recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Automatisk daglig reboot af HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAutomatisk daglig reboot af HTPC

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 18:28

Mange tak for den gode ide!

Har inst. programmet, men når jeg kører det med parameter -r, lukker computeren ned, men den genstarter ikke bagefter. Den er som den mangler det sidste for at lukke ned inden den kan genstarte. Har andre oplevet noget lignenden?

Hvis jeg laver det med parameter -p, så lukker den ned og slukker som den skal.

Redigeret af Sunny - 02-Marts-2008 kl. 19:30
Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 22:10

Hmmm, jeg har stadig problemer med at komme forbi Login siden, når jeg sætter min pc til automatisk reboot.

Uanset om jeg bruger Windows egen "Shutdown" eller Bootshifter, så logger pc'en ikke automatsik ind efter reboot.

I opgavestyringhar jeg sat oigaven tilat køre med brugerprfil der har adm rettigheder, og jeg har sat kryds i "Kør med højeste rettigheder".

Når jeg trykker udfør i opgavestyring bliver jeg bedt om password.

Nogen løsningsforslag?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 23:10

Denne mulighed går under XP.

Under Vista virker det sådan set også OK, man kan sætte Vista til ikke at spørge efter konto ved opvågning...
Men det ser ud til at ved nedluk til S5 (som også genstart er), så resettes denne option.
Dvs. der kræves login, = duer ikke i Vista.

Rettelse:
Det er meget ulogisk i det her, fordi man netop med denne metode indsætter et normalt username/password i registry, som så burde kunne bruges, uanset om den skal spørge efter konto ved opvågning eller ej... 

http://support.microsoft.com/kb/315231#appliesto

Redigeret af avh - 03-Marts-2008 kl. 23:44
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 09:14

God Damn, det er kompliceret - og pisse irriterende.

Af ren nysgerrighed - hvor ligger den feature, hvor man kan sætte vista til IKKE at spørge efter konto. 

Er der kreative sjæle som har en work around?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 09:48
Featuren om ikke at spørge efter konto ved opvågning, ligger under strømstyring...
F.eks. ved at gå via opsætning af screensaver.
Samme placering som i xp.
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 11:19
Hejsa

Jeg forstår ikke denne missære. En nemmere løsning er følgende
(Undlad at bruge Welcome screen på XP, brug normal Windows Logon)

1. windowstast + r skriv "control userpasswords2" enter

2. Highlight den konto der altid skal logge på, og uncheck Users Must Authenticate klik på apply

3. indtast og bekræft dit password (Windows logger nu altid på uden at bede om passwords.)

4. Slå password on resume from standby og from screensaver i poweroptions og under screensaver(Ligesom "avh" foreslår ovenfor)

5. Lav en batfil og brug følgende som reference:

fx
@echo off
c:\windows\system32\shutdown /g /t 10
exit

6. lav en scheduled task der starter dvbviewer hvergang Windows Starter....Husk at indstille start in fullscreen always on top i dvbviewer options(Der findes en reference i manualen til commandline options, hvis den skal startes med andre parametrer...)

7. lav endnu scheduled task til at køre din bat med på samme måde men på et givent tidspunkt.

Evt. Slå evt UAC fra på Vista for at sikre at bat'en køres med Admin privilegier...

Ja "shutdown" kan køres fra en batfil og har mange avancerede muligheder, herunder timeouts, registrering af kørerende applikationer(Som kan genstartes efter windows er færdig med og genstarte mv.

Det bedste ved det er dog at man ikke skal bruge tid og ressourcer på at downloade 3.parts applikationer, og at det er integreret i windows......

Anyways my 5 cents

mvh Anders

Redigeret af Patriarken - 04-Marts-2008 kl. 16:42
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 13:15
Jeg har sat min computer til at køre en bat fil i opgavestyring, der laver en TVGG grabing, hver dag kl. XX. Dette forudsat, at den kører i forvejen.

Jeg kunne godt tænke mig at få den til at starte opgaven fra hibernate og bagefter lukke ned i hibernate tilstand igen.

Vil det kunne lade sig gøre og hvordan?

Kører XP og der er ingen problemer med DVBViewer mht. starte optagelse fra hibernate og lukke ned igen bagefter, så kunne godt tænke mig at få det til at virke med TVGG.

Redigeret af Bjur - 04-Marts-2008 kl. 13:17
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg har sat min computer til at køre en bat fil i opgavestyring, der laver en TVGG grabing, hver dag kl. XX. Dette forudsat, at den kører i forvejen.

Jeg kunne godt tænke mig at få den til at starte opgaven fra hibernate og bagefter lukke ned i hibernate tilstand igen.

Kører XP og der er ingen problemer med DVBViewer mht. starte optagelse fra hibernate og lukke ned igen bagefter, så kunne godt tænke mig at få det til at virke med TVGG.

Hejsa

Hvis du kører wizarden add a scheduled task, får du muligheden for  at åbne avancerede indstillinger i sidste del af wizarden...

Det ligner Vistas vindue nedenfor:

Uncheck alt untagen "Wake computer to run this task"

mvh Anders

PS: Hvis du læser consol billedet i ovenstående post, har shutdown også parametre til "hibernate"

Redigeret af Patriarken - 04-Marts-2008 kl. 13:38
Mit Setup
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hejsa

Hvis du kører wizarden add a scheduled task, får du muligheden for  at åbne avancerede indstillinger i sidste del af wizarden...

Det ligner Vistas vindue nedenfor:

Uncheck alt untagen "Wake computer to run this task"

mvh Anders

PS: Hvis du læser consol billedet i ovenstående post, har shutdown også parametre til "hibernate"

Tak for svaret og mht. wizard går jeg udfra du mener planlagte opgaver:)?

Jeg har været inde og tjekke nu og den ligger under indstillinger og strømstyring, så tak for tippet.
Jeg har yderligere et spørgsmål:
Hvordan sørger jeg så for computeren går tilbage i hibernate efter den har kørt opgaven?
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 13:53

Til Bjur og andre, prøv min nye hjemmeside om emnet: www.a123.dk

Bemærk, at TVGG's hjemmeside nu er revideret, hvormed min forældede vejledning til import af TVGG i DVBViewer nu er fjernet.

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 13:54
Hejsa

Logisk ift mit PastScript....

@echo off
pushd "%~dp0"
TVGG_grb_all_myshit.exe
c:\windows\system32\shutdown /h /t 480
REM Der behøves ikke hverken sti mv da commandline interpreter
REM har indbygget referencer til windows\system32\ og Windows

exit

mvh Anders

Redigeret af Patriarken - 05-Marts-2008 kl. 18:50
Mit Setup
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 14:01
Du behøver ikke en bat-fil, men kan nøjes med én kommandolinie med parametre i en windows task (planlagt opgave). Mit program sætter selv i standby/Hibernate.
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu