|
Audio sync problemer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tjepi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-September-2012 kl. 10:52 |
Hej Forum!
Mit MCE er tilsluttet tv via min Surround receiver. I min reciever har jeg maneult været inde og "lip synce", således at den permanent står til 300 ms. Det passer meget godt, når jeg afspiller Bluray. MEN, efterhånden som filmen skrider frem kommer den længere og længere ud af sync. Til sidst ender den med at være så emget ude af sync at jeg ikke længere kan korrigere det på recieveren, idet dens maks delay er på 800ms. Jeg oplever kun problemer ved Bluray. Har andre haft samme problemer og evt fundet en løsning. Jeg finder det meget problematisk at sync problemet forværres henover filmen og således ikke er konstant. Jeg har prøvet den automatiske lip sync indstilling - den er helt ad h til. Problemet opstår uanset om jeg kører direkte fra MCE i tv eller fra MCe via receiver til tv. Mit setup er: Onkyo Txnr 609 receiver. Samsung UE46d8005 Homebuild MCE Bluray afspiller: TMT5 Håber I kan hjælpe. M.v.h. Torben
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemet ligger sikkert i dekoderen. Har du prøvet et andet afspilningsprogram end MCE, eller er der eventuelt i MCE valgmulighed mellem flere dekodere/filtre?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Det kunne godt lyde som et hz problem, hvis du afspiller en film ved 24hz, og den er optaget i 23.97hz, vil lyden stille og roligt komme ud af sync. Tjek driverne til dit GFX og sørg for at MCE skifter til korrekt hz når du afspiller dine Bluray film.
|
|
![]() |
|
tjepi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
Tak for jeres hurtige tilbagemeldinger.
Hz problematikken lyder sandsynligt og vil forklare hvorfor problemet tilsyneladende bliver værre og værre i løbet af filmen. Driveren til GFX er opdateret med nyeste version. Når jeg via Nvidia control panel sætter MCE op til en 3d opløsning, kan jeg kun vælge 24hz eller 23 hz og altså ikke noget derimellem. Hvordan klarer jeg lige den ufordring - any ideas? så vidt jeg kan se, kan jeg ikke via TMT sætte en anden framerate op. |
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Når du vælger 23 hz menes der 23,97 hz.
Prøv den
|
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
Har prøvet 23hz nu. Resultatet er desværre uændret:-(
Andre ideer modtages med kyshånd. Tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Formater maskinen. Noget tyder på der går ged i den, kan også være fordi du dropper frames pga hardware decode ikke fungerer optimalt.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
Er din TMT5 opdateret ?
Jeg havde uendelige lipsync med den, værst i 3D Derfor endte jeg med at skifte til xbmc, så nu bruger jeg sjældent TMT5. Noget siden jeg sidst har set en 3D blu-ray (hvor problemet var værst), men ved de har opdateret TMT5. Det var vist et kendt problem, med de fleste nvidia sammensætninger og lipsync i TMT5
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Har du prøvet det jeg foreslog? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Hej Flemming.
Jeg bruger tmt som afspiller og er netop ved at teste powerdvd12. Umiddelbart ser det ud til at være væsentligt bedre. Er dog kun 20 min inde, men tmt var allerede her ude af sync. Seneste version af tmt hedder 5.2. Jeg er på version 5.et eller andet. Kan se at jeg kan opgradere gratis, så det vil jeg også prøve. Nogen der allerede har prøvet 5.2 sammen med 3D bluray? |
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
jer må jeg lige rette dig, seneste version er 5.3.1.144 |
|
![]() |
|
YEEEEES, så kører det s.. for mig:-)
Der var ingen problemer med PowerDVD12, så på den baggrund kunne jeg konkludere at der heldigvis var tale om et software problem. TMT er nu blevet opgraderet til 5.3.1.146 og det kører helt perfekt - ingen sync issues længere. Menuerne i den nye version af TMT kører også væsentligt bedre, så alt i alt en positiv oplevelse at få opgraderet. Derudover benytter jeg nu 23 hz indstillingen i nvidia control panel fremfor 24hz som jeg ellers hidtil anvendte. Tak for jeres input! :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |