recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Avengers cinema under construction nu med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Avengers cinema under construction nu med billeder

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 00:27
Håber for dig, at alt lys kan slukkes på forstærkeren, ellers får du lysshow i billedet. Undskyld mig, men det virker altså som en ret fjollet løsning.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 07:46
Forstærkeren kan på ingen måde ses igennem lærredet. Den er placeret der fordi det på den måde fungere bedst for mig. Så kan jeg nøjes med at bruge en fjernbetjening til det hele, i stedet for flere forskellige eller andre løsninger som mobil apps. Syntes ikke marantz Appen fungere optimalt, den er for langsom og den lukker for ofte ned.

Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 08:00
Har du prøvet når lyset er slukket? Kan du så stadig ikke se lyset fra forstærkeren igennem?

Du kunne også have valgt at brugt et eller flere IR øjne til styring af dine enheder. Men OK, hvis det virker for dig så er det bare fedt (Y)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 08:38
Den receiver placering havde jeg heller ikke valgt - har du gjort dig overlejevelser omkring hvordan den skal komme af med varmen?

Mht dæmpning, så ville jeg ikke bruge det papir isolering men glas uld eller rockwool. Har selv købt en del isover hos jem og fiks. Med disse materialer er der lavet tests mht dæmpnings evne - kan man sige det samme om papir?

Du skal ha fyldt de åbninger ud rundt om højttalerne med noget skum eller måske sammen presset isolering. Derudover anbefales det også at du kommer noget skum eller andet absorbering på det yderste lag gibs omkring højttalerne- helst over hele væggen for at undgå comb filtering. Jeg har brugt industri bats med sort overflade. Højttalerne skal stadigvæk være flush med gips pladen

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

Forstærkeren kan på ingen måde ses igennem lærredet. Den er placeret der fordi det på den måde fungere bedst for mig.

Ok, hvis lyset fra forstærkeren ikke skinder igennem lærredet, er det nok tvivlsomt hvor akustisk transparant det lærred er.

Noget helt andet er, hvorfor står højtalerne så tæt sammen? Det ser ud som om, at du har under 1,5 meter i mellem dine to gulvhøjtalere. Venstre front bør stå helt ude i venstre side af lærredet og højre front i højre side. Der ud over bør diskanten, på alle tre højtalere befinde sig i samme højde over jorden, for at få det bedste lydbillede.

Du slår mig lidt som en, der ikke sætte sig ordenligt ind i tingene, men bare kaster dig ud i det! Fred være med det, men husk, at vi kan give dig gode råd og vejledning, så du undgår de værste fejl.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Noget helt andet er, hvorfor står højtalerne så tæt sammen? Det ser ud som om, at du har under 1,5 meter i mellem dine to gulvhøjtalere. Venstre front bør stå helt ude i venstre side af lærredet og højre front i højre side. Der ud over bør diskanten, på alle tre højtalere befinde sig i samme højde over jorden, for at få det bedste lydbillede.

Ja, jeg ville ikke nævne det for det betyder at du skal lave det hele om... Men jeg er enig med Gonzo her
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 09:42
det er en god omgang kritik at få når det er første gang man gør det her, tak skal i have.

lige med hensyn på forstærkeren, lyset i forstærkeren kommer kun fra "øjet" i midten, og da det er skruet ned til minimal lysstyrke er det umuligt at se det gennem lærredet. 

AT er lærredet hverfalde, jeg kan kun høre en minimal forskel på lyden med og uden lærred, og jeg kan endda bedst lide lyden med lærredet påsat.

jeg ved godt væggen ikke er perfekt, og at der stadig mangler en del før den er "færdig".

jeg har akustiske skum elementer til fronten af væggen liggende (sorte æggebakke paneler i 3 cm tykkelse)
er bare ikke kommer dertil endnu, vil gerne lige have ordnet "bagrummet" med isolering inden jeg går igang med fronten. og som jeg kan forstå er papir uld måske ikke en god ide, jeg har ikke selv kunne finde nogle målinger på dets akustiske forbedringer eller noget.

Det med at diskanten burde være i samme højde, dette er jo ikke just højtalere beregnet til at blive bygget ind i en baffle, og derfor har jeg valgt denne placering af dem, ellers ville centeren komme alt alt for højt op i min optik hvertfalde. 

min bio og jo blot en virkelig virkelig low budget bio hvor alt er købt brugt i forskellige perioder, startede for  6 år siden med dali serien, og den står her sørme endnu. det eneste der er blevet opdateret mere end en gang er selve receiveren da jeg gik fra NAD til Marantz. selvfølgelig vil der komme opgraderinger i fremtiden, men lige nu læser jeg til elektronik ingeniør, og har 2 børn som jeg også gerne vil have råd til at have det sjovt med, og derfor har jeg selvfølgelig ikke råd eller lyst til, som mange andre herinde at tusinde kroner på nye højtalere og udstyr, derfor nøjes jeg selvfølgelig med hvad jeg har, og da det jeg har ikke har kostet mig en formue at skrue sammen har jeg heller ikke det samme tab på mine ting som mange andre har, samtidig har jeg heller ikke en øv fornemmelse når tingene skal laves om. 

man skal jo starte et sted og blive bedre samt klogere med tiden, sådan har jeg det hverfalde. jeg vil hellere opleve trinene end bare at købe mig til det perfekte første gang. jeg er kun 24 og har da forhåbentlig en del gode år at lege i endnu:) 

kritikken tages selvfølgelig med et smil:)

og som du dr gonzo selv skriver er vi her jo for at hjælpe hinanden, også selvom det ikke altid føre til enighed og somme tider følger der da også sure opstød med i debatten, se bare når der snakkes højtaler kabel og den slags. det bliver vi jo aldrig enige om:) 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 09:48
hov jeg glemte helt det med varmen fra Receiveren.
i toppen af min oprindelige væg har jeg lavet et hul til en ventilator som ofte ses på badeværelser og sådan. derfra har jeg ført flex rør ned til kassen som jeg har bygget forstærkeren ind i, så det bliver ALDRIG overophedet:)

en anden ting jeg nu jeg lige husker det, der var en af jer som foreslog ir øjne, det har jeg forsøgt, og jeg har ikke kunne få det til at fungere på min Marantz, desværre. det er noget tid siden, men lavede faktisk en tråd her på forummet om lige netop det, og det kom der ikke nogen løsning ud af.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Ja, jeg ville ikke nævne det for det betyder at du skal lave det hele om... Men jeg er enig med Gonzo her

Det samme slog mig. Der er ikke engang 120cm imellem fronter. Ses da gibsplader er 120cm bredde. Og hvad hindrer dig i at sænke fronterne så diskanter kommer i højde med center? Det vil være synd ikke at lave den lille ændring at få større afstand og samme højde på diskanter.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 10:02
det er ikke muligt at lave afstanden større det højtalerne så vil komme uden for rammen af mit lærred. der er 200 mellem fronterne, det er de invendige mål af mit lærreds ramme. 

højtalerne kan ikke komme længere ned for de også her vil stikke ud for selve lærredet. 

de er som skrevet i sidste indlæg ikke just beregnet til dette, og derfor har jeg jo måttet gå på kompromis med den lineære diskant placering.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 10:04
Hvorfor er lærredet kun 200cm? Du har da plads til meget mere.

PS: du skal opfatte kritikken positivt. Vi rakker på ingen måde dit arbejde ned. Synes faktisk du er kommet godt fra tømrerarbejdet

Redigeret af Kampus - 11-Februar-2016 kl. 10:06
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 10:07
det er ikke gipsplader der er brugt, men møbel spånplader i målene 245*160 cm
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu