recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audyssey Dynamic EQ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAudyssey Dynamic EQ

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Emne: Audyssey Dynamic EQ
    Sendt: 12-Juli-2009 kl. 19:43
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad folks syn er på de dynamiske funktioner der ligger indenfor Audyssey verdenen. Jeg snakker om Dynamic EQ og Dynamic Volume.

Har I det med disse dynamiske hjælpemidler som I har det med dynamiske hjælpemidler på TV. Altså noget der bare skal slåes fra? Jeg tilhører selv lidt den klasse hvor et stereo signal er et stereo signal og ikke skal farves med Pro Logic IIx, NEO:6 og deslige.

Jeg har leget lidt med Dynamic EQ på min egen Onkyo 607 og synes lyden har en tendens til at blive lidt for buldrende ved lav volume. Desuden bliver lydniveauet på baghøjttalerne nærmest fordoblet med Dynamic EQ, når jeg spiller diverse Xbox 360 spil.

Hvad med jer folk der kalibrerer forstærkere professionelt? Er disse funktioner nogle i anbefaler eller bliver det bare slået fra som noget af det første?
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 21:17

Synes det svinger fra forstærker til forstærker. Generelt er jeg lidt imod det, men det kan gøre opsætningen nemmere for dem der ikke har kontakt til en ordentlig forhandler der kan hjælpe eller ikke vil betale for det.

I de større forstærkere kan du efterfølgende manipulerer med opsætningen. Det giver lidt flere muligheder, men igen så kræver det at man ved, hvad man skal lytte efter i en opsætning.

Basalt set så er der ikke nogen facitliste på det og det kræver en del af brugeren, at få et setup til at lyde ordentligt. At mange så direkte synes der skal masser af bulder til gør det jo ikke just nemmere.

Der er kun eén vej. Eksperimenter med det. Specielt mikrofonplaceringen kan gøre en endog meget stor forskel på resultatet.

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 22:18

måske du skal prøve at placer din sub et andet sted.

Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

måske du skal prøve at placer din sub et andet sted.

Jeg har haft den placeret et par steder og kalibreret med Audyssey og jeg synes at den placering den har nu lyder mest optimal uden Dynamic EQ. Men det er nu heller ikke kun subben jeg synes bliver påvirket.

Problemet er, som der også bliver nævnt, at DEQ kun er optimalt i nogle tilfælde. Jeg kunne godt have brugt en genvejstast eller bare en funktion i audio menuen til at slå DEQ fra i stedet for at skulle helt ind i de generelle indstillinger.

Jeg synes jeg har en tendens til at sidde og slå DEQ til og fra under hver enkelt film, netop fordi jeg synes resultatet varierer så meget fra film til film.

Redigeret af Nexeren - 12-Juli-2009 kl. 22:31
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 07:02

Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Jeg har haft den placeret et par steder og kalibreret med Audyssey og jeg synes at den placering den har nu lyder mest optimal uden Dynamic EQ. Men det er nu heller ikke kun subben jeg synes bliver påvirket.

Problemet er, som der også bliver nævnt, at DEQ kun er optimalt i nogle tilfælde. Jeg kunne godt have brugt en genvejstast eller bare en funktion i audio menuen til at slå DEQ fra i stedet for at skulle helt ind i de generelle indstillinger.

Jeg synes jeg har en tendens til at sidde og slå DEQ til og fra under hver enkelt film, netop fordi jeg synes resultatet varierer så meget fra film til film.

Lyderlidt tumpet, at man ikke har sat en knap på remoten til at skifte indstilling her. Ellerogså er jeg bare godt vant med de forstærkere vi har på programmet.

Når du leger med mikrofonplaceringen, så tag lige højden med. Det kan ofte godt betale sig, at lave et par målingerne lidt højere end sofaryggen og en enkelt lidt over gulvhøjde i umiddelbar nærhed af subben.

Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 11:41
Det er nemlig ikke ret smart nej. Det eneste de har tilføjet er Dynamic Volume og når man slår det til bliver DEQ også aktiveret og når man så deaktiverer Dynamic Volume så forbliver DEQ aktiveret og man skal ind i hovedmenuen igen og slå det fra.

Jeg var specielt opmærksom på at mikrofonen var placeret over sofaryggen og inden for det felt højttalerne er placeret i. Desværre har man kun 3 målepositioner at gøre godt med på 607.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu