|
Automatisk tænding af blæsere i Denon 2312 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Februar-2012 kl. 19:25 |
Emne lukket
Redigeret af fausing - 29-Februar-2012 kl. 21:00 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er lidt forskelligt hvordan 12v trigger udgangen opfører sig og på flere recievere kan den sågar ændre opførsel alt efter hvordan opsætningen af Recieveren er. hvis du er lidt gds-mand har du et voltmeter og kan hurtigt klarlægge hvordan den opfører sig.
Jeg vil anbefale kun at bruge udgangen til at trække et 12v relæ der så styrer belastningen (blæsere) da du så er sikker på ikke at overbelaste udgangen. BS |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19767 |
Trigger udgangen kan du bruge til at trække et lille relæ. Dette relæ skal så give strøm til blæserne. Er det 12, 24 eller 230 volts blæsere du vil bruge? Klaus |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Ja, det er nok optimistisk at satse på den kan køre dem alene på 12 volt udgangen.
Min plan er at bygge stikkontakter (såkaldte grisetryner) ind i møblet, for at kunne sætte enhederne til uden at trække kabler på kryds og tværs. Så jeg tror bare at jeg sætter en afbryder i starten af rækken af stikkontakter. Så er der ingen strøm på hele møblet så længe den er slukket. Blæserne skal jo alligevel køre lige meget hvad jeg tænder for, da det hele jo kører igennem recieveren. Så kan jeg altid opgradere afbryderen med en fjernbetjent indsats den dag jeg bliver træt af at tænde og slukke på afbryderen. ![]() Der fås vidst nogen lækre komponenter til den slags fra LK. (men også ret dyre ![]() Mvh. Rasmus |
|
![]() |
|
Hov, glemte at svare på sidste del af din besked.
Tror at det bliver 12 volts blæsere, da de umiddelbart en den billigste, (i forhold til støj) løsning. Regner med at de skal fødes af denne : http://www.coolerkit.dk/ekstern_230v_psu___24w_via_4_pin_molex-p-1377.html ![]() |
|
![]() |
|
Ja, altså medmindre der er nogen der kender til en billig 230 volt blæser (max 100 kr stk) da jeg regner med at smide 4 stk i.
![]() Gerne under 20 db |
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Er det bare mig der her misforstået noget eller er "min hjemmebiograf" ikke til tråde med fremvisning af hjemmebiograf/Stue anlæg m.m.? Jeg opfatter dette som et spørgsmål der skal placeres i enten "Surround" eller i virkeligheden nok nærmere "Teknik"??
|
|
![]() |
|
Jo, det kan sagtens være jeg har fået lagt mit emne forkert ud.
Beklager jeg naturligvis, håber ikke det har ødelagt din aften fuldstændig ![]() Jeg lukker emnet, og prøver at finde det rigtige sted at spørge i stedet. ![]() |
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Det er helt i orden med mig
![]() |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Istedet for at lukke emnet så bed bare en moderator om at flytte tråden
![]() |
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |