|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Tobias.Hammer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 24-April-2009 kl. 21:06 |
Jeg mangler en løsning på hvordan man tilføjer HD lyd fra PC'en / Media center til Grafikkortets HDMI ud? Jeg har et gammelt bundkort (Asus P5GDC) grafikkort: XpertVision GeForce 8600GTS Super (PCI express x 16) kan man ved hjælp af evt. nyt lydkort eller andet sende lyden igennem grafikkortet? jeg har stadig ledige PCI express x 1 porte på bundkortet hvis det hjælper.. mange tak. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ja, du skulle gerne have fået et lille kabel med til dit kort, det forbindes indvendigt fra lydkortet (på bundkort) og til dit grafikkort. Så får du lyd ud på HDMI hvis du har den rigtige dongle (eller har du HDMI ud direkte)
Her er der et billede der viser de ting der følger med til et andet 8600 kort link ![]() |
|
![]() |
|
Tobias.Hammer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
det lyder ikke dårligt!
-jeg har dog ikke fået grafikkortet hjem endnu. det er stadig i restordre. men jeg må så vente og se hvad der følger med... |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ok, jamen så skulle du måske overveje noget andet end det kort du vil købe.
Hvis du ikke skal spille seriøst, og det skal du jo nok ikke med det kort du vil købe, så skulle du i stedet overveje et ATI HD 4550 kort, det er et betydelig bedre kort af den simple grund at det er nyere. Det har 7.1 lyd ud via HDMI. Du skal kigge efter et kort med HDMI udgang, et sådant har Sapphire (staves muligvis ikke helt sådan) eller du skal have en original dongle (skal medfølge) Sådan et kort har indbygget lydchip for 7.1. Det koster omkring 400.- Skal du spille også bortset fra det formål jeg ser, skal du havde noget endnu hurtigere. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har været i tvivl omkring hvilket grafikkort jeg skulle vælge, men da mit bundkort har PCI Express x 16 fandt jeg det xpertvision kort som samtidig havde HDMI. -men kan jeg bruge et kort med 2.0 x 16 ? ? ? |
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
Jeg ville nappe en ATI HD4350, det kan det samme som HD4550, er passiv kølet og er billigere.
Jeg ved ikke om det er 24Bit, 96/192 Khz. 7.1 LPCM audio de sender med ud, men tror det ikke. Mener det bliver 16Bit/48Khz. Det er jo også noget med, at det software man vil bruge til afspilning af medier skal understøtte vidergivelse af LPCM i 24Bit, 96/192 Khz. gennem det kort man nu har/får. Redigeret af Hessi - 27-April-2009 kl. 20:07 |
|
![]() |
|
![]() |
Som Hessi siger er et HD 4350 ok, men hastigheden er så vidt jeg husker tættest på et 8600 kort, (som er nogle år gammelt nu) Hvad man skal være sikker på er en rigtig HDMI udgang på kortet og det har et HD 4550 fra Shappire (ikke alle, vil lige se om jeg kan finde en forhandler) og da et HD 4550 alligevel er billigt tror jeg jeg ville satse på det. 2.0 er bagudkompatibelt så det er ikke noget problem, det kører som det skal. Du får blot ikke udnyttet 2.0. |
|
![]() |
|
![]() |
link vist ok check lige link har hdmi 350 kr Så er der jo også lige dx 10.1 det har 8600 kortet nok ikke, (måske) det skal man have. Redigeret af Ken_T - 27-April-2009 kl. 21:57 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Jeg har et Gigabyte Radeon 4550 som er passivt kølet og det virker ret godt med lyd ud igennem HDMI og med både HDMI, DVI og VGA udgang.
Det er fuld højde men har til gengæld større køleplade end Sapphire kortet Det har også accelereret H.264 og VC1 video som er meget aktuelt. Så vidt jeg husker har Nvidia GF 8600 ikke VC1 acceleration. Link til Gigabyte GV R455D3 Radeon 4550 kort ![]() Redigeret af Cyberguyen - 27-April-2009 kl. 21:52 |
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
Jeg mener altså at HD4350 også kan fåes med HDMI udgang (ikke dongle) og med H./X.264 og VC1 og MPEG2 acceleration. På den anden side der er kun 40 - 50 kr. mellem 4350 og 4550 så det er jo ikke vildt meget man spare. Redigeret af Hessi - 27-April-2009 kl. 23:05 |
|
![]() |
|
![]() |
Det med at 2.0 er bagudkompatibelt giver jo klart nogle flere muligheder.
-men i så fald vil jeg da gerne have et kort der måske har lidt overskud. Ken - du skrev at hvis jeg skulle kunne spille osv, ville jeg få brug for et hurtigere? prisen må gerne nærme sig 6-700 kr - altså Xpertvision kortet koster jo det dobbelte. (hvorfor kan jeg ikke gennemskue) Så længe jeg kan se fuld HD og få Dolby true HD/dts-HD lyden med gennem et og samme HDMI stik. Man kan vel lige så godt finde et bedere når man har sat bugettet højere.. -jeg ved så ikke hvor stor en forbedring det giver at skifte bundkortet til et med PCI express 2.0 x 16? -men det kræver jo at jeg kan bruge samme CPU, RAM osv samtidig...
|
|
![]() |
|
![]() |
ok, ja, du kan faktisk få et HD 4670 kort med passiv køling for 541 kr, det må siges at være billigt, for det er et ok når man spiller. LINK Det sætter farten ned når man ikke spiller men bare surfer fx, det vil sige at det drosler clockfrekvenzen meget ned og sparer derved strøm. Det fylder nok 2 slots så der skal være plads ved siden af kortet. Det har også 7.1 LPCM. Eller et HD 4830 kort der er endnu bedre og som også drosler ned. Det bruger blæser men siger ikke meget. Rigtig godt til de nye spil. Koster minimum 650 kr. Begge kort er til directx 10.1v og har hardwareunderstøttelse for Blu-Ray formaterne. (codec) HD 4870 skal enten have dongle ved indkøb eller HDMI ud. Lydssiden må du læse lidt mere om. Du skriver ikke noget om din CPU? Strømforsyningen skal heller ikke være for lille til et HD 4830. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |