|
Audio return & anlæg tænd sluk problem |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-August-2014 kl. 21:59 |
Hej med jer alle.
Har rigtig investeret her de sidste par uger, og det har givet lidt problemer som jeg faktisk er lidt skuffet over. Jeg har købt et LG 4k smart tv (LG 55UB850V) sammen med en Yamaha receiver (yamaha-rx-v677) Problem 1: Jeg kan ikke få det til at arbejde sådan sammen, at receiveren tænder og slukker sammen med at jeg tænder og slukker TVet. Problem 2: Audio retur via HDMI virker ikke selv om det er slået til i både TV og receiver. Jeg har endvidere investeret i en Intel NUC (d54250wyk) (Win7). Og her kommer problem 3: Når den står på 4k opløsning, så fejler billedet, nogen gange bliver det helt væk.. Hvad går galt? Bonus info: HDMI kablet jeg bruger fra receiveren til TVet er et HDMI kabel hvor der står 4k på. og er sat i HDMI 2 på Tvet hvor der står ARC ved. Kablet var med tvet. Kabelet fra NUCen er version 1.4 high speed. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemet kan være at enhederne ikke rigtigt kan "tale" sammen, om det så lige er der problemet ligger, eller om det er andet der ligger til grund vides ikke. Kabel forbindelserne er vel korrekt tilsluttet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jojedk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
Prøv hdmi 3 for 4k
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Tjek for evt. firmware opdatering til begge enheder? Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
Jeg har opdateret firmwaren på begge enheder, og wupti, så virkede det. Tak for jeres svar & hjælp:)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |