recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Avatar i 2D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAvatar i 2D?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 10:29
Hej

Det at skulle købe "3 D-BRILLER" ....
Jeg bruger selv briller og skal jeg ikke bare købe/finde noget "Folie-film" i 2 forskellige farver og så sætte på mine briller og hokus pokus så kan jeg se filmen i 3D

?????????????????

mvh JAN Wink
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:

Jeg bruger selv briller og skal jeg ikke bare købe/finde noget "Folie-film" i 2 forskellige farver og så sætte på mine briller og hokus pokus så kan jeg se filmen i 3D

Jeg kender 4 forskellige slags visning, hvor der kræves briller:

Rød/grøn:
Her bruges bare en farvning af de to billeder, og du kan klare dig med rød og grøn folie på brillerne.

Polariseret:
Her viser man de to billeder med lys, der er polariseret i to forskellige retninger , og så har man polariseret glas i brillerne, som også er vendt i to forskellige retninger. Det vil blive lidt bøvlet som selvbyggerprojekt.

Klart/dæmpet:
Her udnytter man, at øjet opfatter billedet med forsinkelse i svagt lys. Der udsendes ikke to forskellige billeder, men i stedet bevæger kameraet sig konstant sidelæns. Øjet med det mørke glas er hele tiden lidt bagefter, og derfor ser det billedet fra en lidt tidligere position af kameraet. Forskellen på de to positioner skulle så gere svare til afstanden mellem øjnene. (Dansk TV fsckede det op for nogle år siden ved at lade kameraet stå samme sted, mens det panorerede - hvis man tror, at det virker, har man intet fattet). Her kan du klare dig med gråt folie på det ene brilleglas.

Shutter:
Billedet for højre og venstre øje vises skiftevis. Brillerne kan åbne og lukke for billedet til hvert øje lynhurtigt, og derfor ser hvert øje kun den halvdel af billederne, der er beregnet for dette øje. Hvis du laver det som selvbyggerprojekt, vil du nok vinde en del anerkendelse fra vi andre...

Som jeg har forstået det, bygger alle de nye film på den sidstnævnte teknologi, både i biografen og i den nye Blu-Ray 3D-standard.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 11:15
Avatar er polariseret i Imperial - jeg ved ikke med CineMaxx.

Blu-ray 3D er uafhængig af de forskellige metoder - det er 3D tv'et der bestemmer metoden.
Til top
IL Duche Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Oktober-2009
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 04:16
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af IL Duche IL Duche skrev:

Jeg syntes det er for NEDEREN man skal bruge briller for at se 3D.

Jeg kan nemlig ikke se det da jeg er blind på det ene øje så håber sku ikke film i fremtiden kun kommer i 3DCryCry 

Alle 3D-teknologier kræver, at man kan se på begge øjne - uanset om man skal bruge briller eller ej.

Det ved jeg og jeg håber da en dag at de opfinder en skærm så man kan se 3D uden briller

Der er jo lavet en skærm som mercedes bruger i deres biler så føreren af bilen ser navigationen og passageren ser film på samme skærm.
Iøvrigt totalt genialt!!

Men indtil da må jeg bare leve videre i mono ;-)

Redigeret af IL Duche - 21-December-2009 kl. 04:19
SAMSUNG PS50B855 PLASMA
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 07:20

Når det nu er afhængigt af syn på begge øjne, er der så nogen der har et godt gæt ( måske endda viden ) på hvordan det vil virke når man har nedsat syn på det ene øje ( selv efter korrektion fra brillerne )? 

Jeg frygter lidt at det vil ende med en hovedpine og et temmelig underligt billede. 

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af IL Duche IL Duche skrev:

Det ved jeg og jeg håber da en dag at de opfinder en skærm så man kan se 3D uden briller

Du kan jo heller ikke se 3D ude i det virkelige liv uden syn på begge øjne. Hjernens "afstandsmåling" er afhængig af forskelligt billede fra to øjne.

3D-teknologierne giver bare øjnene mulighed for også at få dette forskellige billede, når man ser film.

Til top
Jakobivic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juli-2007
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 01:08
Jeg er lige kommet hjem fra Avatar 3D i Cinemaxx... Det var en fed oplevelse. Jeg har nedsat syn på det ene øje, og fik alligevel en god effekt. Eneste anke er uskarphed ved hurtige scener og samtidig skulle læse underteksterne. Dette er jeg dog ikke sikker på er mit nedsatte syn da mine venner også oplevede dette. 
Alt i alt en speciel oplevelse men bestemt positivt!! 
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu