|
Audessey og Dirac, uden app/pc-program |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ved ikke om du er klar over det, men din gamle receiver avr-3808 understøtter hverken Audyssey MultEQ app eller Dirac, så først og fremmest skal du først investere i en ny reciever ☺️ |
||||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Kan ikke huske om det er Audessey MultEQ XT eller XT32.
Redigeret af HessiDude - 01-Marts-2024 kl. 10:58 |
||||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja, din receiver har Audyssey, men selve Audyssey MultEQ Editor appen understøtter din gamle reciever (fra 2008 ) ikke . Heller ikke Dirac. Redigeret af filmfreak - 01-Marts-2024 kl. 11:56 |
||||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Men jeg vidste ikke, at den ikke understøtter editor app’en. Tilbage til spørgsmålet… Kan man lave noget brugbart, der giver reelt værdi, med de 2 konkurrerende systemer uden at købe deres respektive apps/programmer? Hvis man nu vil opgradere fra sin tydeligvis gamle receiver () med Audessey, til en nyere receiver, giver det da mening at gå efter noget med Dirac hvis man ikke vil købe app’en/programmet? Eller skal man så bare se bort fra både Audessey og Dirac, især hvor mit indtryk af Audessey på receiveren ikke er positivt, sagt på en meget pæn måde.
|
||||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Husk at target kurven EQ-systemet sætter er en meget stor del af slutresultatet. Så hvis du har kørt Audyssey og ladet den EQ fladt fra 20-20.000hz, så er det en ligegyldig test. Jeg er stadig ikke Audyssey-fan men det kan blive væsentligt bedre end du har hørt.
|
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg har gjort det, at jeg starter med at multEQ appen, så jeg har styr på subwooferne, og så måler jeg med noget alá REW bare til mobil og bruger dens målinger og sætte dem ind i curve editor på multEQ, så får jeg en meget pæn kurve når jeg måler igen som ser sådan ud får så har jeg bassen tæmmet, og et bedre system har klaret alt fra subwoofer og op. Og giver lige den sidste del til stereo Image
Redigeret af T-Duck - 02-Marts-2024 kl. 08:59 |
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ser spændende ud. Flot resultat T-Duck. Hvilken app har du brugt til dine målinger?
Må prøve at lege med det igen og se om jeg kan få overbevist over-jeg’et i min hjerne til at vi skal købe editor’en, sammen med en ny receiver der understøtter det.
Redigeret af HessiDude - 02-Marts-2024 kl. 11:21 |
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
|
||||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg benytter appen Audiotools til iPad med køb af in app. fra Andrew Smith og b.la. en iTest Mic med USB-C Det dur. Jeg har DARO DSP indbygget i mine subs som hver har sin egne måle mikrofon der gøre et fantastisk godt arbejde.
|
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |