recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Auto sluk af wifi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Auto sluk af wifi?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Auto sluk af wifi?
    Sendt: 23-Juni-2012 kl. 21:53
Jeg har for nylig anskaffet en HTC Explorer, herlig lille telefon.

Jeg har leget lidt med strømsettings for at øge batteritiden på telefonen, mere konkret har jeg sat den i "øko-mode" og slukket de der autoopdateringer af mail og vejrudsigt og lignende. Derudover har jeg lavet en knap på home screen hvor jeg manuelt kan slå wifi til og fra.

Når jeg husker manuelt at slå wifi fra inden jeg trykker på "sluk" knappen så holder batteriet utroligt længe. Hvis jeg undlader at slå wifi fra og bare satser på at strømstyringen nok kvæler wifi'en når jeg trykker på "sluk" og putter telefonen i lommen, så er batterilevetiden ikke nær så imponerende.

Findes der en setting eller en app der ganske enkelt hiver stikket ud til wififorbindelsen når jeg trykker på "sluk" knappen og slukker skærmen?

Det irriterer mig først manuelt at skulle trykke på wifi off knappen inden jeg "slukker" telefonen og huske manuelt at tænde for wifi'en igen når jeg tænder telefonen. Det ville glæde mig hvis wifi var automatisk tilgængelig når der er lys i skærmen og automatisk utilgængelig når skærmen er slukket. Det betyder naturligvis at mine apps ikke kan opdatere når skærmen er slukket og at jeg lige må vente nogle sekunder på at wifien er klar når jeg tænder, men det har jeg det helt okay med.

Så en "intet billede = der kan ikke bruges wifi" funktion/app...
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2012 kl. 23:00
På min HTC Desire kan jeg under avancerede indstillinger for Wifi få den til at slå Wifi fra efter 15minutters inaktivitet, er dog først nu jeg har fundet indstillingen så ved ikke hvor godt det fungerer.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

På min HTC Desire kan jeg under avancerede indstillinger for Wifi få den til at slå Wifi fra efter 15minutters inaktivitet, er dog først nu jeg har fundet indstillingen så ved ikke hvor godt det fungerer.


Jeg har rodet med det samme. Jeg kan se på min router hvornår mit wifi er i brug og det ser ud til at telefonen kvæler wifi'en efter et kvarters tid.

Problemet er lidt at beskrivelserne ikke altid giver mening. Under advanced som du nævner hedder mit punkt "Wifi sleep policy, specify when to switch from wifi to mobile data" og der er mulighederne "after 15 minutes", "never when plugged in" og "never", men jeg synes ikke det giver meget mening. Jeg har jo ikke interesse i at få slukket wifi til fordel for en mobil dataforbindelse i stedet??

Jeg har også prøvet at leget med "sleep mode" under power settings. Jeghar lavet en manuel opsætning hvor min sleep mode starter ved midnat og slutter 23:59, dvs. telefonen er i sleep mode hele døgnet undtagen lige det minut omkring midnat. Ifølge manualen skulle det betyde at wifi'en slukkes når skærmen slukkes:

"Unlike the usual Sleep mode when you press the POWER button to turn off the screen display, a scheduled Sleep mode turns off the Wi-Fi and data connections during the Sleep mode schedule you defined."

Det lyder lige som det jeg ønsker, at telefonen går i en dybere og wifi-slukket dvale når jeg trykker på power knappen, problemet er bare at det ikke virker, den holder stadig wifi'en åben ifølge indikatoren på min router.

Jeg kan selvfølgelig bare oplade telefonen noget oftere, men det undrer mig altså hvorfor den synes det er fedt at holde wifi'en åben i et kvarter selv om jeg har trykket på power og "slukket" telefonen?? ConfusedSmile
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 11:18
Det ser ud til at jeg har fundet en app der klarer tricket, Go Power Master:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gau.go.launcherex.gowidget.gopowermaster&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5nYXUuZ28ubGF1bmNoZXJleC5nb3dpZGdldC5nb3Bvd2VybWFzdGVyIl0.

Den har en mulighed der hedder Wifi Smart Control som kan kvæle wifi'en når skærmen slukker, det ser ud til at være lige hvad jeg leder efter og ifølge indikatoren på min router ser det ud til at virke.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu