recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Avengers cinema under construction nu med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Avengers cinema under construction nu med billeder

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 22:55
det lyder da fornuftigt. det koster jo også penge hver eneste gang man skal lave noget nyt.

det lyder spændende, er det i byggebranchen du arbejder eller er det noget design? 
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 10:33
Ja, der skal flyttes strømudtag i loftet og nyt gulvtæppe med ny screen wall - det holder mig lidt tilbage pt

Jeg arbejder indenfor ingeniør rådgivning og tegner havvinmølle fundamenter.

Mht lærred så koster det altså ikke alverden at få et ordenlig lærred. Ca 700kr inkl forsendelse for seymour UF med told. Du kommer alligevel til at brænde nogle hundrede af på dine eksperimenter alligevel. Så ville jeg hellere gøre det sikkert og betale lidt mere

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 13:26
Nå for pokker, jeg havde en forestilling om at det var tosset dyrt. Er det noget du har et link på det lærred?

Det lyder ellers spændende.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 13:35
Nej, undskyld. Det er ikke helt rigtigt det jeg skriver

84'' UF  9 Feet

9  Feet                $125.55

Shipping                $13.00  (Folded and shipped to U.S. address)

Total                   $138.55

Dertil kommer ca 700kr i told og fragt med SHOPUSA så det lander på 1700-1800kr

http://www.seymourav.com/store.asp

Du skal ned til DYI fabric

(NEW) Center Stage UF screen fabric (rolled, folded contact us) 84 in.$13.95 / linear ft.

Det nemmeste er at skrive til dem - de er flinke til at hjælpe. Jeg bestiller med SHOPUSA. Hvis du er lidt hurtig kan vi bestille sammen ellers kontakt: Jon.seymourav@gmail.com

Men ja... nu er det noget fra den pris jeg oprindeligt nævnte så det er måske ikke den rigtige løsning for dig alligevel

Redigeret af Berdel - 04-Februar-2016 kl. 13:45
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 11:58
havde slet ikke set dit indlæg Berdel, har haft for travlt med at bygge og lege i mit kælder:)

jeg besluttede dog at holde mig til ideen om at lave lærredet så billigt som jeg nu kunne, det har kostet mig 160 kr at lave mit 100" lærrede, og jeg er absolut fuldt ud tilfreds.

det jeg har gjort er at lave en ramme af træ, male den sort, påhæfte hvidt bi-stretch stof på den ene side, og sort på den anden. det virker virkelig godt. jeg er utrolig overrasket!!!

jeg skal lige have gjort noget ved de billeder jeg har tager, da de fyldet alt alt for meget til at jeg kan smide dem op, men skal nok få de gjort snart. 

Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 13:40
Ser frem til at se billeder af rammen. Er stadigvæk ikke 100% sikker på hvordan jeg vil lave den. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 19:01
jeg tog faktisk din ide og førte ud i livet, dog har jeg gjort det i spånplader, jeg syntes selv det virker godt, men jeg har så heller ikke noget at referere til endnu. har stadig til gode at se nogen af jer andres bio rum i aktion. 

jeg mangler stadig at fylde med isolering i min baffle. 

tænker lidt om papiruld måske er egnet? jeg har nemlig en god kontakt og kan få fyldt min baffle med de 5 m3 der skal til for en brøkdel af hvad det ville koste med stenuld. 

er der andre alternativer som selvfølgelig ikke er skadelige for besøgende i biffen?
Til top
Mortiniz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-November-2012
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortiniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 19:55
Jeg lytter lige med her, da jeg også er meget spændt på resultatet med bi-stretch-materialet. Close-ups, please! :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 20:09
skal nok lige få gjort noget i løbet af i aften eller imorgen:) lige nu er jeg ved at lave nogle akkustiske tiltag i selve rummet, så det tager lige lidt tid:)
Til top
Mortiniz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-November-2012
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortiniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 20:10
Helt fint – det gør den slags gerne. :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 21:54
så er jeg kommet i den situation nu at jeg er løbet tør for lim og fugemasse, så jeg gik igang med at tage mig af billederne.

her kommer en lille serie til at starte med:)

her til at starte med er et billede af det færdige skellet som skal bære/holde væggen

så kom det første lag med plader op. ja loftet er meget skævt og det gynger en hel del. 

så er det blevet malet, som jeg har sat lærredet op foran højtalere og forstærker.
forstærkerens lys kan på ingen måde ses igennem, den er tændt da billedet er blevet taget.

her er lige to nærbilleder af lærredet som har kostet mig den nette sum af 160 kr. ved flere herinde bruge det, og det er også her jeg har fundet min inspiration. stoffet hedder Bi-stretch og koster intet i forhold til et rigtig AT lærred.

jeg har ikke noget at sammenligne det med udover mit gamle lærred som også var DIY ramme, dog med et Lissau lærred på. det nye lærrede er meget meget bedre i mine øjne.

så lige et billede af væggen med lærredet foldet ud, det er lærredet der ses i toppen af billedet. og den meget sorte maling som er baseret på 100% akryl i glans -1000 skjuler ikke just finger mærker og den slags:)

her under ses lærredets bagside hvor det så er sort stof af samme type som det hvide.

flere billeder kommer, når jeg da selv kommer videre. 

mangler at fylde rummet med isolering, er der nogen der har et godt bud på hvad man skal bruge, og om det er en god eller dårlig ide at bruge papir uld rundt om nogle form bats? her tænker jeg selvfølgelig rundt om højtalere osv for at papirulden ikke flyver ud igen:)

skal igang med lister og kabel træk nu her også:) også skal der naturligvis gøres noget ved temaet som bliver Avengers:)

et smugkig herunder:)

Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 22:32
Hvorfor har du placeret din forstærker bag lærredet? er det ikke en kende upraktisk?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu