recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV4 vs. ATV4k tænd/sluk af tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV4 vs. ATV4k tænd/sluk af tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ATV4 vs. ATV4k tænd/sluk af tv
    Sendt: 12-December-2021 kl. 15:09
Jeg har et ATV4, hvor jeg kun bruger Apples fjernbetjening til at styre mit TV. Det har fingeret perfekt.

Jeg slukker for stikkontakt når jeg ikke ser tv, for at spare en smule strøm.

MEN…
Det nye ATV4K, kan ikke tænde fjernsyn, når der har været slukket på stikkontakt. Men kan sagtens hvis jeg ikke slukker…. Jeg kunne selvfølgelig lade være med at afbryde spændingen. 
Jeg har kigget indstillinger igennem, uden at jeg synes at kunne finde noget…. 
Andre som har oplevet det, og fået det løst?
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2021 kl. 15:46
Man slukker ikke tv den dag i dag. Og det strøm man spare kan ikke ses på regningen den dag i dag.
Det er cec handshake der kommer ud af kurs, ved du slukket for alt strømmen
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2021 kl. 06:04
Det ses ofte, at HDMI CEC, som er det system der bruges til tænd/sluk mellem HDMI-forbundne enheder, ikke virker lige efter frisk opstart. Hvis dit TV overholder EU-loven for standby, så er standby-forbruget marginalt, så løsningen vil være at lade dem gå i standby i stedet for at slukke stikkontakten.
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2021 kl. 07:20
Pinligt…

Det ser ud til at være løst, hvis jeg bare venter lidt længere…. Det tager af en eller anden grund lidt længere tid på det nye… 

Jeg slukker fordi der også er andet tilsluttet til den kontakt. Og nogle gange går der dage, hvor det ikke bruges.

Beklager jeg ikke lige havde den tålmodighed der skulle til
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu