recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Automatisk skift imellem indb. Højtalere og optisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Automatisk skift imellem indb. Højtalere og optisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Automatisk skift imellem indb. Højtalere og optisk
    Sendt: 23-November-2020 kl. 16:22
Jeg har netop købt et nyt Samsung TV, Q60T, og har i den forbindelse forsøgt at forbinde skidtet til min lidt ældre Denon CEOL N8-anlæg. 
Det er ikke så let... 

Mit gamle TV var forbundet via component til min Denon. Det havde den fordel, at lyden kom ud igennem TV'ets højtalere, og hvis jeg så tændte for anlægget, så kom den også ud der. 
Mit nye TV har ikke component indgange til lyd, hvorfor jeg har tilsluttet det via optisk Toslink i stedet. Her kan jeg desværre ikke få TV'et til enten at sende lyden ud via begge dele, eller automatisk skifte til optisk, når jeg tænder anlægget.
Det bøvlede er, at jeg skal helt ind under indstillinger på TV'et for at skifte imellem optisk og TV højtalerne. Det bliver for træls i længden, da vi ikke altid får tændt for anlægget 

Er dette muligt? Eller kan jeg gøre noget smartere? Mit Denon kan ikke finde ud af auto power link, hvor den tænder og slukker med fjernsynet. 


Redigeret af duke_skywalker - 23-November-2020 kl. 16:28
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 16:25
Component?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 16:29
Eller komposit. Den klassiske analoge i hvert fald...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 16:33
 Der skulle gerne være lyd ud på Toslink, samtidig med at der er på de interne højttalere. Har selv et ældre Samsung, der er lyd til Reciver via Toslink samtidig med at der er lyd fra selve TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af duke_skywalker duke_skywalker skrev:

Eller komposit. Den klassiske analoge i hvert fald...
 Composite og Component er billede, og har intet med lyd at gøre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der skulle gerne v atære lyd ud på Toslink, samtidig med at der er på de interne højttalere. Har selv et ældre Samsung, der er lyd til Reciver via Toslink samtidig med at der er lyd fra selve TVet.

På mit skal jeg vælge, så det er enten eller. Jeg kan helt bogstaveligt vælge imellem "TV højtalere" og "Optisk". Der er ikke noget auto eller begge dele.,
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 16:40
 Ser er det jo de muligheder der er hvis ikke Reciveren kan bruge ARC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hans50 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2018
Sted: løsning
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hans50 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 11:02
har du mulighed for at sætte tv højtaler tv/optiks det har jeg gjort på lg 7050tv og den skifter automatiks når jeg tender min sony str 590reciever.    Hilsen Hans 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu