recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVForums test af Panasonic 50VT50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVForums test af Panasonic 50VT50

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 17:37
Hej , nu har jeg snart læst de 2 tests af ST50 og det af VT50 et par gange...
De mener begge at , alt i alt , at ST50 er bedre end topmodellen fra sidste år , ihverttilfælde bedre til at vise panoreringer og lidt bedre sort og " Lack of PWM noise and clean looking images " er under deres " Pros-for ".
 Men i testen af VT50 nævner de at der er Dithering noice i " det sorte " , og at man kan se det ca 6 fod væk. Er det en måde de gør for at det sorte skal være endnu bedre?
Hvis jeg ser en film og kigger på det sorte fra 50cm afstand , ja så er der ingen støj i billedet.

Nu får jeg nok på puklen , men jeg har kun set 2 Pioneer 5090 i private hjem og her synes jeg at billedet var mere " levende i pixels " end mit G20 hvis man var for tæt på . Men på længere afstand var billedkvaliteten super og bedre end mit eget , men lidt mere levende.

Er det det de mener med " dithering noice ?....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 19:46
jeg skal lige se en test på flatpanels af vt50

grunden til det er at man kan sammenligne direkte med de tidligere modeller
formoder da en vt50 slå eller er på lige med min 500M efter den test omkring sort
dog har den så 50hz bug, men det kan man så leve med
sort er bare vigtig synes jeg sammen med shadow detail, for at kunne nyde en mørk film
faktisk grunden til jeg solgte min projektor

Redigeret af xcardman - 28-Marts-2012 kl. 19:47
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 20:22
Jeg læste lige et uddrag af en test fra What Hi-Fi på GT50 og der stod: "Against - nothing" "Best ever tv" (de har jo ikke set VT50 endnu..) mere fik jeg ikke lige læst men lyder da ok Clap Det virker som om Pana ENDELIG har ramt plet på billedet OG designet. Mega spændende at se når de kommer...
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 20:26
Kan nogen iøvrigt fortælle mig hvem/hvad AVForum er og hvem der er bag osv... Feks er Flatpanels jo EN mands værk og hans mening, så jeg tænker hvem AVForums er??
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Kan nogen iøvrigt fortælle mig hvem/hvad AVForum er og hvem der er bag osv... Feks er Flatpanels jo EN mands værk og hans mening, så jeg tænker hvem AVForums er??
AVForums er et mega forstørret recordere.dk, men over tid blevet langt mere kommercielt - men de har nogle super kvalificerede anmeldere. Anmeldelserne fra AVForums betyder noget (ellers havde de formentligt ikke allerede fået fingre i et 50VT50. Faktisk anser jeg AVForums anmeldelser så korrekte, at jeg tør bestille AV-udstyr ud fra deres anmeldelser når vi taler billedeudstyr. Det samme kan jeg bestemt ikke sige om What HIFI og deres anmeldelser. De er ikke nær så kvalificerede eller dybdegående om du vil, mere populærer, lettere at læse.  

Flatpanels anmeldelser mener jeg rent kvalifikationsmæssigt ligger fuld på højde med anmeldelserne fra AVForums, og det vil du kunne få verificeret når Flatpanels formentlig snart får fingrene i et ja - 50VT50Smile

Redigeret af Hother - 28-Marts-2012 kl. 21:08
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 22:08
Kan da også lige oplyse at AVForums har fået et 50GT50 ind til test , spændendeSmile....Det er godt nok vildt hurtigt de har fået dem ind , men der er selvfølgelig også et meget større marked i UK....
MVH
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 23:59
Hvornår mon testen så kommer op. Det er den jeg glæder mig mest til læse (fordi det er den jeg går efter) :)
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 07:21
Det er ikke til at sige hvornår den kommer. Den står på deres comming soon liste Smile
Måske engang i næste uge ?  Du kan jo tilmelde dig deres nyhedsbrev
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , nu har jeg snart læst de 2 tests af ST50 og det af VT50 et par gange...
De mener begge at , alt i alt , at ST50 er bedre end topmodellen fra sidste år , ihverttilfælde bedre til at vise panoreringer og lidt bedre sort og " Lack of PWM noise and clean looking images " er under deres " Pros-for ".
 Men i testen af VT50 nævner de at der er Dithering noice i " det sorte " , og at man kan se det ca 6 fod væk. Er det en måde de gør for at det sorte skal være endnu bedre?
Hvis jeg ser en film og kigger på det sorte fra 50cm afstand , ja så er der ingen støj i billedet.

Nu får jeg nok på puklen , men jeg har kun set 2 Pioneer 5090 i private hjem og her synes jeg at billedet var mere " levende i pixels " end mit G20 hvis man var for tæt på . Men på længere afstand var billedkvaliteten super og bedre end mit eget , men lidt mere levende.

Er det det de mener med " dithering noice ?....
MVH
Ingen der kan svare på dette ?....
MVH
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 20:36
"Dithering noise" er uro i billedet, som stammer fra at pixels tændes og slukkes for at skabe flere farvenuancer (også i de mørke nuancer nær sort) - så du har fået rigtigt fat i det. Nyere Panasonic plasma-TV er mere rolige i billedet end Pioneer 9G plasma-TV.
/lars
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 00:33
Tak for svar bantamSmile....
MVH
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 00:36
Er der så grund til at tro at fex ST50 er mere " rolig " i billedet end fex VT50? Det er egentlig sådan at jeg læser de 2 tests fra AVForums ....
MVH
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu