recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - automatisk skift til hdmi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketautomatisk skift til hdmi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gunni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: automatisk skift til hdmi
    Sendt: 01-September-2007 kl. 17:08
Hej alle.

Jeg har et Samsung LE40M71B tv Kan det være rigtigt at den ikke kan finde ud af selv at skifte til HDMI Indgangen nå jeg tænder for min Hdd optager. den gør det heller ikke til f.eks AV indgangen som er tilsluttet min wii eller PS2.

Syndtes bare det er mærkeligt jeg har også et LE26R71B i soveværelset og det gør det ligeså snart jeg tænder min dvd afspiller hopper den selv over på den "kanal" den skal bruge den gør det også med alle andre ting jeg sætter til WII, PS2 mm...

Er det kun mig der syndtes at det er underligt at et så nyt tv ikke kan dette, nå tv har gjort dette i 100 år ?
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 21:08
Det kan det kun hvis det understøtter HDMI CEC - både recorder og tv skal understøtte det.
Til top
gunni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 23:14
Oki. men det er ikke kun recorderen, også andre ting sat til via av. eller scart virker heller ikke ?

For mig virker det sku mystisk hvis min "dårligre" serie R kan men min "Bedre" serie M ikke kan...
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 01:17
Jeg skal ikke kunne forklare hvorfor den ikke gør det på AV indgangen (som jeg antager er scart) - men hdmi kræver CEC. Både på TV og input/output.
Til top
gunni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 10:43
altså min wii er sat til med de 3 farvede stik hvid,rød,gul. og det virker heller ikke. min ps2 er sat til scart og gør det heller ikke....

Er der nogle med samme tv som kan bekræfte at den ikke skal kunne gøre det  ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 11:51

Oprindeligt skrevet af gunni gunni skrev:

altså min wii er sat til med de 3 farvede stik hvid,rød,gul. og det virker heller ikke. min ps2 er sat til scart og gør det heller ikke....

Du har tilsluttet med Composite, den dårligste måde det kan gøres på. Ved en sådan forbindelse vil du IKKE kunne få den til at skifte autimatisk, ved Scart (RGB) vil den gøre, hvis funktionen er i udstyret, der kræves en skiftespænding fra det. Men hel ærligt, det er vel ikke et problem at gøre det selv. 

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu