|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() Sendt: 22-Maj-2011 kl. 13:18 |
Davs.
Er der nogen der ved om det er muligt at få en pc til selv at tænde og slukke for tvet ved standby og resume over hdmi? I opsætningen på tvet kan slå hdmi-cec til så det selv skulle kunne tænde og slukke (det står der i menuen) Mit bundkort er et Asrock H67M-ITX med Intel HD Graphics 2000. Men jeg kan ikke finde nogen steder hvor man kan slå cec til eller fra. Er dette helt umuligt?
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Well, HDMI CEC er egentlig en dokumenteret standart, men den er kun delvist implementeret i forskellige enheder hvorfor den er ubrugelig. Hvis du vil have en reliable måde at tænde og slukke dit fjernsyn sammen med standby, skal du bruge en windows service der evt sender en Kommando ved forskellige powerstates. I udgangspunktet kan du bruge taskscheduler, og kernelpower events som triggers, men du skal have et ir modul eller rs232 førend du kan bruge dette til noget. Jeg har selv skrevet min egen service til at håndtere den slags operationer, men dette er tilpasset mit system. Jeg kan guide hvis du vil vide mere, men glem HDMI CEC sammen med en HTPC. Redigeret af Patriarken - 22-Maj-2011 kl. 18:15 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Okay.. Men det er egentlig kun et luksus problem, da jeg har en programmerbar knap på min mce remote, som jeg har programmeret til at kunne slukke/tænde tvet. Så i stedet for at tænde på en knap skal jeg bruge 2. Problemet er så mest at når pcen går i standby (når filmen er færdig og jeg er faldet i søvn), så er skærmen stadig tændt. Men jeg havde egentlig mest håbet på at man kunne gøre det via hdmi så jeg var fri for flere ledninger i soveværelset. Troede måske at man på en eller anden måde kunne få pcen til at sende et "sluk" signal. I stuen har jeg fået det lavet fuld automatisk så alt tænder og slukker med bare 1 knap og der bruger jeg også et ir øje til at tænde og slukke tvet, men jeg bruger jo så godt nok "ir server suite" til at håndtere det. Men jeg kunne da godt tænke mig at vide mere om emnet hvis det er noget der til at lave selv. Programmering er ikke lige min stærke side...
|
|
![]() |
|
multibear ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-November-2006 Sted: Randers Status: Offline Point: 162 |
![]() |
Hvis du ikke bruger dit tv til andet, kan du evt bruge en el sparreskinne. Det bruger vi så satboksen selv tænder og slukker tv'et.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Man kan lave en løsning med en spareskinne.. Det skal være en af dem med learn-funktion
.
HTPC sættes i standby og spareskinen skal lære dette strømforbrug.
TV-et vil så tændes og slukkes i forhold til HTPC-en, alt efter om den er i standby eller ej.
Regner med at TV-et kan huske input.. Redigeret af avh - 22-Maj-2011 kl. 21:48 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det var da en dejlig simpel løsning.
Bruger det faktisk i stuen til mine forstærkere.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg starter lige tråden op igen..
Nu har jeg så fået købt mig et dvi kabel for at få skærmen til at tænde og slukke automatisk. Og det virker rent faktisk, men nu er ulempen at selvom pcen er i standby er skærmen er begyndt at tænde af sig selv og lidt efter slukke igen. Det sker ca. hvert 10. min. eller måske lidt mere. Og det er lige meget om pcen står i standby eller om den er lukket helt ned. Er der noget der kan give en forklaring på det? Kan det være kablet der er defekt?
Redigeret af stefanb - 25-Juni-2011 kl. 08:28 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |