recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AV til B&W Denon Vs Pioneer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAV til B&W Denon Vs Pioneer?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
casperse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

generelt tror jeg Denon'en er lidt længere fremme i skoene mht features end den på Pioneer. Rent kvalitetsmæssigt tror jeg ikke der er den helt store forskel. Netradio på Denon'en er super nice når man gerne bare vil have noget baggrundsstøj. Jeg kender dog ikke ret meget til Pioneer's a/v receivere.

Hvilke B&W højttalere har du tænkt dig at parre receiveren med? Det bliver ret let meget skingert til musik. NAD er noget mere at foretrække rent lydmæssigt til B&W

Sjovt i HIFIKLUBBEN sagde de at NAD var det værste jeg kunne købe til B&W ?? De sagde at lyden ville blive for "vammel" hvad det så end betyder...(Jeg har intet imod NAD)

Synes nu ikke specielt at B&W´s 800 serie lyder "Skingert"
Forstærkeren skulle kunne køre 804s som front og senere 805 som Baghøjtalere...+ en center så der skal være +100W pr channel

Er virkeligt splittet imellem Denon & Pioneer begge har alle de features jeg kan ønske mig (Med undtagelse af Pioner link til min Pioneer plasma..)
Suk leder stadig efter en forhandler hvor jeg kan lytte til den.

Mhs til "Skingert" så tror jeg også det er fra gamle dage....
Men nogen siger at man ikke skal bruge sølv speakers kabler til dem?
Men igen tror også at det kommer mere an på ens lytterum.

Sjovt den amerikanske model har fåer en label med "Elite" på se samt gult display vs det kølige blue..

Vs den mere beskedne EU model Her:

Redigeret af casperse - 18-November-2008 kl. 11:54
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 23:17

jeg har nu heller ikke haft problemer med 600-serien på denon. Det er primært 700-serien der er slem til at have skinger diskant. Det havde den gamle 800-serie også en tendens til, jeg tror det er den tendens der til dels er fortsat i 700-serien.

Jeg har selv denon og b&w, men jeg synes lige jeg ville gøre opmærksom på det. Jeg havde en NAD receiver før på b&w, det lød ganske fint rent klangmæssigt (dog var selve processordelen ikke noget at råbe hurra for).

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 10:14

Lige en update på LX71 vs LX81

Hejsa det lykkedes mig at grave lidt mere frem på LX81:

THX Ultra2
THX Ultra2 Cinema Mode produces appropriate soundfield effects when 5.1 channel movie sources (without Dolby EX or DTS-ES encoded effects) are played in a 7.1 channel system. Also, with the advent of very high speed digital processing, more sophisticated trimming is applied to accurately recreate a large theatre-type sound in a conventional home cinema size room. Advanced processing widens the rear soundstage and the result is that the side surrounds deliver predominantly ambient information, the “surround-back” channels directional information. Likewise, the THX Music Mode produces appropriate soundfield effects for Dolby Digital, DTS, and other 5.1 channel music sources when they are played in a 7.1-channel system.

+ At den kan sende Video + Lyd ud i Zone 2 (Det kan den anden ikke...)

Ting der indtil videre taler til Pioneers fordel:

1) Har nu læst en del (3) Denon ejere som siger at Pioneers surround setup (MCACC & Full Band Phase Control) er meget bedre end Denons Audyssey MultEQ XT *(Har ikke selv hørt forskellen! så kan ikke bekræfte dette!)

2) Det meget lave strømforbrug og den meget høje effekt (Langt højere end Denon og da den skal trække 5 stk B&W fra 800 serien er det ikke en dårlig feature. (Fakta)

3) Den vandt What HIFI Award 2008  (Fakta)

4) Der rapporteres også at den er super hurtig (Skift i lydbillede) sikkert pga af den digitale forstærkning? (Kan ikke bekræfte dette da jeg ikke har hørt den)

Så jo mere jeg læser jo mere sikker er jeg på at det bliver en Pioneer...Skal dog først ud og høre "dyret"

Redigeret af casperse - 22-November-2008 kl. 10:16
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Hvilke B&W højttalere har du tænkt dig at parre receiveren med? Det bliver ret let meget skingert til musik. NAD er noget mere at foretrække rent lydmæssigt til B&W

Nu er folks smag forskellig, men jeg kører selv med en Denon AVR-3300 og B&W 600 S3-serien, uden at opleve de problemer mange synes at opleve med skinger diskant. Om det er indretningen af min stue, min gode gamle receiver eller noget helt tredje der gør det ved jeg ikke, men jeg synes det virker lidt som om, at det er en historie folk engang har fået fortalt, og så har dannet sig en mening ud fra det, uden selv at have hørt et ordentligt B&W+Denon setup.

Er helt enig at i, at det er en smagssag.

Jeg har en Denon avr-3808 og b&W 703 og er også fuldt tilfreds. Da jeg gik i hifi klubben for at købe - hørte jeg både NAD og Denon på forstærkersiden og Dali Mentor og B&W højttalere (flere modeller). Der var mere dynamik i f.eks dali mentor, men da jeg hører meget stille musik/instrumentalt, så var jeg mere tilfreds med B&W´erne da de havde et, for mig, mere detaljeret lydbilled. På forstærkersiden kunne jeg ikke høre den store forskel og valgte derfor Denon´en udfra features. Har haft en Pioneer stereo forstærker som jeg var super tilfreds med, så er også sikker på du får et godt produkt hvis du vælger den

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 09:06

Oprindeligt skrevet af casperse casperse skrev:

Sjovt i HIFIKLUBBEN sagde de at NAD var det værste jeg kunne købe til B&W ?? De sagde at lyden ville blive for "vammel" hvad det så end betyder...(Jeg har intet imod NAD)

Det er nok lidt forskelligt fra butik til butik. Personligt synes jeg det svinger fra serie til serie. Der er ikke noget entydigt svar til dette.

En T775 kan noget med DM6'er serien som de andre bare ikke kan.

Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 16:57
Jeg har hørt en Denon 3808 op mod NAD T765 inde i Hifiklubben på Dali Ikon 6. Denon er klart lysere og mere "in your face" med lyden end NAD. NAD lød lidt som om den spillede gennem et stykke stof i forhold. Ikke at den var dårlig, bare ikke så skarp i lyden.

Hvad man så foretrækker er jo en smagssag.

Skal dog sige at på de meget lyse ikon højtalere var Denon næsten for meget af det gode med hensyn til diskant.

Håber det hjælper dig
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 09:21

Lige et sidste spørgsmål (Og tak for de mange input fra jer alle!)

1) Er det rigtigt at Pioneer kun upscalerer analoge input til 1080P? lader man så bare Pioneer skærmen (5090H) opskalerer HDMI input?

2) Er det rigtigt at Denon upskalerer alle input også HDMI til 1080P? ifølge Hifiklubben skulle det være tilfældet men har ikke kunnet finde en PDF manual på Denons AV...(Ikke det mest brugervenlige firma på nettet!)

Noget tyder nemlig på at dette er tilfældet og med ca 500 gamle købte DVDfilm vil det vel betyde en del at den "puster" dem op på min Pioner 5090H ...

PS Har bestilt en Pioneer AV, men faldt lige over dette opscaler issue og det irriterer mig en del  

Redigeret af casperse - 08-December-2008 kl. 09:36
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juli-2008
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 14:56
Hvis upscaling er et issue skal du nok finde en anden fx. onkyo 906 da den scaler bedre end denon og pio...
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 15:11
køb en DVDO Edge til dit pio, så er dit problem løst.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af casperse casperse skrev:

ifølge Hifiklubben skulle det være tilfældet men har ikke kunnet finde en PDF manual på Denons AV...(Ikke det mest brugervenlige firma på nettet!)

www.denon.co.uk/site/download.php?datei=datadir/pdf/ba/Bed_A VR-3808.pdf

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

køb en DVDO Edge til dit pio, så er dit problem løst.

Det er faktisk ikke en dum idee...
Og det ville give mig en bedre scaler end noget jeg kunne få i en hvilken som helst AV !!! En forstærker er jo også primært til lyden alle de andre ting er jo bare "pynt" og ikke det primære.

PS Det link til PDF filen, tror filen er beskadiget kan ihvertfald ikke åbne den.
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juli-2008
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 08:43

hvis det kun er lyden du går efter så tror jeg NAD er bedre

Til top

Besvar Besvar Side  <123>