|
auto kalibrering pio vsx 922 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Februar-2013 kl. 14:35 |
Hej !
Da jeg kørte autokalibrering af min pioneer VSX 922 i går gennemgik jeg afstandsindstillingerne efterfølgende og alle højtalerafstandene passe på centimeter i forhold til mine opmåinger, meget imponerende. MEN afstanden til Subwooferen blev ved kalibreringen målt til 4,93 meter hvor den faktiske afstand er ca 4 meter !!! I brugsforvirringen til receiveren står der at dette åbenbart er meget normalt, men jeg kunne ikke rigtigt finde ud af om det var noget jeg manuelt skulle rette eller om det var som det skulle være. Er der nogen der har en ide om det ?
|
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din subwoofer har indbygget forstærker og noget kredsløb (delefrekvens, phase etc) som signalet går igennem. Det kan godt forsinke signalet en smule og receiveren tror derfor, at subwooferen er placeret lidt længere væk en det er tilfældet. Så umiddelbart ville jeg ikke mene du skal justere det tilbage til 4m.
Du kan dog prøve at sætte noget musik på (givet, at du har sat dine fronter til small) og langsomt sænke distancen og høre om det giver et bedre resultat.
|
|
![]() |
|
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg prøver, men synes det er utroligt svært at høre.
|
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |