Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fhansen
Guld medlem
Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
|
Sendt: 19-December-2009 kl. 19:42 |
Skal se den i Glostrup bio (var desværre ikke mig der stod for valg af sted  ). Nogen der ved om der er 3D visning der?
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 19-December-2009 kl. 19:46 |
|
 |
fhansen
Guld medlem
Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
|
Sendt: 19-December-2009 kl. 19:57 |
Hmm, så bliver det heller ikke denne gang jeg prøver en 3D film. Nå, det kommer jo nok
|
 |
sani
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
|
Sendt: 19-December-2009 kl. 23:08 |
jeg skal ud og se filmen snart i esbjerg bio .. er der bedst et sider midt i salen eller så lang op som mulig ang de 3d briler og 3d effekter ( har aldrig prøvet det )
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
 |
Valaquenta
Bruger
Oprettet: 10-Marts-2008
Point: 160
|
Sendt: 19-December-2009 kl. 23:22 |
Hej
Du skal sidde så langt bagerst i salen, som du kan komme til. At sidde i første halvdel af salen kan være et mareridt, hvor du risikerer at få hold i nakken.
Med venlig hilsen
Valaquenta
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 11:02 |
KasperM skrev:
Jeg var lige inde og se den i går sammen med en kammerat og synes da lige jeg ville anmelde 3D oplevelsen.
Filmen/historien
Tja, det vil jeg ikke sige så meget om. Det er op til anmelderne og folks egen opfattelse. Den er i sig selv er utrolig flot, actionpræget, romantisk og alt hvad man nu kan forvente af en Cameron storfilm. Jeg er sikker på man også får en rigtig god oplevelse ud af at se den i 2d.
Brillerne
Ikke det sidste nye skrig fra Gucci, men nu er det jo heller ikke looket det kommer an på. Vi sad på 6. række hvilket var lige hvad der var på grænsen for at være ok. Man skulle sørge for at holde hovedet rigtigt for at få hele billedet med, hvilket var lidt af et irritationsmoment til at starte med. Jeg vil anbefale man får pladser godt tilbage i biografen, så man kan sidde lidt mere afslappet.
Brillerne irriterede lidt på næsebenet og er lidt skarpe i den del, som går bagom ørerne.
3D-oplevelsen.
Det var bestemt meget imponerende, men ikke WOW! Jeg havde forventet, at tingene kom flyvende ud i hovedet på en, som da jeg for mange år siden var i Plantetariet og så molekyler springe ud af lærredet. Det er dog alligevel meget rart, så det ikke bliver så anstrengende at se på.
Der var til gengæld en fantastisk dybde i billedet. Man kunne virkelig se når folk gik ind foran hinanden, eller når et dyr løb rundt i baggrunden. Det computergeneret univers er utroligt farverigt og det er lidt af en kunstoplevelse i sig selv at blive ført rundt på planeten Pandora.
Desværre synes jeg man skulle bruge den første halve time til at vænne sig til at "se 3D". Det var lidt forvirrende for øjnene i starten og følte man lige skulle blive "tunet" til at se 3D. Det blev jeg dog helt sikkert efterfølgende og nu har jeg så en undskyldning for at se filmen en gang til, så jeg kan få det hele med 
Der er ingen tvivl fra min side om, at James Cameron virkelig har givet 3D film et comeback. Jeg tænker blot det kan blive svært at lave dem, hvis der skal de svimlende budgetter til at producere noget af en god kvalitet.
Til dem der skal ind og se filmen og har mulighed for det vil jeg bestemt anbefale at vælge 3D versionen. Det er ikke noget man skal snyde sig selv for at opleve.
|
Helt enig mht. brillerne.
Jeg havde dog ikke tilvæningsproblemer mht. 3D. Jeg synes dog at lærredet i Imperial er for småt til sådan en oplevelse (jeg sad på 16. række) og fortryder lidt, at jeg ikke valgte Cinemaxx (så jeg har også en undskyldning). Som du er lidt inde på, burde Planetariet vise sådanne film. Eller vi skal have en IMAX biograf (vil bare ikke tænke på billetprisen  ).
Alligevel vil jeg mene, at tingene da kom flyvende mod en, men det var ikke så chokerende netop fordi lærredet er rimelig småt - salen taget i betragtning.
|
BORING!
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 21-December-2009 kl. 10:24 |
Er der nogen forskel paa Imperials og Cinemaxx' visning af 3D?
|
BORING!
|
 |
ARTISTEN
Super bruger
Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 469
|
Sendt: 21-December-2009 kl. 19:19 |
Hej
Der er vel den foreskel at opløsningen er højre i Cinemax end i Imperial, selve måden at få 3d frem på er Real 3D og er ens i begge
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
 |
OleA
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 665
|
Sendt: 21-December-2009 kl. 23:38 |
ARTISTEN skrev:
Hej
Der er vel den foreskel at opløsningen er højre i Cinemax end i Imperial, selve måden at få 3d frem på er Real 3D og er ens i begge |
Jeg har ladet mig fortælle, at der bliver brugt forskellige briller de 2 steder. Er der nogen som kan bekræfte det?
|
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 22-December-2009 kl. 10:21 |
Et tip jeg fik på et tidspunkt af en insider i Aalborg Biocity:
Den bedste effekt af 3D får man faktisk på række 5-7 (Aalborg bio 1), altså ikke for langt tilbage i salen. Han havde fuldstændig ret. Jeg har nu set 3 3D-film i år og ved den ene af dem, sad vi langt tilbage i salen. Oplevelsen er væsentlig bedre fremme i salen, hvor lærredet er tættere på.
Ang. Avatar må man sige, at hype-maskinen måske har skruet folks forventninger en anelse for højt op. Der er intet 3D-revolutionerende i filmen, historien og øko-prædikerne er set mange gange før, plottet er tyndt som rispapir, men for helv.... hvor er den flot og gennemført. Synd at Cameron er så inaktiv. Han kan virkelig løfte overliggeren rent teknisk for resten af filmverdenen.
Se den i 3D!!!  Det bliver det ondeste antiklimaks, hvis man ser den i 2D eller endnu værre...venter på BD-udgaven.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8665
|
Sendt: 22-December-2009 kl. 10:40 |
Shiva skrev:
Ang. Avatar må man sige, at hype-maskinen måske har skruet folks forventninger en anelse for højt op. Der er intet 3D-revolutionerende i filmen. |
Det er måden den er lavet på der er revolutionerende inden for 3D produktion.
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 22-December-2009 kl. 11:39 |
lunddal skrev:
Shiva skrev:
Ang. Avatar må man sige, at hype-maskinen måske har skruet folks forventninger en anelse for højt op. Der er intet 3D-revolutionerende i filmen. |
Det er måden den er lavet på der er revolutionerende inden for 3D produktion. |
Yes, det ved jeg. Det jeg, lidt kluntet godt nok, prøvede at sige er, at man ikke vil opleve 3D effekten som noget revolutionerende. Den er som de fleste andre 3D film.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |