recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Autolakering af DIY tv-møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAutolakering af DIY tv-møbel

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hey! Der står jo i tilbuddet at det er maling af en _samlet_ reol. Måske du lige skulle tage kontakt til ham igen og spørge efter prisen for maling af en _USAMLET_ reol. Og så tror jeg også du vil spare meget på selv at slibe og spartle pladerne.

Hej Kampus

Det er bare en beskrivelse af arbejdet; det vil i de fleste tilfælde ikke betyde noget for tilbuddets pris - Om pladerne er samlet eller ej gør ikke den store forskel. De autolakerer jeg kender kører efter arealet af overfladen. Derfor ikke nogen ændring i pris.

DLG:

Jeg ville ønske jeg havde nogle gode fif til at takle situationen, men jeg er løbet tør for idéer. Udmiddelbart ville jeg hente flere tilbud,, tage og kontakte det billigste igen og snakke om det. Jeg tror ikke det duer at sige "jamen hvis ikke du går 2000 ned, så går jeg over til butikken på den anden side af vejen istedet" - hvis det nogenside gør?! Brug istedet krudt på at indhente tilbud - det kan jo udmiddelbart godt betale sig at gøre til jylland med en trailer 2 gange med den pris du har postet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 23:48

Nå det var ærgerligt! Synes jo bare at det må være hurtigere at lakere når det ikke er samlet.

Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 23:58

Nu er min bedre halvdel autolaker og man bliver altså overrasket over de priser de kommer med på dele...

Vi har selv fået lakeret et møbel og der var det kun materiale, vi skulle betale, men det løb også op...!

Men den pris du har fået, kan fåes MEGET billigere..!

Det er bare ud og høre forskellige...!

Men vil så også sige, at der er også forskel på malere... så den billigste kan dsværre også lave noget juks... og hvis det bliver lavet uden regning, så kan man ik rigtig klage nogen steder..!

Har en kammerat der kører nogen pænt dyre biler, vi snakker 500.000 kr+ og han kendte en der var rigtig billig, vi snakker omlakeringer til 6.000 kr.. men det lignede også lort.- Han lærte det på den hårde måde..

Han kører gladeligt fra helsingør til slagelse, for at få lakeret sine biler nu, nogen gange koster kvalitet bare penge..! Min kæreste er dyrere, men hun leverer altid et 100% godt arbejde..

Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 13:17

Det er som du sikkert er klar over et ret stort stykke arbejde, og hvis du selv begiver dig i færd med det, så husk at 90% af din finish ligger i spartel og forarbejdet. dertil kommer lakeringen og mellemslibning.

Men af ren nysgerrighed hvor i landet befinder du dig ? ikke nødvendigvid byen (af hensyn til autolakeren) bare området ?

Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 15:34

Kampus: Havde tænkt mig at samle det så det kun er hylder låger og skuffer der ikk sidder i, inden det skal males. Da jeg jo gerne vil ha samlingerne helt clean. Så alt med at spartle og slibe gør jeg selvfølgelig selv. Det jeg skal ha hjælp til er bare at få den malet.

Ved godt at kvalitet koster, men det skal ikk være dyrere end at køb Clic eller Frislev. Gir jo ingen mening.

Zulu: befinder mig i hovedstadsområdet.

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af 'DLG' 'DLG' skrev:

Kampus: Havde tænkt mig at samle det så det kun er hylder låger og skuffer der ikk sidder i, inden det skal males. Da jeg jo gerne vil ha samlingerne helt clean. Så alt med at spartle og slibe gør jeg selvfølgelig selv. Det jeg skal ha hjælp til er bare at få den malet.

Ved godt at kvalitet koster, men det skal ikk være dyrere end at køb Clic eller Frislev. Gir jo ingen mening.

Zulu: befinder mig i hovedstadsområdet.

Ja ok, så synes jeg nu at der må være mere arbejde = højere pris ved det.

Din sammenligning med et samlebåndsprodukt holder vel ikke helt. På en møbelfabrik kan fremstillings omkostningerne bringes ned pga. mange enheder og tilrettelægning = ensformigt arbejde.

Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 16:00
6400 for at male. Nu kender jeg ikk så meget til det, men lad oss nu antage at det tager 6 timer at male det, så et det satme en god fortjeneste, selv når miljø-halløjet og prisen på malingen er trukket fra. Har spurgt flere fra mit arbejde idag, og de ryster alle på hovedet af den pris, så der må være noget om det.

Redigeret af 'DLG' - 17-August-2009 kl. 16:01
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 142
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 18:03
Det er formt. udregnet efter m2. Sådan regner man ihvertfald biler ud...

mvh. Per.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 18:14

Prisen er ikke helt tosset, vist du vil have lavet det ordenligt

Husk på at de skal først spartle, slibe, spartle, slibe før de kan give det grunder. Derefter skal de måske spartles, slibes en gang til.

Men vist du syntes at det er SÅ dyrt, så mal det selv og lev med den grimme "lakering"

Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 18:36
Hvis der skal spartles og slibes, ja så løber det altså op. Er det ikke noget du kan gøre selv DLG ?
Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 18:49
tror de fleste automalere vil lave det hele.. det er
grundarbejdet som gør det endelige resultat.. ca 90/10%
siger bror som er automaler
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2

Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 16:50

Oprindeligt skrevet af nybym nybym skrev:

tror de fleste automalere vil lave det hele.. det er
grundarbejdet som gør det endelige resultat.. ca 90/10%
siger bror som er automaler

Forståeligt nok, men vil man ikke betale prisen...?!

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu