recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Avalon (2001) - BlueRay?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAvalon (2001) - BlueRay?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: Avalon (2001) - BlueRay?
    Sendt: 03-Marts-2008 kl. 01:07

Avalon - http://www.imdb.com/title/tt0267287/

Nogen der ved lidt om denne? kommer den på BlueRay?

Når der skal tales om filmkunst, så må denne da også tilhøre elskerne af filmkunst..

Soundtracket er forrygende, og viser at opera også kan lade sig gøre at præsentere i sådanne film, det passer især til denne på grund af dens længere varende scener hvor billed og lyd forenes.

Alle de visuelle effekter som vises er da ikke dårligt for en B-rated film, som den er vurderet. Og hvis man ser bort fra budgettet, så har Mamoru da også fået en god historie præsenteret på det store lærred. Der er indspillet dårligere film for mange flere penge end her.

Ash, spillet af Malgorzata Foremniak, Polak. De har da fundet en pæn skuespillerinde til rollen som spilles her. Hun klarer da også rollespillet rimlig fint, og hvis bare de polske linier kunne forstås som de skal, så ville den være endnu mere fuldendt.

Jeg kunne da også godt tænke mig at høre om hvor mange som har set den, og om i også kunne genneskue handlingen her..

Skal handlingen fortolkes, så forestillede jeg mig at vi ser handlingen fortolket af Ash (Malgorzata Foremniak), som ikke kan skelne mellem virkeligheden og de her 3d reality spil som man ser en del til igennem filmen som er hendes illusionære verden.

At selve handlingen er omkring FPS spil og hvordan sådanne spill kunne udspille sig i fremtiden(nu, i nogles verdener?) , og jo så desværre kun en realitet er de er kommet for at blive. At sådanne en krig også ville være at foretrække at den udspillede sig i en virtuel verden kan jo kun være noget vi kan håbe også blive vores med tiden.

Nuancerne fra grå til farve på diverse steder, såsom ved fodringen af hunden betegner vel den meget lille del af virkeligheden som stadig kan fortolkes af personen som værende ægte for hende.

Kan ikke komme ind på nogle nærmere detajler, for så bliver "Spoiler" jo råbt højt.

Er jeg alene om at kunne lide denne film? og at ønske at se denne på Blueray?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 08:15
Dansk anmeldelse

Den er ude på Blu-ray i Japan, så det burde ikke kræve for mange anstrengelser at udgive den i USA og Europa. Om det vurderes at der vil være salg nok i den, er en anden sag. Det vides ikke, om den japanske release er regionsfri (jeg tror det umiddelbart ikke), men der er da engelske undertekster. Den er under alle omstændigheder mester slanten; ikke mindst hvis den skulle blive fanget i tolden.

Redigeret af Naiera - 03-Marts-2008 kl. 08:30
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 09:40

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Dansk anmeldelse

Den er ude på Blu-ray i Japan, så det burde ikke kræve for mange anstrengelser at udgive den i USA og Europa. Om det vurderes at der vil være salg nok i den, er en anden sag. Det vides ikke, om den japanske release er regionsfri (jeg tror det umiddelbart ikke), men der er da engelske undertekster. Den er under alle omstændigheder mester slanten; ikke mindst hvis den skulle blive fanget i tolden.

Takker, og god anmeldelse der... Jeg er helt enig.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 22:13

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den er ude på Blu-ray i Japan, så det burde ikke kræve for mange anstrengelser at udgive den i USA og Europa.

Japan = Ingen afspilning på EU PS3? øv....

Kommer der ikke snart en rettelse til dette irritations moment..

Denne skal bare ejes på BD.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu