|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MikeD ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 252 |
![]() Sendt: 10-August-2010 kl. 14:53 |
Hej
Jeg søger noget råd og vejledning. Jeg har købt sådan en Qnap 439-SS som NAS (til backup af billeder, dokumenter etc.) men den kan jo bruges til meget mere end det. Har et Panasonic G20 fjernsyn og via netværk (RJ45) kan der så ses feriebilleder osv. derpå og det er jo fint nok. Men fruen vil så gerne hvis nu mine CD'er og DVD'er kunne komme på loftet. "De fylder jo og er jo ikke så pæne at se på" har jeg fået at vide... Jeg har undersøgt sagerne lidt, og det lader til at det smarte er at konvertere CDer til FLAC format. Eller er der smartere alternativer? Mht. DVDerne er jeg lidt på bar bund mht. loss-less convertering. Nogen forslag? Og hvad hvis man vil "fremtidssikre" når jeg engang kommer til Blu-ray? Det virker i øvrigt som om jeg mangler et "produkt". Altså fra fjernsynet kan jeg gå direkte på NAS'en, men jeg vil jo ikke rigtig høre musik via fjernsynet. Så jeg mangler et eller andet så jeg kan sætte musikken fra NAS'en til forstærkeren. Så vidt jeg kan se er det sådan noget som Squeezebox og Sonos produkter kan. Sonos virker dog lidt "pricey", men det virker gennemarbejdet og fik da "So ein ding" værten op at ringe...Men det er så et ½ år siden det blev anmeldt. Er der sket noget siden da? Jeg håber jeg har forklaret min problem stilling ok, ellers må I gerne stille spørgsmål eller kommentarer. På forhånd tak. |
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
![]() |
Jeg vil også holde på at det mest smarte er at konvertere sine CD til Flac. Det gør det muligt efterfølgende at lave en batchkonvertering til MP3 eller hvad man nu vil, hvis man vil have sin musik på en bærbar MP3 afspiller.
Med hensyn til film, så har jeg selv konverteret dem til MKV (www.makemkv.com), men det er kommer nok lidt an på hvordan dit fjernsyn og din Qnap fungerer sammen. Hvis dine film skal afspilles fra Twonky Media Server på Qnap, så skal filmene konvereteres til et format som Twonky kan æde.
Jeg har selv en Squeezebox Duet, og det fungerer fint.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |