|
Automatisk genkendelse af lydformat |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du været inde i menu'en for at se om der er en opsætning til lydformater? Kan ikke tro Onkyo har lavet så meget om på det fra min 605
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
Det er det der skulle ske helt automatisk, er det et 5.1 signal så skal der da automatisk skiftes. Det er da ikke meget at forlange af en Reciver. Det kunne min 15 år gamle Panasonic finde ud af, og det samme kan Marantzen.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
Hvad sker der når jeg bruger DVD afspilleren til en CD.? Den spiller i Stereo eller All Channel Stereo, alt efter hvad der nu er valgt på forhånd. Når så der spilles en DVD, så gengives den automatisk i DD eller DTS, alt efter hvilket lydformat der er på den. Så det er også en kilde der bruges til forskellige medier.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det skulle sættes op i Onkyo 605 |
|
![]() |
|
Det er også fint nok at det bare skal gøres en gang, men det kan ikke være meningen at man hele tiden skal stille på det.
|
|
|
|
![]() |
|
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
De Onkyo recievere, jeg har haft, har ikke selv kunne hitte ud af det.......
Løsningen er et optisk kable melle Apple TV og Onkyo. Du kobler den op som f.eks. En CD afspiller og fortæller systemet, at signalet er Stereo. Det virker! Mvh. Michael |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Hvad er Apple TV sat op til at sende ud?
Onkyo har ingen problemer med at skifte mellem formater, det har virket i mange generationer (min 674 kunne og det er en ældre fætter). |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Det er klat en mulighed at den er sat til Dolby Digital On og ikke auto. Det må du lige undersøge Jesper.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
HonkyHonk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2005 Sted: Grindsted, DK Status: Offline Point: 99 |
Hej alle
Jeg har nu endelig fundet en 'løsning' på mit problem. Løsningen består af flere skridt; 1) Onkyo'en skal opsættes i menuen under 'input source' 2) Mine surround-lydspor skal være encoded i AC-3 - ser ikke ud til at Onkyo genkender et AAC5.1 lydspor som surround. Hvorvidt ATV er sat til digital-out eller ej, havde ingen effekt ved AAC lydspor. Jeg mener dog ikke, at noget af ovenstående BURDE være nødvendigt i en moderne receiver, men jeg er måske bare dum og naiv :-) Tak til alle, der kom med løsningsforslag :-) |
|
Jesper
LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion |
|
![]() |
|
jeps ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Status: Offline Point: 234 |
Jeg er endnu ikke støt på en receiver som understøtter HE-AAC (AAC i 5.1), desværre.
I min Onkyo (5010) skal man fortælle, hvordan den skal bruge en AC3, DTS, analog, "2 kanals PCM" og "multi kanal PCM". Det kan synes lidt fjollet, at den ikke bare har en AUTO stilling, men så er det vel heller ikke værre? Din ATV skal være sat til at dekode AAC format til PCM, ellers får du ikke surround lyd ved HE-AAC. |
|
![]() |
|
HonkyHonk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2005 Sted: Grindsted, DK Status: Offline Point: 99 |
Dette kunne jeg selvfølgelig sagtens sætte den op til, men da jeg også bruger mit Apple TV til musik vil dette jo også blive encoded som surround. For så vidt jeg kunne se så bliver al HE-AAC sendt ud som 2-kanals PCM på ATV'et.
|
|
Jesper
LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
problemet er klart at din Onkyo ikke, ikke understøtter AAC 5,1
grunden til det bliver udsendt i stereo ligesom Jeps netop skriver. den eneste mulighed for at det kan virke, brug en enhed som kan dekode og sende det i multi ch pcm til din Onkyo Redigeret af xcardman - 17-September-2013 kl. 15:08 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |