recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - audio return channel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

audio return channel

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
p.elkjaer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-September-2011
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.elkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: audio return channel
    Sendt: 02-Januar-2013 kl. 13:46
Godt nytår,

Jeg har flg. setup:

Samsung UE46 D8005
Denon Receiver + Denon blueray
Dali fazon sat's + sub
Apple TV
TDC Hometrio box.

Både TV, blueray, tdc box og ATV er tilsluttet receiveren via HDMI, og så styres det hele fra receiver med lyd over Dali. Det er jeg rigtig glad for, og alt virker....
Pånær: nu hvor der (forhåbentlig snart) kommer HBO på mit model TV - hvordan får jeg så lyden fra TV og ned i anlægget så lyden går over højtalere. Det burde mit TV kunne med audio return channel hvis jeg har forstået korrekt. Men jeg kan ikke få det til det - har prøvet i menu at vælge egne eller eksterne højtalere. Ved eksterne er der blot ingen lyd.

Pfh tak
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 14:16
Er der ARC på din forstærker?
Ellers sætter du et optisk kabel mellem tv og forstærker (hvis der er en sådan udgang på dit tv).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 14:49
På de fleste tv er der kun et af hdmi-stikkene der har ARC, så du skal være sikker på at du bruger det rigtige stik. Desuden skal du også undersøge om din reciever har ARC og om den har det på den udgang du bruge. Hos mig er der kun ARC på hdmi 2 på tv'et og hdmi-out 1 på recieveren.
Til top
p.elkjaer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-September-2011
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.elkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 14:59
Min receiver fra sidste år har ARC.
Jeg må tjekke de forskellige HDMI stik på TV'et og se om det er fejlen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 15:18
 
 Der er ARC på HDMI 2 på TVet. Det er TYDELIGT mærket på tilslutningen.
Til top
p.elkjaer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-September-2011
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.elkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Der er ARC på HDMI 2 på TVet. Det er TYDELIGT mærket på tilslutningen.
Tak jeg tjekker mine tilslutninger i aften når jeg er hjemme 
Til top
Dres1625 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2012
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dres1625 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 23:24
Jeg sidder faktisk med samme problem. Jeg har en Pioneer vsx-520K reciever og UE46D8000 tv.
 
Hvordan ved recieveren hvilken "program" den skal stå, fordi Source på TV'et bliver HDMI2. Hvordan snakker hdmi 2 på tv'et og hdmi-out 1 på recieveren sammen?? Lige nu har jeg hverken lyd eller billede på Source HDMI 2 når jeg har forbundet det med HDMI kabler..!
 
Nogen der ved hvorfor?? :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 00:06
Din forstærker har ikke arc, så du skal have et optisk kabel fra tv til forstærker for at få tv lyden ud gennem dine højttalere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 16:45
Hejsa
Jeg har lidt samme setup, et UE46 ES8005 Fjernsyn, og Denon AVR 2313 Receiver.
Jeg får lyden fra tvét (inklusiv HBO, Netflix, Viaplay) via ARC, lyd fra alt andet end fjernsynet går direkte i receiveren.
Det virker som om ARC kun virker hvis man har slået CEC i fjernsynet til - Det hedder Anynet+ (HDMI-CEC), og det samme i Receiveren, her hedder det HDMI kontrol.
 
Jeg har sat HDMI i fjernsynet HDMI 2 (mrk ARC), i receiveren sidder den i Monitor 1 (også mrk ARC).
Det virker sådan set fint nok, jeg har bare et problem.
Det her CEC "detect" gør at 30 sekunder efter fjersynet er startet med Parabol via receiveren som kilde, så sender fjernsynet åbenbart signal til receiveren om at vælge TV som indgang, så jeg skal vælge parabol som kilde på receiver en gang til, så kører det.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 16:55
 
 Det er fordi TVet sender skiftesignal, det går du så udenom, ved at vælge det Input hvorpå du har din Sat, ganske som du beskriver.
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 16:57
Men kan jeg slå det "skiftesignal" fra, og stdig have ARC aktivt?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 17:03
 
 Hmm. Det kræver måske nok at den kontakt på HDMI forbindelsen der sender det signal bliver afbrudt. Det kender man også fra Scartforbindelser, hvor, så vidt huskes, det signal der ligger på ben 8.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu