|
Audyssey xt sætter subwoofer db lavere |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det har du ret i. Se kurver i højre side på link Problemet er personligt, den måler jeg har, kan (trods pris på omkring 3000 kr) kun måle A og C Blot man ved det, er det stadig fint til at give et fingerprej på om man er på gale veje. Ved fx. en sammenligning af 50 Hz på subben og 120 Hz på bassen er det trods alt blot at lægge 2 dB til sub målingen. (og her snakker vi forskelle på 20 dB)
|
|||
![]() |
|||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
||
Alt over kl 12 er ligemeget på de fleste B&W sub´s. Der er fuld knald på dem der. Jeg syntes Audyssey laver et lyst tyndt lydbilled, så personligt skruer jeg op for sub´n efter kalibrering og kører L/R bypass på fronter. Sidst prøvede jeg XT32...
I sidste ende handler det vel om hvordan DU syntes det lyder :-) Har netop hørt en opsætning med 2 stk ASW610 sub´s og så rykker det altså i sofaen! Nice... :-) |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Testsignalerne er designet til at man bruger C-vægtning, det er den korrekte, standardiserede målemetode. Hvis du ikke bruger nogen vægtning, så måler du forkert. De fleste gængse lydmålere giver dig kun valget mellem A og C.
|
|||
![]() |
|||
Baryton ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2014 Status: Offline Point: 20 |
||
OK. Det kræver så at man har et korrekt formateret test signal. Det er vel det der er indbygget i receiveren. Sad egentlig og tænkte på separate testtoner fra en CD eller lignende, men det er der nok ikke ret mange der bruger. Jeg har dog læst enkelte gange at nogen gør sådan i forhold til at indstille sub lydtrykket. Tilsyneladende uden at tænke over at det strengt taget ikke er helt korrekt. Rummet laver nok alligevel så mange unoder at man aldrig opdager det. |
|||
![]() |
|||
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
||
Jeg har før brugt en app på iphonen der hedder ToneGenerator og sat telefonen digitalt til Onkyoen med Ligthning / usb kablet - det er så et lineart signal, så der skal man lige huske sin C kurve
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |