recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVCHD filer på ekstern harddisk - HJÆLP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVCHD filer på ekstern harddisk - HJÆLP

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
snulli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snulli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AVCHD filer på ekstern harddisk - HJÆLP
    Sendt: 13-April-2012 kl. 11:22
Hej
 
Jeg har et Sony HD videokamera og har lagt en del optagelser ind på min PC / skrivebordet som EN AVCHD-fil.
 
Denne fil er kopieret over på en ekstern harddisk og kan uden problemer afspilles via vores Sony blue ray afspiller. Alle vores i alt ca. 100 optagelser vises i EN fil / afspilning. som man så kan spole i.
 
Nu har vi så nogle nye optagelser fra videokameraet som er lagt ind på min PC / skrivbordet også som en AVCHD-fil. For at kopiere denne over på min eksterne hardisk har jeg kaldt den for AVCHD-1. Kan jo ikke være 2 filer med samme navn.
 
Når nu jeg vil afspille video fra AVCHD-1 via min blueray viser den hver enkelt optagelse én for én. IKKE i et køre ligesom den første der hedder  "AVCHD" (den indeholder også en masse optagelser )
 
Hvad kan man gøre... Cry
 
Mit mål er jo at lave en fil hver 3 mdr. som jeg vil ligge over på min eksterne harddisk.
 
MEN når den ligger den i små enkelt optagelser er det jo ikke sjovt.
 
NOGEN SOM KAN HJÆLPE ????? Tongue
 
 
 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 13:44
du kan med ts muxer http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR samle dine mange klip til 1 sekvens, det gøres hurtigt og nemt... første klip skal addes og resterende klip "joines" (ellers dur det ikke) går udfra dine film ligger som .mts filer.. og her vælges blot output som m2ts filer så skal det gerne kunne køre
Mvh

René
Til top
snulli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snulli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 20:18

Hej

Tusinde tak for dit svar,, men jeg tror ikke helt det løser mit problem. For jeg vil helst ikke have alle optagelser samlet i en.
 
Jeg vil gerne have dem samlet i hver deres mappe....således på harddisken
 
1 kvartal 2012  ( hedder lige nu "AVCHD" ) denne fil vises fint hvor alle klip kommer lige efter hinanden
2 kvartal 2012 ( hedder lige nu "AVCHD-2" )  ved denne fil skal man vælge hvert klip før det afspilles. Tror det er fordi den hedder -2.. men ved det ikke
3 kvartal 2012 ( hedder lige nu "AVCHD-3" ) ved denne fil skal man vælge hvert klip før det afspilles.
Tror det er fordi den hedder -3.. men ved det ikke
 
Hvis jeg samler det til 1 sekvens som du skriver så skal jeg spole meget lang for at komme til noget jeg vil se i f.eks 3 kvartal. På ovennævnte måde som jeg ønsker har man lidt kortere "hele klip" man skal spole i hvis man vil se noget bestemt.
 
OG ja de ligger som mts filer...
 
Men man kan måske også med det link du har vedlagt. Ved du eller andre måske hvordan man kan gøre det som jeg nævner...??
 
Tak.. og please hjælp mig
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 20:45
Jeg har altid samlet mine små klip i begivenheder (feks sommerferie jul fødselsdage etc.), sådan 10-50 klip bliver til 1 som så ligger i årstalmapper og alt ligger på en NAS så det kan tilgåes af mine afspillere.
Mine begivenhedsfilm er typisk af varighed på mellem 5 minutter og op.. tror den længste varer 3 timer.
 
Jeg gemmer så råklippene som backup, og det er de samlede klip jeg ser, på den måde er det ret nemt at gå til og meget hurtigere at processe data i forhold til at skulle bruge et decideret redigeringsprogram som eks. powerdirector eller andre, som kan lave mapper med afsnit osv. som kører som du ønsker
 
Som afspillere bruger jeg dem fra popcornhour (c-200 & a-210), de har en hurtig timesearch funktion så man hurtigt kan springe rundt i sine klip selvom de ikke er opdelt i afsnit som normale film
Mvh

René
Til top
snulli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snulli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 21:12
Ok Super
 
Det er præcis sådan jeg vil have det.. Clap
Men jeg ligger jo mine filer over på en ekstern harddisk og så via USB ind i Blue ray afspilleren. det er måske ikke muligt på denne måde ???
 
hvordan skal jeg så gøre rent praktisk ??  er ikke helt inde i tingene med NAS, popcornhour...osv
 
Skal jeg bruge det link du gav mig til at starte med ?? og hvad så...
 
Håber du vil forklare det så jeg kan forstå det.
 
takker Big smile
 
p.s. har et samsung 8005.. måske det kan bruges til noget.. at afspille vores klip på en nemmere måde end det jeg hidtil har gjort med blue ray afspiller..
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér justrace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 02:32
Jeg bruger en DUNE, og enkeltklip afspiller jeg bare fra inde i mappen, vil jeg se det som film, afspiller jeg bare mappen...
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
snulli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snulli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 07:40
Tak for input :-)  MEN hvad er en DUNE ???
 
Er ikke helt inde i disse ting.
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Jeg bruger en DUNE, og enkeltklip afspiller jeg bare fra inde i mappen, vil jeg se det som film, afspiller jeg bare mappen...
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 08:54
mht NAS, så kan du se sådan en på www.synology.dk (det er blot 1 af flere gode muligheder.. personligt syntes jeg de ekstra features man får med den lidt dyrere NAS i form af audiostation phostation osv osv. er det hele værd... det er dyrt at komme igang.. men når først det kører så er det en datamæssig motor for resten af dine enheder, men det er rimeligt godt beskrevet på synology´s hjemmeside.
 
mht. afspillere findes der også masser af forskellige, dune og porcornhour osv. kig feks på www.popcornhour.com jeg har selv brugt popcornhours men andre kan også fint løse opgaven.
 
 
Mvh

René
Til top
snulli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snulli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 09:10
Hej igen
 
Vil helst ikke ud og investere i noget.
 
Er der en mulighed for at lave mapperne på en speciel måde på den eksterne harddisk, så jeg kan afspille mit video som jeg gerne vil ?? lige som dit der er samlet i fødselsdag,sommerferie osv.
 
kan jeg bruge dette program til dette ??
 
 
 
 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 09:48
med det program kan du samle feks 20 små klip over i 1 langt klip, det kan du så lægge på den eksterne harddisk og afspille dem... evt lægge dem i årstalsmapper så ender du måske op med 10-20 filer pr mappe (afhængig af hvor aktiv du er).
Mvh

René
Til top
snulli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snulli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 12:35
Perfekt.
Det må jeg prøve.
Tusinde tak for hjælpen.. det er en fornøjelse jeg kan få sorteret det som ønsket.
 
TAK
Til top
snulli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snulli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 16:45
Hej igen.
 
Har nu ts muxer åben, men ved bare ikke hvor jeg skal starte....
øv.. er total nybegynder...
 
er i den der hedder ts muxer gui.. hvilken fane skal jeg starte i.. fanen input eller blue ray..
 
Please forklar det i punkt - form... bliver jeg så glad for.... please
 
Takker Star
 
 
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

du kan med ts muxer http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR samle dine mange klip til 1 sekvens, det gøres hurtigt og nemt... første klip skal addes og resterende klip "joines" (ellers dur det ikke) går udfra dine film ligger som .mts filer.. og her vælges blot output som m2ts filer så skal det gerne kunne køre
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu