recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Automatisk afspilning af billeder og film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Automatisk afspilning af billeder og film

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Foralias Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2014
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foralias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Automatisk afspilning af billeder og film
    Sendt: 15-August-2014 kl. 11:50
Hejsa

Jeg søger et TV der kan afspille et mix af billeder og film, når man tilslutter et USB stick.

Nogle af jer, der kender et TV der kan det?

Det skal siges det er BÅDE billeder og film i en herlig pærevelling. 

Det er til to ældre mennesker, der gerne vil gennemse feriebilleder og film, men ikke har den store tekniske kunnen, andet end kopierer til USB fra computer.
Så det skal gerne være så lavteknologisk som muligt ;-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 13:02

Samsung Smart TV kan det, men der skal vælges Video eller billeder. Men når det så er gjort kører det automatisk.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 13:09
På mit Fars 5 år gamle Pana TV, starter det selv op, når der sættes et SD card i. Kunne forestille mig det samme ville være gældende for et nyere Pana med usb indgang.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foralias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 15:36
Tak for input. Men desværre skal det være både video og billeder. Ellers kokser det for dem.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 15:42
Selvfølgelig er det både video og billeder. Men ligesom på en tlf, skal der trykkes før videoen kører.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foralias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 15:44
Nå okay. Så den kan godt køre det samlet? Jeg forstod det bare som om at det var enten eller.

Men der skal trykkes på en knap på fjernbetjeningen, inden den afspiller videoen? Det prøver jeg lige at høre dem om.
De ville helst, det bare kørte derudaf, når de knaldede USB pennen i.
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Foralias Foralias skrev:

Nå okay. Så den kan godt køre det samlet? Jeg forstod det bare som om at det var enten eller.

Men der skal trykkes på en knap på fjernbetjeningen, inden den afspiller videoen? Det prøver jeg lige at høre dem om.
De ville helst, det bare kørte derudaf, når de knaldede USB pennen i.

Tror altså langt størstedelen af de tv der kan det, vil have et behov for et klik eller 2. Skal så ikke kunne sige om der er et med en funktion man kan slå til, så den gør det automatisk.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foralias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 15:48
Det er heller ikke sikkert. Men hvis nu nogle kendte et TV der kunne, ville det jo være nemmest for dem :-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 15:50

Der skal jo under alle omstendighede skiftes input eller til Smart Hub for at få det til at køre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 16:36
På min Fars TV kommer der en række billeder frem, som viser indholdet af memorycarded. Der skal så vælges det aktuelle med piltaster og ok. Mon ikke de ældre mennesker godt kan finde ud af det. Det kunne min Far på 94 godt.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 16:40

Det samme sker på Samsung når den tilsluttede enhed åbnes, men der vises kun enten billeder eller Video, der skal vælges hvad man ønsker vist.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foralias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2014 kl. 10:46
Tak for input. :-)

Jeg prøver lige at vende det med dem, men mon ikke de kan hitte ud af det. :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu