Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
p-HD
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
|
Emne: AutoGK eller Dr. Divx? Sendt: 28-Maj-2005 kl. 20:14 |
Hvad kan bedst anbefales? AutoGK eller Dr. Divx? Og her tænker jeg mest på kvalitet, brugervenlighed og encoding-hastighed... prioriteret i dén nævnte rækkefølge.
Hvilke af de to programmer er mest pålidelig og fungerer fint med SP2? Der er vel ikke spy-/adware i nogle af de to programmer?
Min bror skal på bilferie næste uge til Italien og han har i den forbindelse planlagt at bruge sin bærbare pc som dvd-afspiller for ungerne på bagsædet. Men det er jo et pokkers bøvl, hvis han pludselig skal til at have hele dvd-samlingen med for at de små poder kan underholdes - sådan nogle skiver har det jo med at kunne blive væk. Så hellere, at filmene smækkes ned på HD'en og afspilles derfra.
Håber, at en erfaren bruger med kendskab til begge programmer hurtigt kan være til hjælp her.
Mvh p-HD
|
 |
Flex_DK~
Ny bruger
Oprettet: 23-Maj-2005
Point: 34
|
Sendt: 28-Maj-2005 kl. 22:18 |
Hejsa..
Jeg så lige dit spørgsmål og ville lige smide min kommentar til de 2 pågælgende programmer du nævner der..
Dr.DivX:
Er et meget brugervenligt program, det er et meget 1-2-3 klik program og du er i gang. Men så vidt jeg husker er dette program ikke gratis.
Auto GK:
Er også et "lidt" brugervenligt program. Jeg har haft det i 2 dage nu og jeg er meget fortroligt med det. Jeg har i en tidligere emne sagt at det er et skide flot resultat der kommer ud i den anden ende og jeg kan rolig anbefale det.
Så længe det er børn der skal se filmene behøver du kun at komprinere film(ene) med dansk tale og dermed spare bøvlet med at rode med undertekster. Det tog noget tid for mig netop fordi mine film skulle afspilles på en Kiss DVD afspiller og den forlanger de rigtige sub filer for at køre korrekt..
Men skulle du få brug for hjælp ang Auto GK er du velkommen til at skrive for hjælp så din bror når det inden ferien.
Flex_DK~
|
 |
Flex_DK~
Ny bruger
|
Sendt: 28-Maj-2005 kl. 22:20 |
Ups glemte lige at der er ingen spyware i nogen af de 2 programmer og jeg har selv XP SP2 og har ikke oplevet nogen former for problemer med Auto GK eller Dr.DivX på min maskine.
|
 |
danskfocus
Junior bruger
Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 23
|
Sendt: 28-Maj-2005 kl. 22:36 |
Undskyld jeg bryder ind, men jeg skal også snart på ferie.
Hvilken version af auto gk er den bedste/rigtige ?
Full version 1.95 eller Beta 2.08
MVH danskfocus.
|
 |
Flex_DK~
Ny bruger
|
Sendt: 28-Maj-2005 kl. 22:54 |
Hej danskfocus
Jeg aner ikke hvad der er bedst.. men jeg bruger Auto GK version 1.95.
Jeg skal have kigget på beta versionen inden længe, så jeg kan kun tale godt om 1.95
Håber du kan bruge det..
|
 |
Flex_DK~
Ny bruger
|
Sendt: 28-Maj-2005 kl. 23:12 |
Hej igen..
Var lige inde på Auto GK hjemmeside og hente Beta og samtidig læse om de bug fix som beta 2.08 indeholder. Men tilsyneladende skal du hente v. 1.95 og beta 2.08 for at have det endelige program.
Husk at AutoGK kun kan håndetere film der er krypteret med DVD Crypter som også kan findes på deres side.
Håber det hjalp hos dig.
|
 |
p-HD
Bruger
|
Sendt: 29-Maj-2005 kl. 04:15 |
Flex_DK~ skrev:
AutoGK:
Er også et "lidt" brugervenligt program. |
Kan du definere "lidt" lidt nærmere for mig? Hvad kan jeg evt. støde på af små snags?
|
 |
danskfocus
Junior bruger
Oprettet: 27-Oktober-2004
Point: 23
|
Sendt: 29-Maj-2005 kl. 09:52 |
aha, så beta 2.08 er altså en patch.
Så vil jeg DL begge og forsøge mig lidt frem.
Tak for hjælpen !
|
 |
Flex_DK~
Ny bruger
|
Sendt: 29-Maj-2005 kl. 17:35 |
Hej p-HD
Prøv at klikke på dette link og se om det virker overskueligt for dig første gang.
http://www.autogk.me.uk/
Der er både billeder og beskrivelse for programmet.
|
 |
tychsen
Super bruger
Oprettet: 18-November-2004
Point: 476
|
Sendt: 29-Maj-2005 kl. 19:58 |
Hvorfor overhovedet komprimere? Hvis laptoppen er rimelig ny, så kan den da sagtens rumme en del DVD-film... direkte lagt ind som iso'er...
|
|
 |
p-HD
Bruger
|
Sendt: 29-Maj-2005 kl. 23:53 |
tychsen skrev:
Hvorfor overhovedet komprimere? Hvis laptoppen er rimelig ny, så kan den da sagtens rumme en del DVD-film... direkte lagt ind som iso'er... |
Det er lige præcis dér, problemet ligger. Labtoppen er nemlig ikke så forfærdelig ny - kun 40gb på harddrevet. Så det tager ikke lang tid at regne ud, at den HD hurtigt kan blive fyldt med kun få dvd'er.
Redigeret af p-HD
|
 |
p-HD
Bruger
|
Sendt: 30-Maj-2005 kl. 05:54 |
Jeg har nu downloadet Dr. Divx, da jeg ikke kunne komme ind på nogen af AutoGK's download-servere og hente AutoGK, og har prøvet at lave en test-backup af én af mine overførte DVD-hjemmevideoer. Har først overført den til HD'en og så efterfølgende forsøgt at encode den.... men ak, den påstår at der ikke findes lyd på VOB-sporet, men tilbyder dog at man kan sætte et alternativt WAV-lydspor ind.
Så hvad skal jeg bruge for at nappe lydsporet fra VOB-filerne, så jeg derefter kan sync'e det med videodelen i Dr. Divx?
Kom lige til at tænke på... mine home videos er jo DD2.0-kanals video'er, mens min brors disney-dvd'er jo er DD5.1. Hvordan omdanner jeg det til stereo med et externt freeware program? Og værre endnu: hvordan ved jeg, hvor mange MB jeg skal sætte videodelen til for at gøre plads til lyden?
Det kan godt være, at dette lydproblem ikke bliver aktuelt på min brors laptop, men better to be safe than sorry...
|
 |