|
Audiovector SR3 Super VS SR3 Signature |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Marts-2018 kl. 00:27 |
.
Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:40 |
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ole og Mads Klifoth laver ikke ændringer på højttalere, hvis det ikke kan høres. Jeg har ikke hørt de to modeller op imod hinanden, men har dog hørt SR3 Avantgarde op imod SR3 Avantgarde Arreté. Og der er hørbar forskel på de to modeller, så mon ikke der er forskel på de to du tester.
Diskussion omkring prisforskel, den kan vi ikke tage, det er op til hver enkelt om det er prisen værd. Redigeret af JeTex - 08-Marts-2018 kl. 12:20 |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
.
Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:40 |
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ganske enkelt, betal for den bedste lyd du har råd til, eller lyst til at betale for. |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
.
Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:41 |
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er fuldstændig enig, med det, der er skrevet, indtil videre, men nu er det jo ikke kun diskanten, der er anderledes, på de 2 modeller.
Hvad du betaler for, er en generelt bedre højttaler, og jeg kender selv fornemmelsen, hvor man gerne vil spare nogle penge, men bagefter går og tænker over, om det nu også var den rigtige beslutning, man gjorde, nu man var i gang. Jeg er sikker på, du bedre er i stand til at vurdere, om Signature, er de ekstra penge værd, efter du har haft dem hjemme og lytte, da opfattelsen af lydkvalitet, er en meget personlig vurdering, og at høre dem hjemme i stuen, er den eneste rigtige måde, at vurdere dem på, selv om det godt kan være lidt besværligt; men når man, som i dette tilfælde, er oppe i højttalere i dette prisleje, synes jeg, det er vejen frem... Jeg ved, du har set dig varm på SR3eren, men hvis jeg var på udkig efter nye højttalere i den prisklasse, ville jeg også tage disse med i overvejelserne: , begge til nogle RIGTIG gode priser, med bånddiskant og et rigtigt åbent lydbillede. PMC, skulle også være et lyt værd: http://lydbutik.dk/pmc-hoejttalere-twenty5-serien F.eks PMC Twenty5.23. At købe nye højttalere kan være rigtigt svært, da der næsten er uendeligt mange muligheder, og det som skrevet, er svært at høre dem alle hjemme i stuen, men nogle gange, er der lige én model, som det ser ud til, du er faldet for, dog er der så valget, hvilken version? :) I øvrigt, nu du selv kalder dig "DenOrdBlinde", så kan dette måske hjælpe dig til at huske, "i øvrigt", altid skal staves i 2 ord. :)
Redigeret af Supergris - 29-Juni-2018 kl. 21:50 |
|
dreamz
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Funktioner
Tak(0)
|
For et par år siden hørte jeg hele serien i forbindelse med
et demoarrangement (det var vist S-serien og altså ikke SR). Det jeg husker,
var faktisk, at det største kvalitetsmæssige spring var fra Super til Signature.
Nu er det nemt nok at sige, at man bare skal gå efter det bedste og dyreste,
men lige netop i dette tilfælde, giver det god mening. |
|
allanolsendk
Ny bruger Oprettet: 01-Februar-2016 Sted: Danmark Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er noget dyrt legetøj.
Når det er sagt, så er der altså et MEGET stort spring fra super til signature. Derfra videre til avantgarde er springet lidt mindre, men stadig markant. Og endelig fra avantgarde til arrete skal man koncentrere sig lidt for at høre forskel. Husk på, at det kræver en bedre forstærker+dac at matche et sæt signatur. Så prisforskellen bliver ikke nødvendigvis 10.000 kroner. I hi-fi butikken på Østerbro nævnte de at mange var glade for et bi amp setup med Naim til signature. Pris over 50.000 for forstærkere. Hvis du er interesseret i brugt markedet, så har jeg et par s3 stående i hvid højglans. 3 år gamle. Er selv skiftet til sr1 AA. |
|
allanolsendk
Ny bruger Oprettet: 01-Februar-2016 Sted: Danmark Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dobbelt post. Slet gerne
Redigeret af allanolsendk - 08-Marts-2018 kl. 23:27 |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
.
Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:43 |
|
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan er det med små HT. Kig her hvis du er ude efter noget der kan gengive koncert på et lidt mere realistisk niveau og stadig bevare kontrollen og de små detaljer: https://www.arendalsound.eu/products/1723-tower Eller: https://www.xtzsound.eu/product/divine-alpha |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
.
Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:43 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |