recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Automatisk tænding af blæsere i Denon 2312
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Automatisk tænding af blæsere i Denon 2312

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Automatisk tænding af blæsere i Denon 2312
    Sendt: 29-Februar-2012 kl. 19:25
Emne lukket

Redigeret af fausing - 29-Februar-2012 kl. 21:00
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 19:52
Det er lidt forskelligt hvordan 12v trigger udgangen opfører sig og på flere recievere kan den sågar ændre opførsel alt efter hvordan opsætningen af Recieveren er. hvis du er lidt gds-mand har du et voltmeter og kan hurtigt klarlægge hvordan den opfører sig.

Jeg vil anbefale kun at bruge udgangen til at trække et 12v relæ der så styrer belastningen (blæsere) da du så er sikker på ikke at overbelaste udgangen.

BS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19767
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Tænker om 12 trigger udgangen evt kan bruges til noget i den retning, og hvis ja, hvordan????

Trigger udgangen kan du bruge til at trække et lille relæ.
Dette relæ skal så give strøm til blæserne.

Er det 12, 24 eller 230 volts blæsere du vil bruge?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 20:06
Ja, det er nok optimistisk at satse på den kan køre dem alene på 12 volt udgangen.

Min plan er at bygge stikkontakter (såkaldte grisetryner) ind i møblet, for at kunne sætte enhederne til uden at trække kabler på kryds og tværs.

Så jeg tror bare at jeg sætter en afbryder i starten af rækken af stikkontakter.

Så er der ingen strøm på hele møblet så længe den er slukket.

Blæserne skal jo alligevel køre lige meget hvad jeg tænder for, da det hele jo kører igennem recieveren.

Så kan jeg altid opgradere afbryderen med en fjernbetjent indsats den dag jeg bliver træt af at tænde og slukke på afbryderen. Smile

Der fås vidst nogen lækre komponenter til den slags fra LK. (men også ret dyre Smile )

Mvh. Rasmus
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 20:09
Hov, glemte at svare på sidste del af din besked.

Tror at det bliver 12 volts blæsere, da de umiddelbart en den billigste, (i forhold til  støj) løsning.

Regner med at de skal fødes af denne : http://www.coolerkit.dk/ekstern_230v_psu___24w_via_4_pin_molex-p-1377.html

Smile
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 20:20
Ja, altså medmindre der er nogen der kender til en billig 230 volt blæser (max 100 kr stk) da jeg regner med at smide 4 stk i. Smile

Gerne under 20 db
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 20:50
Er det bare mig der her misforstået noget eller er "min hjemmebiograf" ikke til tråde med fremvisning af hjemmebiograf/Stue anlæg m.m.? Jeg opfatter dette som et spørgsmål der skal placeres i enten "Surround" eller i virkeligheden nok nærmere "Teknik"??
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 20:56
Jo, det kan sagtens være jeg har fået lagt mit emne forkert ud.
Beklager jeg naturligvis, håber ikke det har ødelagt din aften fuldstændig Smile

Jeg lukker emnet, og prøver at finde det rigtige sted at spørge i stedet. Smile
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 21:35
Det er helt i orden med mig Smile, du har da også fået lidt svar, men for din egen skyld er der måske bedre chancer i en af de andre forum. Pøj pøj med projektet.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 21:48
Istedet for at lukke emnet så bed bare en moderator om at flytte tråden
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu