problemer (med hakken i film bl.a.)
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu