recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audio sync problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audio sync problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audio sync problemer
    Sendt: 25-September-2012 kl. 10:52
Hej Forum!

Mit MCE er tilsluttet tv via min Surround receiver.
I min reciever har jeg maneult været inde og "lip synce", således at den permanent står til 300 ms. Det passer meget godt, når jeg afspiller Bluray. MEN, efterhånden som filmen skrider frem kommer den længere og længere ud af sync. Til sidst ender den med at være så emget ude af sync at jeg ikke længere kan korrigere det på recieveren, idet dens maks delay er på 800ms.

Jeg oplever kun problemer ved Bluray.
Har andre haft samme problemer og evt fundet en løsning. Jeg finder det meget problematisk at sync problemet forværres henover filmen og således ikke er konstant.
Jeg har prøvet den automatiske lip sync indstilling - den er helt ad h til.
Problemet opstår uanset om jeg kører direkte fra MCE i tv eller fra MCe via receiver til tv.

Mit setup er:
Onkyo Txnr 609 receiver.
Samsung UE46d8005
Homebuild MCE
Bluray afspiller: TMT5

Håber I kan hjælpe.

M.v.h.
Torben
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 11:51
Problemet ligger sikkert i dekoderen. Har du prøvet et andet afspilningsprogram end MCE, eller er der eventuelt i MCE valgmulighed mellem flere dekodere/filtre?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 12:42
Det kunne godt lyde som et hz problem, hvis du afspiller en film ved 24hz, og den er optaget i 23.97hz, vil lyden stille og roligt komme ud af sync. Tjek driverne til dit GFX og sørg for at MCE skifter til korrekt hz når du afspiller dine Bluray film.
Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 13:30
Tak for jeres hurtige tilbagemeldinger.

Hz problematikken lyder sandsynligt og vil forklare hvorfor problemet tilsyneladende bliver værre og værre i løbet af filmen.

Driveren til GFX er opdateret med nyeste version.
Når jeg via Nvidia control panel sætter MCE op til en 3d opløsning, kan jeg kun vælge 24hz eller 23 hz og altså ikke noget derimellem.
Hvordan klarer jeg lige den ufordring - any ideas?

så vidt jeg kan se, kan jeg ikke via TMT sætte en anden framerate op.

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 15:41
Når du vælger 23 hz menes der 23,97 hz.

Prøv den
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 20:34
Har prøvet 23hz nu. Resultatet er desværre uændret:-(

Andre ideer modtages med kyshånd.

Tak for hjælpen
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 22:56
Formater maskinen. Noget tyder på der går ged i den, kan også være fordi du dropper frames pga hardware decode ikke fungerer optimalt. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 09:51
Er din TMT5 opdateret ?
Jeg havde uendelige lipsync med den, værst i 3D
Derfor endte jeg med at skifte til xbmc, så nu bruger jeg sjældent TMT5.
Noget siden jeg sidst har set en 3D blu-ray (hvor problemet var værst), men ved de har opdateret TMT5.
Det var vist et kendt problem, med de fleste nvidia sammensætninger og lipsync i TMT5
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 13:23

Har du prøvet det jeg foreslog?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 21:05
Hej Flemming.

Jeg bruger tmt som afspiller og er netop ved at teste powerdvd12.
Umiddelbart ser det ud til at være væsentligt bedre. Er dog kun 20 min inde, men tmt var allerede her ude af sync.

Seneste version af tmt hedder 5.2. Jeg er på version 5.et eller andet. Kan se at jeg kan opgradere gratis, så det vil jeg også prøve.
Nogen der allerede har prøvet 5.2 sammen med 3D bluray?
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af tjepi tjepi skrev:

Hej Flemming.

Jeg bruger tmt som afspiller og er netop ved at teste powerdvd12.
Umiddelbart ser det ud til at være væsentligt bedre. Er dog kun 20 min inde, men tmt var allerede her ude af sync.

Seneste version af tmt hedder 5.2. Jeg er på version 5.et eller andet. Kan se at jeg kan opgradere gratis, så det vil jeg også prøve.
Nogen der allerede har prøvet 5.2 sammen med 3D bluray?

jer må jeg lige rette dig, seneste version er 5.3.1.144
Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 10:39
YEEEEES, så kører det s.. for mig:-)

Der var ingen problemer med PowerDVD12, så på den baggrund kunne jeg konkludere at der heldigvis var tale om et software problem.

TMT er nu blevet opgraderet til 5.3.1.146 og det kører helt perfekt - ingen sync issues længere. Menuerne i den nye version af TMT kører også væsentligt bedre, så alt i alt en positiv oplevelse at få opgraderet.

Derudover benytter jeg nu 23 hz indstillingen i nvidia control panel fremfor 24hz som jeg ellers hidtil anvendte.

Tak for jeres input! :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu