recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audio out via HDMI - HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAudio out via HDMI - HTPC

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 20:32
Ken_T - Ved du om kortene sender 7.1 LPCM signalet igennem i 24Bit, 96/192 KHz.? Eller downsampler de det til 16Bit, 48 KHz.?

Det er 4350, 4550 pg 4670 jeg snakker om.

Redigeret af Hessi - 28-April-2009 kl. 20:32
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Tobias.Hammer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-April-2009
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 21:14

Det lyder som om de kort er noget nærmere mit behov.

men hvis jeg skal nævne nogle af det andet hardware i pc'en...

Cpu'en er en Intel 3.06 GHz med 775 socket (kan ikke lige huske hvad den ellers hedder) med en Thermaltake silent tower køler på.

Strømforsyningen er en Hiper modular 580 w.

Derudover er der 2 GB DDR Ram (tror det er PC3200) og en SATA Hdd.

som tidligere nævnt er bundkortet et Asus P5gdc.

-Hvis noget af dette trænger til en udskiftning gør jeg også gerne det...

Det er trods alt sjovere når systemet køre bedst muligt sammen.

-desuden vil jeg også gerne afprøve Windows media center, så det skal også gerne kunne køre.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 20:58

jeg bestiller nok et Sapphire Radeon HD 4870 2GB GDDR5

-Skulle det være en dårlig ide?

mange tak for hjælpen..

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Tobias.Hammer Tobias.Hammer skrev:

mange tak for hjælpen..

hvis du skal game meget er det fint, men det larmer jo også noget mere end det 4670 passive kort som der er linket til tidligere. Har selv sådan ét kort. Det trækker GRID og Paradise City fint i 1920x1080 uden AA dog

Redigeret af mbm1 - 30-April-2009 kl. 07:47
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 09:43

Det lyder som om de kort er noget nærmere mit behov.

men hvis jeg skal nævne nogle af det andet hardware i pc'en...

Cpu'en er en Intel 3.06 GHz med 775 socket (kan ikke lige huske hvad den ellers hedder) med en Thermaltake silent tower køler på.

Strømforsyningen er en Hiper modular 580 w.

Derudover er der 2 GB DDR Ram (tror det er PC3200) og en SATA Hdd.

som tidligere nævnt er bundkortet et Asus P5gdc.

-Hvis noget af dette trænger til en udskiftning gør jeg også gerne det...

Det er trods alt sjovere når systemet køre bedst muligt sammen.

-desuden vil jeg også gerne afprøve Windows media center, så det skal også gerne kunne køre.

Jeg ville personligt ikke have sådan en maskine til at stå og larme i stuen som mediecenter.

Den processor behøver ikke være så kraftig, derudover ville jeg nok smække 4 GB ram da det ingenting koster. Din strømforsyning kan også nøjes med at være 380 watt på sådan en maskine.
Hvis du ikke skal game vil jeg anbefale de mindre passivt kølede radeon kort som 4550 eller 4350.

Redigeret af Cyberguyen - 30-April-2009 kl. 09:45
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Ken_T - Ved du om kortene sender 7.1 LPCM signalet igennem i 24Bit, 96/192 KHz.? Eller downsampler de det til 16Bit, 48 KHz.?

Det er 4350, 4550 pg 4670 jeg snakker om.

Det er ikke kortet der downsampler  det er programmet man bruger sammen med blu-ray. Så hvis man har et program der ikke gør det, skulle der jo ikke være noget der forhindrede noget andet.

Patriarken er den rette at spørge, han har en hjemmeside, måske man kunne finde noget der. Eller spørge ham personligt om han kunne give et link måske.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 15:42

mange tak for hjælpen..

Som andre har nævnt er det ikke et helt stille kort (HD 4870), men skal man spille er det godt. Hvis det er en pentíum4 3.2 du har, det er det nok, så er den heller ikke af de tyste, den bruger rigtig meget strøm og kølingen er derfor svær.

Hvis det er en PC til spil, kan den være ok, skønt der findes langt hurtigere processorer i dag og som ikke trækker nær så meget strøm, langt bedre egnet når der skal spilles. Jeg bruger selv en core 2 E8400 og et HD 4830 kort, det kører da bare. Til spil altså.

Er det mere en HTPC den bruges som, er det ikke en særlig god samlet løsning, heller ikke selv om den stod et sted hvor den godt måtte larme lidt. Primært på grund af strømforbruget.

Du kunne jo godt overveje en rigtig HTPC bare til det og så have en PC ved siden af, men stadig ville jeg overveje at skifte en p4 3.2 ud med noget andet. Når der blev råd naturligvis. Det ville jo koste et nyt bundkort, ram og CPU. 

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 09:41

Tak for svarene...

-den vil nok blive brugt mest til surfing, musik og film. -men jeg vil stadig gerne kunne spille fx. far cry eller lignende på den. -jeg har godt nok Ps3 men savner lidt at spille på pc. -jeg har heller ikke prøvet det på 52" endnu.

-jeg har læst et par tests af kortet, som var lidt forskellige med hensyn til det med støj... så jeg er godt klar over det måske larmer en del under belastning, men det skulle være rimelig stille ved normal brug...?

jeg regner med at have pc'en stående i et tv-møbel med rimelig luft omkring og så måske åbne for lågen når der bliver brug for ordentlig køling. det kan være det også tager lidt af støjen når så der er lukket..

-I så fald, er der nogle forslag til evt. bundkort, ram og cpu?

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 10:33

Tak for svarene...

-den vil nok blive brugt mest til surfing, musik og film. -men jeg vil stadig gerne kunne spille fx. far cry eller lignende på den. -jeg har godt nok Ps3 men savner lidt at spille på pc. -jeg har heller ikke prøvet det på 52" endnu.

-jeg har læst et par tests af kortet, som var lidt forskellige med hensyn til det med støj... så jeg er godt klar over det måske larmer en del under belastning, men det skulle være rimelig stille ved normal brug...?

jeg regner med at have pc'en stående i et tv-møbel med rimelig luft omkring og så måske åbne for lågen når der bliver brug for ordentlig køling. det kan være det også tager lidt af støjen når så der er lukket..

Hvis det er et tv møbel som er lukket, så ville jeg ikke sætte en P4 derind selvom der er luft omkring.
Det kræver simpelthen et delvist åbent møbel eller aktiv køling i form af blæsere i selve møblet.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 11:39

Tak for svarene...

prøv et 4670 som er paasivt kølet... Du gider simpelthen ikke høre på noget larm fra et mediecenter..

Hvis det ikke er et must med ultra high settings AA/AF osv. så kan et 4670 klare det meste.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu