|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() Sendt: 28-Februar-2008 kl. 14:26 |
Her er mit forslag (har dog endnu ikke prøvet selv) Jeg går ud fra, at man normalt har sin PC stående i Standby eller Hibernate, så den kan vækkes for at foretage planlagte optagelser. Som foreslået af #avh kan BootShifter bruges
Udpak til en selvvalgt mappe
2) følg guiden, browse undervejs frem til BootShifter.exe og sæt fx tidspunktet til 4:00 hver dag 3) Sæt flueben i "Åbn avancerede egenskaber...." før der klikkes Udfør 4) Under Job Kør tilføjes <mellemrum> og parameteren -r 5) Under Indstillinger skal sættes flueben i "Væk computeren, for at køre denne opgave"
Denne gang blot med parameteren -s elle -h, afhængig af, om man ønsker standby eller hibernate. Man kan så passende sætte windows automatiske opdateringer til at foregå fx kl 4:02, og tilsvarende med virusprogrammet og hvad man ellers har, der skal opdateres
EDIT1: Hvis nogle bruger mit Auto Import XMLTV (www.a123.dk) til DVBViewer vil jeg IKKE anbefale at det sker i dette tidsrum, dels fordi windows nogle gange genstarter computeren når den opdaterer, dels fordi der nogle gange kommer rod i EPG'en hvis man grabber midt om natten. EDIT2: Hvis du har blankt password, dvs. intet password på din windows brugerkonto, skal du gøre følgende: XP Pro/Vista: Kontrolpanel --> Administration --> lokal sikkerhedspolitik --> lokale politikker --> sikkerhedsindstillinger Find "Konti: Begræns brugen af tomme adgangskoder for lokale konti til logon fra konsollen" Deaktiver den! (dobbeltklik på "Aktiveret") XP Home: Start --> kør og skriv regedit i feltet (vær forsigtig her!) nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa\limi tblankpassworduse skal have værdien 0
Redigeret af Delphi - 28-Februar-2008 kl. 20:35 |
|
![]() |
|
SimpleUser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 231 |
![]() |
Delphi, Du svarer faktisk på en del af mine spørgs i min tråd "Luk op og luk ned" Når den har rebootet, kan man så sætte den til at "logge ind" i en speciel bruger profil før man hibernater eller? |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Cool, det var nyttige oplysninger dem ... :)
|
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Nej, men når du kører guiden til planlagte opgaver skal du angive bruger og brugeradgangskode, noget med "Kør opgave som" Der er iøvrigt noget specielt, der skal gøres, hvis du har tomt (intet) password. Dette tilføjer jeg til den første post. Redigeret af Delphi - 28-Februar-2008 kl. 16:33 |
|
![]() |
|
SimpleUser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 231 |
![]() |
Det må jeg hjem og prøve...... Tak Delphi Har du nogen ide om hvordan man laver en task der lukker pc'en, når den har været inaktiv i et givet tidsrum. - Det er ikke rigtig lykkes mig at finde ud af det. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det kan det ikke løses med windows almindelige powermangement??? |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() |
Har du ændret på noget bestemt i Vista powersettings ifht. default? |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Anvender Balanceret strømstyringsmodel.
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg synes ikke det altid virker med strømstyringsmodulet. Men det kan jo skyldes at pc ikke er idle selvom jeg tror det. Jeg har rodet lidt rundt med opgavestyring, og kan sagtens få pcen til at starte op vha opgavestyring, men den eksekverer ikke det program jeg beder om.- Jeg har prøvet med flere forskellige. Nogen ideer? |
|
![]() |
|
![]() |
Har du blankt password? Så se i den første post
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Smart nok, men jeg har siden jeg startede med at rode med htpc brugt denne ---> http://www.xs4all.nl/~hveijk/mst/indexe.htm Prøvede det egentlig først fordi jeg ikke kunne tænde min pc med fjernbetjeningen, men fandt ud af at det kunne meget mere end det. Automatisk reeboot, vælge hvilke devices der må sætte computeren ud af standby og bruge automatisk logon osv osv. PS. I de fleste tilfælde er det ikke engang nødvendigt at installere programmet, men det giver flere muligheder hvis man gør. Redigeret af stefanb - 29-Februar-2008 kl. 13:45 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, bestemt også en mulighed. Har selv brugt det med succes til at få en PC til at vågne op vha. MCE remoten. Der er nogle, der argumenterer imod MCE Standby tool, da det griber for dybt ind i windows. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |