recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - auto kalibrering pio vsx 922
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

auto kalibrering pio vsx 922

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: auto kalibrering pio vsx 922
    Sendt: 19-Februar-2013 kl. 14:35
Hej !

Da jeg kørte autokalibrering af min pioneer VSX 922 i går gennemgik jeg afstandsindstillingerne efterfølgende og alle højtalerafstandene passe på centimeter i forhold til mine opmåinger, meget imponerende. MEN afstanden til Subwooferen blev ved kalibreringen målt til 4,93 meter hvor den faktiske afstand er ca 4 meter !!! I brugsforvirringen til receiveren står der at dette åbenbart er meget normalt, men jeg kunne ikke rigtigt finde ud af om det var noget jeg manuelt skulle rette eller om det var som det skulle være.

Er der nogen der har en ide om det ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 15:10
Din subwoofer har indbygget forstærker og noget kredsløb (delefrekvens, phase etc) som signalet går igennem. Det kan godt forsinke signalet en smule og receiveren tror derfor, at subwooferen er placeret lidt længere væk en det er tilfældet. Så umiddelbart ville jeg ikke mene du skal justere det tilbage til 4m.

Du kan dog prøve at sætte noget musik på (givet, at du har sat dine fronter til small) og langsomt sænke distancen og høre om det giver et bedre resultat.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 15:27
Jeg prøver, men synes det er utroligt svært at høre.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu